Gå til innhold

Råd meg, vær så snill :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er siste gang jeg lover, men jeg er rådløs :(

Noen husker kanskje meg som blødde etter trening og hadde magesmerter i flere dager etterpå? Skrev også at jeg har vært hos legen og tatt blodprøver som ikke viste noe galt.

Var også hos gynekolog, alt var normalt men hun tok celleprøve i tillegg. Svaret jeg fikk av henne på hvorfor jeg blødde etter trening var at det var pga at jeg trente magen og at det ikke var noe farlig og unormalt. Hallo????!

Aldri hørt om noen som blør etter trening.

Jeg trente i tre dager etter det og blødde en del, hvor jeg hadde magesmerter i tre dager. Da trente jeg ikke mer. Snakket med lege på tlf, som sa at vi burde heller vente på resultater av de prøvene jeg tok hos gynekolog. Hun visste ikke hvor lang tid det ville ta før hun fikk resultater.

Men jeg vil ikke vente, jeg holder på å gå på veggen pluss at jeg føler meg helt for jævlig uten trening, jeg savner det:(

Hva bør jeg gjøre? Kan jeg ringe til en annen lege F.eks? Mannen sin lege er så flink, men hun har ikke noen ledige plasser. Hva tror dere?

Anonymous poster hash: ec4bd...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at legen din er ikke er helt på jordet. Det at du blør etter trening bør tas på alvor, fordi det ikke er normalt.

Ring til annen lege å få time så fort som fy. Eller ring til privat gynekolog?

Skrevet

Å får svar på prøver som er sendt inn tar den tiden det tar, hjelper ikke å bytte lege... Jeg ville ventet på svarene og tatt det derfra. Er de fine ville jeg prøvd å trene igjen, fortsetter du å blø må du utredes videre.

Anonymous poster hash: ecbdf...cfd
Skrevet

Å får svar på prøver som er sendt inn tar den tiden det tar, hjelper ikke å bytte lege... Jeg ville ventet på svarene og tatt det derfra. Er de fine ville jeg prøvd å trene igjen, fortsetter du å blø må du utredes videre. Anonymous poster hash: ecbdf...cfd

Det er jeg klar over at tar tid. Men jeg har blødd de siste tre mnd hver gang etter trening. Jeg kan ikke prøve å trene, det samme kommer til å skje igjen, det gjør det hver gang.

Anonymous poster hash: ec4bd...3d9

Skrevet

Jeg syns du virker litt hysterisk. En annen lege kan ikke få noe rakere svar på en celleprøve enn en annen. Det tar tid å analysere en celleprøve. Du har tatt de aktuelle prøvene som kan tas, du har vært hos både lege og gynekolog, og alt ser ok ut. Celleprøven MÅ du vente på, det er ikke mulig for noen å få den prosessen til å gå fortere. 

Jeg fikk et krampeanfall for noen år siden. Det er heller ikke "normalt" sånn uten videre, men det skjer. Akkurat som med uforklarlige blødninger fra underlivet. Det skjer, og bør sjekkes, men det er ingen grunn til å tro at noe er riv ruskende galt så lenge alt ser fint ut nå. Når jeg fikk krampeanfall ble jeg innlagt for en liten sjekk, og de tok CT av hodet. Alt så fint ut, men jeg måtte ta MR, for en kan se mer på den enn en CT. Jeg måtte vente i 5 mnd på den MRen. Ting tar tid, sånn er det bare, og i ditt tilfelle kan jeg ikke skjønne hva mer de kan gjøre før de for svar på den celleprøven. Jeg tror du skal prøve å roe deg ned 10 hakk.

Lykke til, skal se alt viser seg å være helt fint :-)

Anonymous poster hash: fd4b0...f69
Skrevet

Jeg syns du virker litt hysterisk. En annen lege kan ikke få noe rakere svar på en celleprøve enn en annen. Det tar tid å analysere en celleprøve. Du har tatt de aktuelle prøvene som kan tas, du har vært hos både lege og gynekolog, og alt ser ok ut. Celleprøven MÅ du vente på, det er ikke mulig for noen å få den prosessen til å gå fortere.  Jeg fikk et krampeanfall for noen år siden. Det er heller ikke "normalt" sånn uten videre, men det skjer. Akkurat som med uforklarlige blødninger fra underlivet. Det skjer, og bør sjekkes, men det er ingen grunn til å tro at noe er riv ruskende galt så lenge alt ser fint ut nå. Når jeg fikk krampeanfall ble jeg innlagt for en liten sjekk, og de tok CT av hodet. Alt så fint ut, men jeg måtte ta MR, for en kan se mer på den enn en CT. Jeg måtte vente i 5 mnd på den MRen. Ting tar tid, sånn er det bare, og i ditt tilfelle kan jeg ikke skjønne hva mer de kan gjøre før de for svar på den celleprøven. Jeg tror du skal prøve å roe deg ned 10 hakk. Lykke til, skal se alt viser seg å være helt fint :-) Anonymous poster hash: fd4b0...f69

Helt fint? Du tuller. Hvor fint er det at hun blør etter trening og har smerter i flere dager?

Jeg synes at DU bør roe deg ned litt.

Skrevet

Er det celleprøven du er nervøs for? Den tar den tiden det tar men jeg er ganske sikker på at legen ville sett på livmorhalsen din hvis du hadde store celleforandringer. Den blir rød og lettblødende. Hvis livmorhalsen din ikke blødde da du tok prøve så tviler jeg på at det er den du blør fra.

For meg høres det ut som blodkar i livmoren som brister?

Skrevet

Jeg syns du virker litt hysterisk. En annen lege kan ikke få noe rakere svar på en celleprøve enn en annen. Det tar tid å analysere en celleprøve. Du har tatt de aktuelle prøvene som kan tas, du har vært hos både lege og gynekolog, og alt ser ok ut. Celleprøven MÅ du vente på, det er ikke mulig for noen å få den prosessen til å gå fortere.  Jeg fikk et krampeanfall for noen år siden. Det er heller ikke "normalt" sånn uten videre, men det skjer. Akkurat som med uforklarlige blødninger fra underlivet. Det skjer, og bør sjekkes, men det er ingen grunn til å tro at noe er riv ruskende galt så lenge alt ser fint ut nå. Når jeg fikk krampeanfall ble jeg innlagt for en liten sjekk, og de tok CT av hodet. Alt så fint ut, men jeg måtte ta MR, for en kan se mer på den enn en CT. Jeg måtte vente i 5 mnd på den MRen. Ting tar tid, sånn er det bare, og i ditt tilfelle kan jeg ikke skjønne hva mer de kan gjøre før de for svar på den celleprøven. Jeg tror du skal prøve å roe deg ned 10 hakk. Lykke til, skal se alt viser seg å være helt fint :-) Anonymous poster hash: fd4b0...f69

Helt fint? Du tuller. Hvor fint er det at hun blør etter trening og har smerter i flere dager?

Jeg synes at DU bør roe deg ned litt.

Herlighet da, det var da veldig. Alle blodprøver, og alt hos gynekolog så helt normalt ut, evt helt fint ut som jeg formulerte det. Kverulant. Hadde noe vært riv ruskende galt, så hadde det med særdeles stor sannsynlighet vist noe enten på blodprøver eller hos gynekolog.

Anonymous poster hash: fd4b0...f69

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret! Har du et privat legesenter du kan gå til for en ny vurdering? Vet ikke om de kan hjelpe, men det kan kanskje gjøre deg roligere hvis ikke de heller kan finne noe galt? Skriv i så fall ned alt du lurer på på forhånd, så du ikke glemmer å spørre om noe. Ellers er det vel bare å vente, dessverre.

Anonymous poster hash: 8010b...73e

Skrevet

Jeg begynte også å blø, men jeg mistenker at det var kobberspiralen som gjorde det. Fjernet den og da var blødningene over :) Har du spiral av noe slag?

Anonymous poster hash: 77494...a91
Skrevet

Bestill deg ny time til legen og be han henvise deg til videre utredning på gyn på sykehuset! Uansett svar på celkeprøver! Høres ut som det bør tas ct og ultralyd av deg!

Anonymous poster hash: 7ea5a...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...