Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Hun er på skole/SFO til tre/fire tiden, og etterpå vil helst være ute å leke helt til kvelden. Inne er hun veldig i aktivitet, tulle og tøyselek, må alltid gjøre noe. Hvis hun ikke har noe å gjøre på, så kjeder hun seg og ligger oppi sofaen med beina overalt. Hun har alltid vært slik, til og med etter lange dager i barnehagen så hadde hun ikke tid til å slappe av når hun kom hjem. Pleier deres unger å lappe av etter barnehage/skole? En gang sa en foreldre at ungen hennes helst ville være inne og se på tv/slappe av etter en lang dag i barnehagen fordi han var sliten. Det høres helt rart ut for meg. Er det det som er normalt? Anonymous poster hash: 9c7a0...211
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har 3 unger. En som kan sitte på sofaen hele dagen, to som må spinne rundt.... Så finnes vel ingen fasit. Kjenner jo jeg blir litt misunnelig når jeg får bilder av venninner som ligger på sofaen med ungene sine og slapper av etter jobb og bhg... Her er det full rulle fra morgen til kved Anonymous poster hash: 90627...5cb
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Hun er på skole/SFO til tre/fire tiden, og etterpå vil helst være ute å leke helt til kvelden. Inne er hun veldig i aktivitet, tulle og tøyselek, må alltid gjøre noe. Hvis hun ikke har noe å gjøre på, så kjeder hun seg og ligger oppi sofaen med beina overalt. Hun har alltid vært slik, til og med etter lange dager i barnehagen så hadde hun ikke tid til å slappe av når hun kom hjem. Pleier deres unger å lappe av etter barnehage/skole? En gang sa en foreldre at ungen hennes helst ville være inne og se på tv/slappe av etter en lang dag i barnehagen fordi han var sliten. Det høres helt rart ut for meg. Er det det som er normalt? Anonymous poster hash: 9c7a0...211 min er sånn hvis hun har vært i bhg i åtte timer ja, da er hun sliten. Spørs hva de har gjort i bhg da.. Anonymous poster hash: 12434...8fd
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Tja, min sønn på samme alder kan være litt både og. Som regel vil han se på tv og slappe av etter sfo, eller sitte å leke rolig med lego. Men vi har dager også hvor det er full fres. Om sommeren kan han godt finne på å være ute fra han kommer hjem til han skal legge seg. Nå i helga hadde han fotballcup fra veldig tidlig (første kamp kl 08.15 (!) ). Han spilte da kamper og løp rundt med de andre hele dagen frem til vi kom hjem kl 16 og da var det rett ut og fly rundt i nabolaget med venner her... og på kvelden ble han sur fordi jeg ikke ville leke med han den lille halvtimen han hadde inne før han skulle sove. Så litt begge deler Men han er nok mest rolig etter sfo ja.... Anonymous poster hash: 4971d...781
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Heldigvis er normalitet ganske bredt definert Noen barn er aktive og mye energi, mens andre er mer rolige og bedagelige. Jeg var selv ganske bedagelig anlagt som barn og likte å se på tv, lese, perle osv. Søsteren min var min rake motsetning og kunne ikke sitte i ro et øyeblikk. Det måtte skje noe hele tiden. Anonymous poster hash: c1c37...467
Mandala Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Mine to er helt forskjellige. Da de var yngre var det vanskelig å tilfredsstille begge to feks i helger, for den ene var sliten og ville være inne eller i hagen, mens den andre vil ut og oppleve ting hele tiden! Yngste barnet mitt er 8 år nå og hun er i farta konstant! Periodevis kan hun roe seg ned om hun får se på Netflix på iPaden, men å se på tv utenom det er uaktuelt for henne. Etter en skoledag vil hun bare ut og leke, finne på og gjøre ting. Hun er übersosial og veldig rastløs.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Mitt er som omtrent på midten. Etter en hel dag på skolen (heldagsskole der vi bor, han hentes ca. 16.30) vil han helst slappe av og leke i fred og er ikke veldig interessert i vennebesøk. Men om helgene er han aktiv og vi pleier å ha ganske tettpakket program. Vennebesøk derimot er han også litt tilbakeholden med, han liker å ha mye tid for seg selv og vi pusher ikke. Blir noen helger med kompiser, noen helger bare med Pappa og Mamma. Ingen av oss er særlig gira på sosiale aktiviteter etter 5 lange dager med jobb og skole. Anonymous poster hash: 92dc3...438
Roheryn Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Min kan godt være sliten etter SFO, men "slappe av" for henne er ikke akkurat sidestilt med å ligge på sofaen. Hun er også en sånn en som "sitter i ro" mens beina går som en propell rundt i sofaen, og sitter hun i godstolen sin så er hun opp og ned og sitter på armlenet og står på kne i stolen... Men hun foretrekker gjerne roligere aktiviteter, som å tegne, spille litt dataspill, leke på gulvet med dukker eller sånne ting. En annen sak er at det strengt tatt ikke er tid til å gjøre så mye annet enn middag, lekser, barnetv og kveldsmat... De to timene fra vi kommer hjem i firetida til barnetv-start klokka seks går jo på et blunk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå