Gå til innhold

:( blitt gravid (nr 3) og mannen har lettere panikk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke brukt prevensjon på lenge, og så ble jeg da gravid (det er jo en risiko for det har jeg hørt) - mannen friket ut, og mener det bare blir et helvete...

Har jo litt småpanikk selv (som jeg får hver gang jeg blir gravid, det er jo en stor ting), og hadde forventet at han ikke ble superhappy, men det var jo sånn at han med en gang mente at det måtte bort :( Han har da vært med på dette selv! Fatter ikke at han kan være så "overrasket", vi har da to barn fra før...

Han ser bare problemer (bil, str på leilighet, penger osv osv).. Jeg får gi ham noen dager - uaktuelt å ta abort.

Noen som har opplevd det samme, hvor mannen har snudd når det har sunket inn?

Anonymous poster hash: 727a3...fa6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere ikke prøver på flere barn og han ikke vil ha flere, hvorfor i himmelens navn bruker dere ikke prevensjon?

Anonymous poster hash: e0fbb...3fd

Skrevet

altså jeg har ønsket meg nr 3, han har vært veldig ambivalent, men han har da et ansvar for prevensjon han og dersom han VIRKELIG ikke vil ha flere. Det har ikke vært en hemmelighet at jeg ikke har spiral/p-piller e.l. Har ikke vært et ord om det en gang! HI

Skrevet

Har dere virkelig ikke snakket om dette FØR du ble gravid?

Anonymous poster hash: fa134...327

Skrevet

*Rister på hodet*

Her er det mye som skurrer! Du har ikke brukt prevensjon, er det med håp om å bli gravid da, selv om gubben ikke vil? Og gubben har visst at du ikke har brukt prevensjon eller, da regner jeg med at han er godt nok opplyst om at det kan bli barn av slikt! Og nå som du da har blitt gravid, så blir han forbanna?!

Anonymous poster hash: df8df...848

Skrevet

Slik ble vi gravid me andremann. Vi visste begge at jeg ikke brukte prevensjon,men vi ønsket mer barn og det spilte ikke rolle når det ble. Men likevel ble sjokkerte liksom,hahaha...nåja, det ordnet seg selvsagt. Jeg er ikke av typen som regner matematisk ut når barnet skulle komme,spilte liten rolle hvilke måned,om han var kreps eller vannmann,måler ikke eggløsning eller slikt. Og nå sikter vi til tredjemann. Det ordner seg,skal du seg

Han må bare ta en dag om gangen. Det er 9måneder til fødsel,dere må ikke jevne med jorden hele huset og bygge nytt.

Anonymous poster hash: 02fe3...97d

Skrevet

Vi venter også nr 3 å mannen var ikke glad for det! Så kun de samme problemene som din og ønsket abort, men sa tydelig ifra om at valget om å beholde var mitt. Vi har hele tiden vært enige om at vi skulle ha en nr 3, vi trodde bare ikke at den 3 skulle komme så fort.

Nå er jeg kommet ganske langt i svangerskapet og mannen har vendt seg til tanken. Jeg ser at han ikke er like ivrig på å kjenne på magen eller tenke på navn som han har vært de andre gangene og jeg var kommet over halvveis før han sa at han gledet seg, men nå sier han det ganske ofte.

Anonymous poster hash: 33939...1b3

Skrevet

Enig at det var uansvarlig av dere i den situasjonen å ikke bruke prevensjon

Anonymous poster hash: 757bd...fc5

Skrevet

litt merkelig reaksjon fra ham (mtp at det blir ofte barn av ubeskyttet sex) - men ikke overrasket. Tenker han roer seg litt når det har sunket litt inn :)

Skurrer og skurrer, jeg har ønsket meg nr 3 en stund (dette vet han - har snakket om det mange ganger), han har vært veldig ambivalent. Tror det (av en eller annen merkelig grunn) bare er litt sjokk for ham.

Han hoppet ikke i taket med nr 2 heller selv om det var ønsket - er en reservert fyr ;)

Skrevet

Han visste jo at du ikke brukte prevensjon, så da kunne han brukt prevensjon. Jeg går heller ikke på prevensjon og mannen vet det.

Jeg sluttet fordi jeg ikke tåler hormon prevensjon, (går opp i vekt og får sinnsyke humørsvingninger), og jeg synes faktisk det er ekkelt å proppe seg full av hormoner når jeg ser hvor mye det påvirker kroppen min.

Men mannen min har et valg om å bruke prevensjon, nå har jeg stått for prevensjon lenge, synes det er hans tur.

Anonymous poster hash: 34b31...a65
Skrevet

For en idiot han er. Hvor gammel er han egentlig, 13 år?

Anonymous poster hash: dc79d...682

Skrevet

Det går seg til.
Mannen her var heller ikke spesielt entusiastisk. Selv om det var planlagt. Han trodde bare ikke det ville gå SÅ fort. (Gikk på første forsøk. Stor kontrast til tidligere)
 Han var faktisk ganske negativ selv om ordet abort ikke ble tatt i bruk. Snakket bare om søvnmangel, stress og møkk.
Nå når magen har begynt å komme så har han vent seg til det og er mer positiv. Han fikk lettere panikk når det ble en realitet tror jeg.

Anonymous poster hash: 570bd...d25
Skrevet

Tja, dere brukte jo ikke prevensjon, så da kan jo slikt skje :-) Det er man jo begge ansvarlige for. Heldigvis og desverre. Fordelen er jo at da er det ingens "skyld" og begge står i samme suppa sammen :-)

Alle de punktene som er litt tøffe har en tendens til å løse seg etterhvert, altså bil/plass/penger etc. Kanskje dere faktisk får plass til alle i bilen dere har - alle de andre barna blir jo året større enn nå... kanskje de kan dele rom? Etc.

Gi ham litt tid, mye kan løse seg der.

Skrevet

Vi har et vennepar hvor mannen er slik som din. De har fått seks barn nå, og alle gangene var det samme greia. Hun ville ha barn/flere barn, og nekter å bruke hormonprevensjon. Prevensjon var HANS ansvar. Han brukte det ikke, og var fullt klar over konsekvensene (dette er da en normal, oppegående mann). 

Likevel ble sjokket stort hver gang hun ble gravid. Type "vil gå fra deg om du beholder-sjokkert". Vel, de er sammen enda, og minste barnet er nå 3 år. Han sterilisterte seg etter sistemann ;-) 

Anonymous poster hash: c6bff...78f
Skrevet

Så "godt" å høre om andre som har opplevt liknende, og bra å høre at det har gått seg til ikke minst!

Alder? Vi er begge 36...ha ha! Snakk om fjortisopplegg! HI

Skrevet

Vi er 34 og 39 år,vi har også sex uten prevensjon. Jammen ble jeg ikke gravid sånn ut av det blå..:P Det gikk gale og kjæresten ble i grunnen lettet. Noen mnd senere skjedde nøyaktig det samme. Kjæresten ble dødsoverrasket ;) Det gikk galt igjen, men tror du vi har lært? Om ikke vi begynner å bli voksen snart blir det garantert en ny graviditet :)

Anonymous poster hash: 82031...9c8

Skrevet

Vi er også godt voksne og har opplevd dette flere ganger. Rart at sex uten prevensjon kan føre til graviditet! :P  Jeg har hatt en del spontanaborter, der vi ble lettet begge to, men to ganger har det blitt en baby. For oss har ikke abort vært aktuelt å vurdere, men heller å bli vant til tanken.

Mellomste var en slik, og det tok ikke så lang tid før han var vant med tanken. Den siste var vel den som var vanskeligste, da vi var definitivt ferdig med barn og passet veldig på å bruke sikre perioder. Én gang bommet jeg, og plutselig i en alder av 44 og mannen 51, var det et nytt svangerskap et faktum. Vi brukte begge to laaaang tid å bli vant til tanken. Mannen kunne endelig fortelle sin familie da jeg var 19 eller 20 uker på vei, mens jeg fortalte ikke min familie før jeg var 24 uker på vei. Omverden fortalte vi ikke, bortsett fra mine nærmeste venninner og sjefene våre. Han var komfortabel med tanken lenge før jeg var, for jeg ble ikke helt helt komfortabel før ungen ble født.

Jeg vil tro det går nok bra til slutt med mannen din. Selv om vi voksne vet at ubeskyttet sex kan føre til graviditet, så tror man alltid "det skjer andre, ikke meg". Selv har jeg søkt om sterilisering (mannen kan ikke av medisinske grunner) og håper å få dette godkjent. Vi er enige om at det blir ikke noe sex før jeg er sterilisert.

Lykke til, og gratulerer så mye med svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...