Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg er ikke smittet selv, for å gjøre det klart. Jeg har hatt noen nære familiemedlemmer som har fått sykdommen og dessverre dødd av det.. De har alltid vært meget åpent om det, og jeg har ingen problem med å snakke om dem. Men... Det er veldig mange som ikke vil høre om det, som skifter samtaleemne, og ja, spør om jeg er smittet også. Nei, jeg har tatt tester, og det smitter ikke så lett! Hvordan møter dere dette temaet? Hvordan møter dere en person med enten HIV eller AIDS? Går det ann å snakke om dette temaet på en objektiv måte? Anonymous poster hash: bd5bf...d2e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Personlig blir jeg fortsatt litt satt ut av dødelige sykdommer. Tror det er fordi jeg ikke helt vet hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg blir redd for å si noe feil, spørre for mye, spørre for lite, bli trist, virke empatiløs etc. Det er så mange 'fallgruver' å gå i..... Anonymous poster hash: 09481...95a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Nå vet ikke jeg hvem du snakker med om dine avdøde familiemedlemmer, men type kollega/ikke veldig nære venner vil kanskje ikke snakke om det fordi de er ukomfortabel med å snakke om døden i familien din. Det er vanskelig for folk å vite hvordan man skal oppføre seg i slike sammenhenger, uavhengig av dødsårsak. Personlig har jeg ingen problemer med å snakke om aids og hiv, men jeg ville neppe diskutert det med noen som nettopp hadde mistet et familiemedlem i frykt for og si noe feil. Anonymous poster hash: 7e389...ebd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Samtaleemne er det vel ikke så tabu. Og få det er jeg livredd, selv med fast partner. Tror egentlig ikke så mange snakker om det pga avstanden til det. Var jeg som spirte om jeg kunne være smittet på lørdag da jeg tok en slurk av en annens sugerør 😅 Tok også en test for noen uker siden, og var ikke smittet Veldig mange som har angst for det hvertfall i følge i lomelegen Anonymous poster hash: 76827...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå