Gå til innhold

vondt i ryggen.. kiropraktor? fysio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller noe annet??

Jeg har lenge slitt med vondt i ryggen, og nå må jeg gjøre noe.. men hva?

Anonymous poster hash: 38384...035
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naprapat!

Anonymous poster hash: 6b27c...040
Skrevet

Jeg begynte med fastlege, han henviste til røntgen og MR. Da ble det klart at det trolig var muskulært, iallefall mest det, og ble så sendt til fysioterapeut. Syns det kan være litt risky å bare gå til noen, spesielt kirooraktor, uten å ha tatt bilder. Da kan vondt bli verre.

Skrevet

Men vil ikke en seriøs kiropraktor kunne stille en diagnose og på bakgrunn av det si om han kan behandle eller om jeg bør et annet sted??

Skrevet

Jeg har gått til manuellterapaut og er veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg gikk til naprapat. Kiropraktor og fysio. Hjalp ikke. Så begynte jeg hos refleksolog og DA ble jeg helt bra!

Anonymous poster hash: 85eed...cc5

Skrevet

Kiropraktor har ingen dokumentert effekt. Se programmet om kiropraktor og ryggvondt på NRK nett-tv (den siste episoden av Folkeopplysningen).

Det beste rådet mot ryggvondt (kjedelig, men fungerer) er å gå og stå mer. De fleste sitter for mye. Se om du kan få heve-senke-pult på jobben, ta pauser hvor du går, du bør gå mye i løpet av dagen.

Ellers bør du også få time til Fysio så du kan få noen gode øvelser for å forebygge mer vondt og styrke muskulaturen i ryggen din.

Anonymous poster hash: b95c3...dc7

Skrevet

Greia er at jeg gjør alt riktig.. Jeg går lange turer i skogen, har heve-senke bord på jobb, gjør øvelser for kjernemuskulatur.. Men jeg blir ikke bra! Klarer nesten ikke snu meg i senga om natten, har vondt i rygg, rompe og nedover beinet, og nå i det siste er det akkurat som jeg har mistet kraften i beinet..

Skrevet

Kiropraktor har effekt på nakke rygg. Jeg har gått til kiropraktor. Fysioterapi og Osteopat. For mindre ting samt en større og alvorlig skade. Erfaring: kiropraktor fungerer nedre enn de andre på små problem. Vanlig bekken og ryggproblrm. Alvorlig skade: ingenting fungerer annet enn tid og trening. Etter 8 mnd var jeg redd jeg kom til å bli ufør men det gikk seg til og jeg er frisk og rask i dag.

Skrevet

Men vil ikke en seriøs kiropraktor kunne stille en diagnose og på bakgrunn av det si om han kan behandle eller om jeg bør et annet sted??

Jo kanskje, men hvordan vet du om kiropraktoren er av det seriøse slaget? Jobber sammen med ei som har nedsatt førlighet i ene benet etter at en kiropraktor knakk i henne uten å se på bilder.

Men manuell terapeut kan være tingen, han knekker ikke på samme måte.

Skrevet

Jo kanskje, men hvordan vet du om kiropraktoren er av det seriøse slaget? Jobber sammen med ei som har nedsatt førlighet i ene benet etter at en kiropraktor knakk i henne uten å se på bilder.

Men manuell terapeut kan være tingen, han knekker ikke på samme måte.

Men hvordan vet jeg at manuell terapeuten eller naprapaten er av det seriøse slaget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...