Gå til innhold

mannen min føler seg ferdig med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han føler seg ferdig sa han, men jeg er ikke sikker på om jeg føler meg helt ferdig. Ekteskapet og våre to barn er uten tvil det viktigste, og ville aldri presset han o valget om å få en til. Vi har to barn, og minste er 4 mnd gammel. Jeg tenker jeg kunne tenke meg å prøve neste høst. Er det noe vits å ta opp temaet? Burde jeg bare prøve å glemme siden han sa han var veldig fornøyd med bare to?

Anonymous poster hash: b6e26...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg, ville jeg gitt det litt tid og så spurt igjen om noen måneder.

Dersom svaret er det samme, kan du jo høre med ham hvorfor han ser seg ferdig?

Er det slitsomt med småbarn, tenker han på størrelse på hus/bil eller er det andre ting som veier for den avgjørelsen?

Hadde også stilt meg selv de samme spørsmålene; hva er grunnen til at jeg ønsker meg en til?

Er jeg forberedt på hvor mye arbeid det er å følge opp to barn, kanskje tre? Praktiske/økonomiske påvirkninger?

Husker selv at jeg tenkte på nytt barn kort tid etter sønnen min ble rundt tre måneder, men slo det i fra meg når han ble 9 måneder og han begynte å gå og var overalt, det ble for travelt. Nå er han blitt 4 år og jeg føler igjen overskudded er der for å kunne ta vare på ett nytt spedbarn :)

Skrevet

Min samboer var helt ferdig med barn etter nr 2. Jeg var forsåvidt enig helt til minsten var litt over 2 år - da slo de biologiske klokkene inn igjen. Jeg nevnte det for ham, men han ville ikke snakke om det en gang. Når minsten var 3,5 nevnte jeg det igjen, bare så han skulle forstå at jeg ikke klarte å legge det vekk. Han ble fortvilet fordi han fortsatt ikke ønsket det. Nå er minsten snart 4,5 år og for noen dager siden tok jeg opp mitt ønske om et tredje barn igjen - og etter en god og lang diskusjon sa han JAAAAAA :D Jeg ble så glad, det hadde jeg ALDRI trodd! Så nå er vi prøvere igjen :D

Mitt tips er - ikke mas, gi det tid, men la ham også forstå hvor viktig det er for deg.

Anonymous poster hash: 4c400...827
Skrevet

Har ikke spurt han, så har ikke vert noe tema enda. Førstemann var jeg alene med i noen år før jeg møtte mannen min, så fult klar over jobben det er med små barn. Babyen vår er veldig enkel å ha med å gjøre, så han har veldig romantisert bilde av babytiden. Føler fortsatt familien mangler en. Jeg har alltid tenkt at en eller to er for lite. Tre er det perfekte tallet. Ville aldri mast om å få et barn til. Er en for stor avgølese til å bare gå med på

Skrevet

Om minstemann kun er 4 måneder, og du allerede maser om et barn til, så kan jeg forstå hvorfor du får det svaret du får.

La nå mannen få tid til å la ting synke inn!

Dere har nettopp fått barn, spedbarnstiden er slitsom og da kan det være vanskelig å tenke på å kline til med enda et barn.

Vent med å ta opp temaet til babyen blir eldre, kanskje han da er mer åpen for tanken..

Anonymous poster hash: 67462...11f

Skrevet

Min mann var ferdig etter nr 2 og nå er jeg gravis med nr 4:) tok noen år imellom 2, 3 og 4 men han viste hva det betydde for meg så da endret han mening

Anonymous poster hash: 4afb3...b1d
Skrevet

Om minstemann kun er 4 måneder, og du allerede maser om et barn til, så kan jeg forstå hvorfor du får det svaret du får.

La nå mannen få tid til å la ting synke inn!

Dere har nettopp fått barn, spedbarnstiden er slitsom og da kan det være vanskelig å tenke på å kline til med enda et barn.

Vent med å ta opp temaet til babyen blir eldre, kanskje han da er mer åpen for tanken..

Anonymous poster hash: 67462...11f

Har jo ikke tatt opp temaet, og vil uansett ikke ha prøvd før neste høst. Leste du første innlegget? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...