Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Barnefar har då bestemt seg for å reise på konsert 3 uker før termin, på andre sida av landet. Forstår ikkje at det går an? Anonymous poster hash: 969c4...2e1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Barnefar har då bestemt seg for å reise på konsert 3 uker før termin, på andre sida av landet. Forstår ikkje at det går an? Anonymous poster hash: 969c4...2e1 Ikke smart nei...hvor gammel er han? Anonymous poster hash: f24be...91c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Barnefar har då bestemt seg for å reise på konsert 3 uker før termin, på andre sida av landet. Forstår ikkje at det går an? Anonymous poster hash: 969c4...2e1 Ikke smart nei...hvor gammel er han? Anonymous poster hash: f24be...91c Snart 21. Anonymous poster hash: 969c4...2e1
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Bestemt seg for ? Er ikke slikt noe man blir enig om sammen? Hos oss var det i allefall vanlig å ta det opp og komme til enighet om slike ting, ikke bare bestemme seg for at sånn er det. For en fjott han virker som hvis han bare gjør slikt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Hadde vært helt uaktuelt da jeg hadde 3 uker igjen! Og jeg fødte 2,5 uker før termin, det KAN jo skje når som helst. Anonymous poster hash: af11f...5d0
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Tre uker er evigheter, kan være fem til du føder. Anonymous poster hash: 2ec37...507
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Ja sånn kan det gå når man velger å få barn med en utenksom drittunge! Anonymous poster hash: 6d87b...813
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Herregud! Du er jo helt på styr! Her pendler mannen og han kunne da ikke ta seg fri fra jobben flere uker før termin i tilfelle jeg skulle føde! Uka før termin var han på jobb i Italia. Dere er så vanvittig hysteriske! Anonymous poster hash: ff114...822
HvittHus Skrevet 21. oktober 2014 #9 Skrevet 21. oktober 2014 Det er selvfølgelig ikke greit å dra på konsert så langt unna såpass tett på termin, men jeg kjenner godt til 20 åringer og deres fungering, og det er ikke bent alle som er like modne og fremadtenkende i den alderen. Ta en samtale med gutten og hør om dere kan komme til en enighet.
Gulosten™ Skrevet 21. oktober 2014 #10 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg reiste selv på konsert med fly på "andre siden av landet" 3 uker før termin.... Så lenge du ikke viser noen tegn til fødsel og du er førstegangs og han er forberedt på at turen blir avlyst ved minste tegn til fødsel ser jeg ikke helt problemet. Men men.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #11 Skrevet 21. oktober 2014 jeg ser heller ikke helt problemet.. kunne ikke falt meg inn å kreve at samboer skulle sitte hjemme ved siden av meg de siste tre ukene før termin.. Han var på guttetur i utlandet 4 uker før termin med nummer to, og jeg var på jentetur på fjellet en uke før termin.. Anonymous poster hash: d7777...010
Novemberdama Skrevet 21. oktober 2014 #12 Skrevet 21. oktober 2014 Er det slik at damer blir mer og mer hysteriske for hvert år som går? Jeg ser ikke problemet i det heletatt. Jeg har også en mann som jobber på andre kanten av landet i ukene, skulle jeg da bedt han ta fri TRE uker før termin? Det er jo helt latterlig! Skulle du merke at det er noe på gang så tidlig får han heller avlyse turen da.
HvittHus Skrevet 21. oktober 2014 #13 Skrevet 21. oktober 2014 Det er jo en viss forskjell på arbeid og fornøyelser. Man tar selvfølgelig ikke fri fra jobb tre uker før termin, men det er ikke urimelig å forvente av mannen at han ikke drar landet rundt på fornøyelser så tett på termin.
Novemberdama Skrevet 21. oktober 2014 #14 Skrevet 21. oktober 2014 Det er jo en viss forskjell på arbeid og fornøyelser. Man tar selvfølgelig ikke fri fra jobb tre uker før termin, men det er ikke urimelig å forvente av mannen at han ikke drar landet rundt på fornøyelser så tett på termin. Jeg syntes det er ganske så urimelig og akkurat passe hysterisk.
HvittHus Skrevet 21. oktober 2014 #15 Skrevet 21. oktober 2014 Det er jo en viss forskjell på arbeid og fornøyelser. Man tar selvfølgelig ikke fri fra jobb tre uker før termin, men det er ikke urimelig å forvente av mannen at han ikke drar landet rundt på fornøyelser så tett på termin. Jeg syntes det er ganske så urimelig og akkurat passe hysterisk. Jeg antar du ikke hadde sett det på samme måte hvis du hadde havnet på føden tre uker før tiden, samtidig som barnets far var på den andre siden av landet? De siste ukene av et svangerskap er en kort del av et langt liv, og har barnets far et ønske om å være med på barnets fødsel, bør han kunne legge til side slike fornøyelser akkurat disse ukene.
Novemberdama Skrevet 21. oktober 2014 #16 Skrevet 21. oktober 2014 Det er jo en viss forskjell på arbeid og fornøyelser. Man tar selvfølgelig ikke fri fra jobb tre uker før termin, men det er ikke urimelig å forvente av mannen at han ikke drar landet rundt på fornøyelser så tett på termin. Jeg syntes det er ganske så urimelig og akkurat passe hysterisk. Jeg antar du ikke hadde sett det på samme måte hvis du hadde havnet på føden tre uker før tiden, samtidig som barnets far var på den andre siden av landet? De siste ukene av et svangerskap er en kort del av et langt liv, og har barnets far et ønske om å være med på barnets fødsel, bør han kunne legge til side slike fornøyelser akkurat disse ukene. Jeg tok KS før termin så far tok fly hjem. Dersom det ikke er noen tegn på at en fødsel skal starte tre uker før termin skal det mye til for at fødselen blir en styrtfødsel og starter helt utav det blå akkurat da mannen reiser for å dra på en konsert. Det er ikke slik at det tar flere dager å reise fra et sted i landet til en annen nå til dags. Så lenge han har mobil og det finnes fly/tog/båt går det stort sett veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #17 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har 4 barn,-de tre første født h.h.v 3,6 og 3 uker før termin. Samme pappa!! Hadde han vært bortreist tre uker før termin da førstemann kom hadde han gått glipp av en svært dramatisk fødsel. Tror dette hadde vært ille hadde det vært kosetur .De to neste fødslene "mistet" han pga jobb. Fine fødsler da heldigvis👍:-) Med den yngste søkte han permisjon 4 uker før termin for at han for EGEN del skulle slippe å gå glipp av en fødsel:-) :-) Så mitt råd til barnefar her,-bli hjemme den her gangen, konserter kan du ta igjen senere:-) Og det er godt å ha delt fødselsopplevelsen:-) Anonymous poster hash: b4f72...c7a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #18 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har 4 barn,-de tre første født h.h.v 3,6 og 3 uker før termin. Samme pappa!! Hadde han vært bortreist tre uker før termin da førstemann kom hadde han gått glipp av en svært dramatisk fødsel. Tror dette hadde vært ille hadde det vært kosetur .De to neste fødslene "mistet" han pga jobb. Fine fødsler da heldigvis:-) Med den yngste søkte han permisjon 4 uker før termin for at han for EGEN del skulle slippe å gå glipp av en fødsel:-) :-) Så mitt råd til barnefar her,-bli hjemme den her gangen, konserter kan du ta igjen senere:-) Og det er godt å ha delt fødselsopplevelsen:-) Anonymous poster hash: b4f72...c7a Og jeg fødte 7 uker før med begge mine, så derfor burde INGEN fedre gjøre noe som helst annet enn å sitte parat ihvertfall 7 uker før termin! Anonymous poster hash: ff114...822
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #19 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg forstår deg godt. En ting om det var noe han måtte gjør, men å dra på kosetur langt borte hadde jeg ikke likt. Og det er virkelig ikke sikkert at man har tegn på at fødselen starter. Jeg har tre bekjente som alle fikk barn i uke 34-36, alle var på jobb eller på tur/butikken og i fin form, og 1-3 timer senere var barnet ute. Førstegangs alle tre. Jeg synes også det er fryktelig dumt for han å evt gå glipp av fødselen pga en konsert, jeg vil tro han angrer i ettertid i såfall! Anonymous poster hash: 8c717...d41
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #20 Skrevet 21. oktober 2014 men ærlig talt, hvis du ikke har forhøyet risiko for komplikasjoner eller for tidlig fødsel så er det lite å bekymre seg for. Mannen din skal vel ikke gå tvers gjennom landet? Hvor lang tid trenger han på å komme hjem? De fleste fødsler drar seg ut i evige tider, så han rekker det helt sikkert! La mannen få puste litt! Anonymous poster hash: 2ec37...507
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #21 Skrevet 21. oktober 2014 men ærlig talt, hvis du ikke har forhøyet risiko for komplikasjoner eller for tidlig fødsel så er det lite å bekymre seg for. Mannen din skal vel ikke gå tvers gjennom landet? Hvor lang tid trenger han på å komme hjem? De fleste fødsler drar seg ut i evige tider, så han rekker det helt sikkert! La mannen få puste litt! Anonymous poster hash: 2ec37...507 HI her. Han har verken bil eller lappen, det har ingen av dei han er med heller. Dermed blir det buss, tog eller fly heim. Er ikkje alltid det passer med tida, eller at det er fult og. Anonymous poster hash: 969c4...2e1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #22 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg reiste selv på konsert med fly på "andre siden av landet" 3 uker før termin.... Så lenge du ikke viser noen tegn til fødsel og du er førstegangs og han er forberedt på at turen blir avlyst ved minste tegn til fødsel ser jeg ikke helt problemet. Men men. Jeg var førstegangs og fødsel som kom klart lyn fra åpe himmel 17 dager før termin. Men men. Sikkert ikke noe problem for alle. Jeg var veldig lite gira på å kjøre 3 timer alene til sykehuset og føde alene. Anonymous poster hash: 6d6c7...c7d
Daquiry Skrevet 21. oktober 2014 #23 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg forstår ikke helt problemet.....Så lenge du ikke har et spesielt svangerskap, er jo ikke dette noe problem syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #24 Skrevet 21. oktober 2014 Snakk om å være hysterisk! Som flere sier; dersom du ikke har forhøyet risiko, ingen tegn, termin er fastsatt riktig også ut i fra din egne beregninger og normalt svangerskap skal mye til for at du føder 3 uker før. Hva har du tenkt å gjøre de neste potensielt 5 ukene? Sitte med mobilen i hånda med nr til føden? Kommer til å bli laaaange uker for deg i så fall.... Anonymous poster hash: 6aafc...556
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #25 Skrevet 21. oktober 2014 er du førstegangs? man KAN føde for tidlig, men hadde det vært bedre om han dro i uke 35 av svangerskapet f.eks? Fødsler kan starte for tidlig uansett. Jeg fødte to uker over første gang som tjueåring, og det er mer sannsynlig at du føder ved eller over termin enn før, iallefall første gang. Sålenge du har familie som kan stille opp om han drar. Anonymous poster hash: f24be...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå