Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Noen erfaringer her på å bruke doppler? - Når hørte du for første gang hjertelyden? - Var den enkel å finne? - Hvilken type har du? Og hva betalte du? Anonymous poster hash: 7e991...0b2
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 *dytt Anonymous poster hash: 7e991...0b2
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Det er vel ikke så mange som bruker det lenger etter at de har fått øynene opp for farene ved det. Noen forskere sier det er verre enn ultralyd, fordi det blir varmere for fosteret. Dumskaller som ikke bryr seg så mye om babyen i magen får bare stå på! Anonymous poster hash: 50829...1e6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Det er vel ikke så mange som bruker det lenger etter at de har fått øynene opp for farene ved det. Noen forskere sier det er verre enn ultralyd, fordi det blir varmere for fosteret. Dumskaller som ikke bryr seg så mye om babyen i magen får bare stå på! Anonymous poster hash: 50829...1e6 Haha kom med link til dine opplysninger? Det er faktisk ikke påvist noen skader ved det. Enkelte tar ultralyd hver uke uten at det er skadelig. Doppler er heller ikke påvist skadelig. Anonymous poster hash: 3a148...416
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Er det skadelig når jordmor bruker doppler også? Anonymous poster hash: 82d12...299
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Er det skadelig når jordmor bruker doppler også? Anonymous poster hash: 82d12...299 Man drar ikke til jordmor så ofte som mange bruker angelsound. Google så finner dere kilder. Det er ingen som kan garantere at det IKKE er skadelig, så hvorfor gjøre det når det er fullstendig unyttig? Man tar en sjanse for sin egen del, for jeg kan garantere deg at det ikke er noen som kan si at det er 100% trygt. Men om man ikke syntes det er så nøye så er det jo bare å kjøre på! Anonymous poster hash: 50829...1e6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Er det skadelig når jordmor bruker doppler også?Anonymous poster hash: 82d12...299 Man drar ikke til jordmor så ofte som mange bruker angelsound.Google så finner dere kilder. Det er ingen som kan garantere at det IKKE er skadelig, så hvorfor gjøre det når det er fullstendig unyttig?Man tar en sjanse for sin egen del, for jeg kan garantere deg at det ikke er noen som kan si at det er 100% trygt.Men om man ikke syntes det er så nøye så er det jo bare å kjøre på! Anonymous poster hash: 50829...1e6 Jeg bruker ikke angelsound bare så det er sagt altså. Generelt litt skeptisk til både det og mye annet. Har lest teori på at ultralyd kan påvirke også, og tar ikke mer enn det jeg anser som relativt viktig. Lurer på egentlig om det et grunnlag for å si at jordmor kan droppe doppleren hvis det ikke er nødvendig. Men sånn egentlig... Så trodde jeg at både ultralyd og doppler egntlig kun handler om lydsignaler? Hvis lyd er farlig så er vi ille ute uansett! Det får vi ikke unngått. Anonymous poster hash: 82d12...299
Tillekrokodille Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Angelsounds garanterer at de er trygge, de har alle nødvendige godkjenninger. Finnes sikkert dopplere eller ultralydapparater som ikke har disse godkjenningene, og da ville jeg nok vært litt mer forsiktig. Men det er vel ikke det HI lurer på her heller... Jeg har bare positive erfaringer med doppleren min, den var fantastisk spesielt mellom uke 12 og 18 før sparkene begynte (hørte hjertet første gang i uke 12) Har den helt vanlige varianten till 350 kr, men mulig jeg hadde gått for en som viser antall hjerteslag neste gang.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg synes det var helt fantastisk å ha en angelsound. Fikk arve min av svigersøster. Jeg beukte min veldig lite, men syns den var utrolig bra å ha når panikken brer seg. Hadde opplevd tidligere at et svangerskap ikke alltid går som det skal og var ekstremt overnervøs dette svangerskapet. Kjente også lite liv. Var så redd for at babyen bare skulle dø. Så når den følelsen kom satte jeg fort på dopplenem, fikk høre hjertelyden og skrudde jeg den av og kunne senke skuldrene Anonymous poster hash: 4fb5d...e43
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Hvis man tar ultralyd hver uke så er det en grunn til det, og da veier fordelene opp for farene. Anonymous poster hash: e23e4...a49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå