Gå til innhold

oppmerksomhet fra tanter og onkler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ungene deres god kontakt med tanter/onkler? Vi er en ganske stor familie på begge sider så tilsammen har ungene 11 tanter/onkler. Men av disse så er det kanskje 2-3 som viser noen interesse for ungene når vi har besøk osv. Vanlig? Har folk nok med seg selv og sine egne barn og liv? Synes dette er litt trist jeg da. Har et vennepar som viser mye mer engasjement og disse kaller vi faktisk også tante og onkel og føler de er det mye mer... Er dere flinke å vise interesse for tante/onkelbarn selv eller er det ikke så mye kontakt?

Anonymous poster hash: 99e76...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har veldig lite kontakt med brødrene til mannen og deres barn. Søstrene mine er supertanter. :) Mannens søster også når vi først treffes, men hun bor langt unna.

Har ingen flere tantebarn ennå enn barna til mannens brødre, så blir ikke noe voldsomt engasjement herfra nei, siden kontakten er nærmest ikkeeksiterende.

Anonymous poster hash: 014f0...73f
Skrevet

Vi har en del kontakt med søsken og deres familier. Ved besøk så retter vi mye oppmerksomhet mot barna. De som er store, de snakker vi med og de minste koser vi med.

Ellers er vi ikke så flinke til å tilby oss å ha tante/ onkelbarna på avslastning f.eks. Men dette er kun fordi vi ikke har tid til det i en hektisk hverdag. Og når helgene kommer, så ønsker vi å bruke disse på oss selv.

Men - for å snu det litt på hodet HI, er du selv veldig hengiven til dine tantebarn?

Anonymous poster hash: 05c94...3ca
Skrevet

Vi har jo også en del som bor lenger unna og som vi ikke ser så ofte så blir jo automatisk mer kontakt med noen. Men det jeg tenker på er om de blir vist noen interesse/pratet med osv når vi først er sammen og ja det passer jeg på å gjøre når jeg møter mine tantebarn. Lekte vel mer og var mer barnevakt før jeg fikk barn selv men vier dem fortsatt oppmerksomhet. Det er spesielt noen av dem som behandler ungene som luft omtrent. Ikke svarer når jenta på tre år spør om de kan lese bok med henne f.eks eller kun snakker med oss voksne. Synes det er litt spesielt.

Skrevet

Nei. Onkelen bryr seg så lite som det kunne gått an! Har invitert ham hit, men han gidder bare ikke, veldig trist... Den ene tanta er grei nok, møtes i fam.selskaper osv.

Anonymous poster hash: 4a77b...d56

Skrevet

Vi har jo også en del som bor lenger unna og som vi ikke ser så ofte så blir jo automatisk mer kontakt med noen. Men det jeg tenker på er om de blir vist noen interesse/pratet med osv når vi først er sammen og ja det passer jeg på å gjøre når jeg møter mine tantebarn. Lekte vel mer og var mer barnevakt før jeg fikk barn selv men vier dem fortsatt oppmerksomhet. Det er spesielt noen av dem som behandler ungene som luft omtrent. Ikke svarer når jenta på tre år spør om de kan lese bok med henne f.eks eller kun snakker med oss voksne. Synes det er litt spesielt.

Det er jeg helt enig i. Den ene svigerinnen min er litt sånn. Hun har egentlig ingen interesser utover seg selv og sitt. Og hun spør aldri barna våre om noe som helst, selv om de nå er 14 og 11 år gamle. Veldig merkelig, og veldig merkbart!

Anonymous poster hash: 05c94...3ca

Skrevet

Jeg har tre søstre å vil ikke si at han har så kjempe god kontakt med noen av de.

To av de ser vi noen få ganger i året å hun siste er vi kanskje med ca 1 gang i månenden ettersom vi har jevnaldre barn,men føler ikke at han så veldig god kontakt med tanten for det.

Syns faktisk han har bedre kontakt med søsteren til barnefaren.De ser hverandre heller ikke så ofte men det er helt tydlig at de har god kontakt :)

Anonymous poster hash: 1ab5c...e09
Skrevet

Tja. De kommer i bursdager, men ikke noe utover det.

Anonymous poster hash: d1bb9...645

Skrevet

Glemte å nevne onklene ja.

Han ene var veldig flink med sønnen min når han var baby,da haddde de god kontakt å småen vil ofte til han.

Nå viser ikke onkel så veldig intresse lengre så ikke så veldig god kontakt nå.

Han andre onkelen er småen litt redd faktisk,ikke så rart når de ser hverandre så sjeldent.

Anonymous poster hash: 1ab5c...e09
Skrevet

Har ungene deres god kontakt med tanter/onkler? Vi er en ganske stor familie på begge sider så tilsammen har ungene 11 tanter/onkler. Men av disse så er det kanskje 2-3 som viser noen interesse for ungene når vi har besøk osv. Vanlig? Har folk nok med seg selv og sine egne barn og liv? Synes dette er litt trist jeg da. Har et vennepar som viser mye mer engasjement og disse kaller vi faktisk også tante og onkel og føler de er det mye mer... Er dere flinke å vise interesse for tante/onkelbarn selv eller er det ikke så mye kontakt?

Jeg trodde søsteren min skulle bli supertante før poden ble født og da han var liten. Hun pleide å snakke om å ha han på besøk når han ble større og alt de skulle finne på av ting, men hun kom aldri på besøk eller tok kontakt da han var baby og vokste til (eller det gikk flere mnd. mellom hver gang, selv om jeg inviterte ganske ofte), så da ble det heller aldri naturlig at de fikk noen nær kontakt. Nå tror jeg faktisk ikke han ville husket henne om de møttes. Jeg vil ikke være den som alltid tar initiativet, det må nesten gå begge veier hvis et forhold skal føles bra.

Men for å svare på spørsmålet ditt: jeg tror det er ganske vanlig. Folk er så opptatte nå at de glemmer bort familie tror jeg. Men det er litt trist.

Anonymous poster hash: 647a1...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...