Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Tror hjernen min har kortsluttet. I forskningsartikler; hvorfor oppgis både ordinær odds ratio (crude) og adjusted odds ratio (kalkulert ved logistisk regresjon)? Er visst helt i ammetåken, får bokstavelig talt kløe i hjernen av dette. Leser og leser, men finner ikke svar. Anonymous poster hash: 80934...f7c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Tror hjernen min har kortsluttet. I forskningsartikler; hvorfor oppgis både ordinær odds ratio (crude) og adjusted odds ratio (kalkulert ved logistisk regresjon)? Er visst helt i ammetåken, får bokstavelig talt kløe i hjernen av dette. Leser og leser, men finner ikke svar. Anonymous poster hash: 80934...f7c Og hva er egentlig forskjellen mellom de to? Anonymous poster hash: 80934...f7c
Gustav Klitt Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tok et kurs i statistikk på PhD - nivå for mindre enn et år siden, og husker SKREMMENDE lite av det Kan det være sånn at crude gjelder for enkle 1:1-forhold, mens man bruker adjusted når man må ta hensyn til en konfunderende faktor? Kan dessverre ikke hjelpe deg med formler etc, men googlet meg fram til noen regneeksempler da jeg så spørsmålet ditt - kanskje du kan gjøre det samme Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tok et kurs i statistikk på PhD - nivå for mindre enn et år siden, og husker SKREMMENDE lite av det Kan det være sånn at crude gjelder for enkle 1:1-forhold, mens man bruker adjusted når man må ta hensyn til en konfunderende faktor? Kan dessverre ikke hjelpe deg med formler etc, men googlet meg fram til noen regneeksempler da jeg så spørsmålet ditt - kanskje du kan gjøre det samme Lykke til! Jeg tror du har rett. Fikk krøkket meg frem til noe av det samme. Kanskje det er samme kurs som jeg tar nå? I regi av medisinsk fakultet ved UiO? Hadde alvorlige problemer med å holde meg våken gjennom timesvis av forelesninger, og ser jo hvordan det går nå.., Anonymous poster hash: 80934...f7c
Gustav Klitt Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tok et kurs i statistikk på PhD - nivå for mindre enn et år siden, og husker SKREMMENDE lite av det Kan det være sånn at crude gjelder for enkle 1:1-forhold, mens man bruker adjusted når man må ta hensyn til en konfunderende faktor? Kan dessverre ikke hjelpe deg med formler etc, men googlet meg fram til noen regneeksempler da jeg så spørsmålet ditt - kanskje du kan gjøre det samme Lykke til! Jeg tror du har rett. Fikk krøkket meg frem til noe av det samme. Kanskje det er samme kurs som jeg tar nå? I regi av medisinsk fakultet ved UiO? Hadde alvorlige problemer med å holde meg våken gjennom timesvis av forelesninger, og ser jo hvordan det går nå.., Anonymous poster hash: 80934...f7c Hehe, ja, samme kurs. Vi kunne samarbeide om innleveringen, det hjalp å ha noen å diskutere med. Egentlig ganske billige studiepoeng, men enig i at de kunne patentert kursholderne som sovemedisin
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tok et kurs i statistikk på PhD - nivå for mindre enn et år siden, og husker SKREMMENDE lite av det Kan det være sånn at crude gjelder for enkle 1:1-forhold, mens man bruker adjusted når man må ta hensyn til en konfunderende faktor? Kan dessverre ikke hjelpe deg med formler etc, men googlet meg fram til noen regneeksempler da jeg så spørsmålet ditt - kanskje du kan gjøre det samme Lykke til! Jeg tror du har rett. Fikk krøkket meg frem til noe av det samme. Kanskje det er samme kurs som jeg tar nå? I regi av medisinsk fakultet ved UiO? Hadde alvorlige problemer med å holde meg våken gjennom timesvis av forelesninger, og ser jo hvordan det går nå.., Anonymous poster hash: 80934...f7c Hehe, ja, samme kurs. Vi kunne samarbeide om innleveringen, det hjalp å ha noen å diskutere med. Egentlig ganske billige studiepoeng, men enig i at de kunne patentert kursholderne som sovemedisin Så moro Ja, spesielt han ene ble litt monoton. Du tok vel også kurset på engelsk hvis det er et år siden? Tenkte på starten av hver forelesning at NÅ skulle jeg få med meg alt. Men nei... Godt det er hjemmeeksamen med innlevering og samarbeid, og godt å høre at noen har kommer seg gjennom det med vettet i behold Anonymous poster hash: 80934...f7c
Gustav Klitt Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tok et kurs i statistikk på PhD - nivå for mindre enn et år siden, og husker SKREMMENDE lite av det Kan det være sånn at crude gjelder for enkle 1:1-forhold, mens man bruker adjusted når man må ta hensyn til en konfunderende faktor? Kan dessverre ikke hjelpe deg med formler etc, men googlet meg fram til noen regneeksempler da jeg så spørsmålet ditt - kanskje du kan gjøre det samme Lykke til! Jeg tror du har rett. Fikk krøkket meg frem til noe av det samme. Kanskje det er samme kurs som jeg tar nå? I regi av medisinsk fakultet ved UiO? Hadde alvorlige problemer med å holde meg våken gjennom timesvis av forelesninger, og ser jo hvordan det går nå.., Anonymous poster hash: 80934...f7c Hehe, ja, samme kurs. Vi kunne samarbeide om innleveringen, det hjalp å ha noen å diskutere med. Egentlig ganske billige studiepoeng, men enig i at de kunne patentert kursholderne som sovemedisin Så moro Ja, spesielt han ene ble litt monoton. Du tok vel også kurset på engelsk hvis det er et år siden? Tenkte på starten av hver forelesning at NÅ skulle jeg få med meg alt. Men nei... Godt det er hjemmeeksamen med innlevering og samarbeid, og godt å høre at noen har kommer seg gjennom det med vettet i behold Anonymous poster hash: 80934...f7c Det siste kan sikkert diskuteres Tok det på engelsk, ja. Føltes som å bli forsøkt hypnotisert av en tilårskommen Petter Solberg Lykke til med innlevering, det går nok som smurt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tok et kurs i statistikk på PhD - nivå for mindre enn et år siden, og husker SKREMMENDE lite av det Kan det være sånn at crude gjelder for enkle 1:1-forhold, mens man bruker adjusted når man må ta hensyn til en konfunderende faktor? Kan dessverre ikke hjelpe deg med formler etc, men googlet meg fram til noen regneeksempler da jeg så spørsmålet ditt - kanskje du kan gjøre det samme Lykke til! Jeg tror du har rett. Fikk krøkket meg frem til noe av det samme. Kanskje det er samme kurs som jeg tar nå? I regi av medisinsk fakultet ved UiO? Hadde alvorlige problemer med å holde meg våken gjennom timesvis av forelesninger, og ser jo hvordan det går nå.., Anonymous poster hash: 80934...f7c Hehe, ja, samme kurs. Vi kunne samarbeide om innleveringen, det hjalp å ha noen å diskutere med. Egentlig ganske billige studiepoeng, men enig i at de kunne patentert kursholderne som sovemedisin Så moro Ja, spesielt han ene ble litt monoton. Du tok vel også kurset på engelsk hvis det er et år siden? Tenkte på starten av hver forelesning at NÅ skulle jeg få med meg alt. Men nei... Godt det er hjemmeeksamen med innlevering og samarbeid, og godt å høre at noen har kommer seg gjennom det med vettet i behold Anonymous poster hash: 80934...f7c Det siste kan sikkert diskuteres Tok det på engelsk, ja. Føltes som å bli forsøkt hypnotisert av en tilårskommen Petter Solberg Lykke til med innlevering, det går nok som smurt! Haha! Takk! Smurt og smurt, fru Blom. Har klart oppgave 1a og 1b på "bare" to dager😜. Er rimelig gravid og sliten og har hatt syke barn hjemme disse dagene, så gleder meg til å komme meg på kontoret og sylte meg ned i SPSS Anonymous poster hash: 80934...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå