Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Barnet på 17 mnd har over natten blitt livredd for å bade. Den siste uka har vi ikke fått ungen i stampen. Det hyles, hun klamrer seg til oss og skjelver. Hva gjør vi??? Anonymous poster hash: cdf76...fc2
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Prøve å ta med barnet i dusjen, kanskje? Anonymous poster hash: c1694...912
Bustetroll Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Min var helt lik.. Plutselig begynte hun å like å bade i sommer da vi badet ute.. Så da gikk det greit i balja inne og.. men så snudde det igjen. Hun står i balja, og får fnatt hvis jeg setter henne på rumpa. Hun skal BARE stå. Men det er hårvasken hun får panikk av.. Så tar henne som regel i dusjen isteden. Da klamrer hun seg fast rundt halsen min for harde livet, men mye lettere enn å bade henne
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Sånt som skjer, når de er så små så endrer de ofte syn på ting. Kan en periode like noe og en periode ikke like/være redd noe. Dere kan dusje henne sammen med dere. Eller prøv å gjøre badingen til noe gøy. La henne være med å forberede. F.eks velge hvilke leker hun vil ha med, hjelpe å tappe vann i badekaret/baljen, velge håndduk og klær/nattøy til etterpå osv. Selv om hun er liten så er det gøy å få velge og det gir noe mestringsfølelse. Syng sanger eller fortell eventyr dere kan utenatt. Anonymous poster hash: bd5d6...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå