Gå til innhold

Heller overvektig enn fitness kropp....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror du har misforstått litt ift fitnesskropp, hi! Den kroppen du referer til er en ekstremutgave i konkurranseform. Ville du heller være overvektig enn veltrent med stram rumpe og en flat, stram mage? Virkelig?

 

Jeg digger fitness, men vil aldri konkurrere selv. Liker meg selv best når jeg er slank og har antydning til muskler. Selv om jeg løfter mye og tungt ser jeg aldeles ikke ut som en "boler", men har definerte muskler over hele kroppen og endelig har jeg fått rumpa som jeg har jobbet hardt for. Kunne fint gått i string på stranda, for SÅ fin er den faktisk (men det gjør jeg ikke )

For ikke å snakke om de helsemessige fordelene ved å være sunn og sterk fremfor overvektig.

 

Anonymous poster hash: 89414...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Skjønnheten kommer fra innsiden! Den som sier at andre er stygge...Anonymous poster hash: 3d19b...5cc

Jeg mener også man skal være forsiktig med og kalle andre folk "stygge",- men jeg mener man kan si at man mener en kropp som er "tvunget" til et bestemt utseende ikke er fint?  En fitnessutøver spiser og trener på en måte at kroppen en kort periode skal være syk bare for og passe inn i et skjønnhetsideal, det blir for meg det samme som og stappe alt for mye silikon inni puppene for og oppnå "playmate"-looken. Eller man sprøyter litt for mye restylane inn i leppene i håp om og se ut som Angelina Jolie. Både Fitness og silikon er og forme kroppen til en fasong den med normalt kosthold, trening og kremer/massasje mm IKKE kan greie og få til: joda, Fitness er trening og kosthold, men det er så ensformig og så målrettet mot FORMING at jeg faktsik finner det "ut ove rnormal trening". Jeg er faktisk så "ekstrem" at jeg er tilbøyelig til og si at Fitness ikke er en idrett, men en skjønnhetskonkurranse, hvor vinnerne er den som passer best inn i bestemte mål, akkurat som på en vanlig missekonkurranse. Enda litt værre, i en missekonkurranse må man svare på sprøsmål, vite og oppføre seg og blir også bedømt i forhold til oppførsel under hele konkurranseperioden, ikke bare der og da på scenen.....EN fitnesskonkurranse fokuserer KUN på mål, og dommernes subjektive preferanser... Ingen kan vel argumentere mot at kroppen til langdistanseløpere ikke akkurat er noe syn for guder,- men igjen, disse er et resultat av hard, unormalt hard og målrettet trening. Men siden trening i seg selv IKKE har som mål og oppnå den kroppsformen, men og oppnå best mulig PRESTAJONER, så blir det for disse bare en "negativ" bi-effekt og få det utseende. Det samme med Marit Bjørgen. Hun er ltt "mann", men hun trener jo ikke for og FÅ det utseende, hun trener for og bli best, og bieffekten av dette, er en kropp som skiller seg ut. Der bør man være forsiktig med og mene noe om fint/stygt.. Rett og slett fordi deres trening ikke er bevisste valg for og passe inn i et skjønnhetsideal som en liten gruppe mener er "det perfekte "utseende......Utseende deres er et uforskyldt resultat av de mål de ønsker og nå. En fitnessutøver trener jo kun, ene og alene for utseende sin del, igjen, for og forme seg inn i et ideal, som man bare må innse at ikke alle liker. NOEN vil ha "michelinmannen" andre vil ha et "levende skjelett", noen vil ha muskler, andre vil ha kurver, flat mage, men struttepupper og sprettrumpe...osv osv.. Gjør man noe "kunstig" for og komme inn i et av disse idealene, så må man også godta at folk sier man er "mindre pen"... Om man passer inn i et "ideal" uten og gjøre noe "unormalt" for det,- så er det noe helt annet. Ble litt langt og komplisert dette, men håper du skjønner tegninga.. Anonymous poster hash: a822b...ed3
Jeg skjønner godt hva du mener, men sier meg uenig. Om du kaller noen stygge, er det jo du selv som er stygg. Hvorfor tror dunt et "skjønnhetsideal" skapt av enkelte mennesker er fasiten på hva som er pent?

 

Anonymous poster hash: 3d19b...5cc

 

Jeg sier at et jeg kan synes et "skjønnhetsideale" er stygt! Ikke en bestemt person...Et skjønnhetsideala er nesten uten unntak kunstig og uoppnåelig for alle. Det er derfor det er et ideale! Noe man må kjempe for og nå, og som tilsier at man må ty til ekstreme og kunstige eller mindre heldige tiltak for og oppnå det. Hadde det vært oppnåelig "for alle" hadde det ikke vært noe ideale, noe og strekke seg etter! En naturlig kropp, med sine skavanker, styrker og svakheter blir aldri et "skjønnhetsideal", for da kan vi jo alle bare være som vi er, tenke på helsa vår og slutte og bry oss om overdreven trening, plastiske operasjoner, sunn mat, pulverkurer,- ja, gud vet hva...Og hva skal man tjene penger på da,- hvis alle er fornøyd med den man er?

 

Nå har man funnet et ideale for gutter også. Synlig sixpack er et must for og være "mann" og sterkt. Helt glatt bør man også være. Så kan man selge treningsutstyr, klær, ulike dietter og barberutstyr til den usikre mannen også.. Man fant til slutt et ideale de aller, aller fleste menn/gutter må både betale og kjempe for, og som gjør de aller fleste gutter fryktelig usikre på seg selv. Er ikke nok og være best i sport lenger, man skal se ut på en bestemt måte for og være vellykket. På samme måte som vi kvinner har hatt det i flere hundreår, allerede....

 

Derfor mener jeg at jeg kan si at de fleste skjønnhetsidealer er "stygt" rett og slett fordi at ingen kan oppnå de uten kunstige hjelpemidler eller en ekstrem (og helseskadelig)l livsstil.

 

Anonymous poster hash: a822b...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig stygt synes jeg. Jeg sjønner virkelig ikke hva som er fint med disse fitnesskroppene. ( tenker på de som driver å konkurerer)

 

 

 

Da vil jeg mye heller være overvektig som jeg er gitt.

Kvinnelige frodige former, men litt ekstra.

 

 

Men, smaken er som baken... Delt...

 

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

 

Ikke vurdert at det finnes en mellomting mellom å barbere seg og skjære av seg hodet?

 

Overvekt er ikke nødvendigvis særlig fint det heller (kommer an på graden).

 

Får litt inntrykk av innlegget ditt at du bruker fitness som unnskyldning for ikke å trene selv?

 

Mulig jeg tar feil, men det var det inntrykket jeg satt med etter hovedinnlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: ecfae...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått litt ift fitnesskropp, hi! Den kroppen du referer til er en ekstremutgave i konkurranseform. Ville du heller være overvektig enn veltrent med stram rumpe og en flat, stram mage? Virkelig?

 

Jeg digger fitness, men vil aldri konkurrere selv. Liker meg selv best når jeg er slank og har antydning til muskler. Selv om jeg løfter mye og tungt ser jeg aldeles ikke ut som en "boler", men har definerte muskler over hele kroppen og endelig har jeg fått rumpa som jeg har jobbet hardt for. Kunne fint gått i string på stranda, for SÅ fin er den faktisk (men det gjør jeg ikke )

For ikke å snakke om de helsemessige fordelene ved å være sunn og sterk fremfor overvektig.

 

Anonymous poster hash: 89414...baf

Tror heller det er du som ikke leste hovedinnlegget mitt jeg. Jeg skrev om fitnesskonkurranse kropper. Det står det i hovedinnlegget.

 

Heller overvektig enn de konkurransekroppenw står jeg fortsatt ved. Og da snakker jeg ikke om 1 mnd etter konkurransen, men nettopp konkurransekroppen.

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er så utrolig stygt synes jeg. Jeg sjønner virkelig ikke hva som er fint med disse fitnesskroppene. ( tenker på de som driver å konkurerer)

 

 

 

Da vil jeg mye heller være overvektig som jeg er gitt.

Kvinnelige frodige former, men litt ekstra.

 

 

Men, smaken er som baken... Delt...

 

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Ikke vurdert at det finnes en mellomting mellom å barbere seg og skjære av seg hodet?

 

Overvekt er ikke nødvendigvis særlig fint det heller (kommer an på graden).

 

Får litt inntrykk av innlegget ditt at du bruker fitness som unnskyldning for ikke å trene selv?

 

Mulig jeg tar feil, men det var det inntrykket jeg satt med etter hovedinnlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: ecfae...c6f

 

Du kan tolke og tenke så mye du vil.

 

Jeg ble inspirert da jeg så ei som var avbildet etter å ha vunnet en fitnesskonkurranse. Og jeg tenkte, fysj så stygt. Og så tenkte jeg at jeg heller vil være overvektig enn å se slik ut.

 

Jeg er fullstendig klar over at de ikke ser slik ut hele tiden, men jeg vet også hvilket liv de har mellom konkurransene. Jeg kjenner ei som driver med fitnesskonkurranser. Hun legger ut bilder av seg sel hele tiden, og bilder av pulver og shaker. Og hun har kommet på 2 og 3. Plass.

 

Og har tenkt de samme tankene da også.

Vi er forskjellig. Min mann synes ikke slike damer er fine. Han vil ha litt å ta i, og han er veldig puppefiksert. Naturlige pupper ja.

 

Jeg er heldig:)

Så får fitnessdamene trene x 2 pr dag og drikke pulver.

Jeg spiser bl.a mat fra godt levert, og nyter det. Gode middager, og ikke pulver.

 

Trener gjør jeg også 2-3 g pr uke.

 

 

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du har misforstått litt ift fitnesskropp, hi! Den kroppen du referer til er en ekstremutgave i konkurranseform. Ville du heller være overvektig enn veltrent med stram rumpe og en flat, stram mage? Virkelig?

Jeg digger fitness, men vil aldri konkurrere selv. Liker meg selv best når jeg er slank og har antydning til muskler. Selv om jeg løfter mye og tungt ser jeg aldeles ikke ut som en "boler", men har definerte muskler over hele kroppen og endelig har jeg fått rumpa som jeg har jobbet hardt for. Kunne fint gått i string på stranda, for SÅ fin er den faktisk (men det gjør jeg ikke )

For ikke å snakke om de helsemessige fordelene ved å være sunn og sterk fremfor overvektig.Anonymous poster hash: 89414...baf

Tror heller det er du som ikke leste hovedinnlegget mitt jeg. Jeg skrev om fitnesskonkurranse kropper. Det står det i hovedinnlegget.

Heller overvektig enn de konkurransekroppenw står jeg fortsatt ved. Og da snakker jeg ikke om 1 mnd etter konkurransen, men nettopp konkurransekroppen. Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Isåfall et veldig merkelig innlegg! Blir som å si: jeg er jammen glad jeg ikke er mor, for man ser så fæl ut som høygravid eller rett etter fødsel.

 

Du skrev "de som driver og konkurrerer", dvs de som ser pumpa ut 10% av tiden, smashing ut resten av tiden. Men deg om det. Jeg ville for alt i verden ikke vært overvektig. Min personlige mening er at det erlite flatterende og vitner om latskap. Er alltid en mellomting! Spesielt mellom konkurranseform og overvektig. Høres ut som en veldig enkel unnskyldning, som bare du selv tror på.

 

Anonymous poster hash: 89414...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner tre stk som driver med fitness konkurranser. På scenen ser de veldig "biffer" ut, i virkeligheten er de utrolig vakre og feminine. Jeg beundrer deres motivasjon og viljestyrke. Selv er jeg for glad i søtsaker og fet mat, i tillegg eier jeg ikke motivasjon og lyst til å stramme opp kroppen her og der. Selv om jeg er naturlig tynn får jeg hold, pustevansker og vondt i sjela av å løpe i 10min. Styrke er et ukjent ord for min kropp. Unnskyldningene for hvorfor jeg ikke trener er lang 😜

 

Konklusjon : ville helt klart hatt fitnesskroppen, men når forbrenningen min svikter ender jeg nok heller opp som overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal rote frem noen bilder på pcen til deg som ville ha bevis ;)

 

Det er jo ikke sånn at når jeg står foran speilet ser jeg ut som en overtent mann . 8-9 av 12 Mnd ser jeg bare smashing ut.

Men jeg syns jo personlig jeg ser bra ut når jeg stiller også jeg da men :P

 

Anonymous poster hash: 45a64...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tror du har misforstått litt ift fitnesskropp, hi! Den kroppen du referer til er en ekstremutgave i konkurranseform. Ville du heller være overvektig enn veltrent med stram rumpe og en flat, stram mage? Virkelig?

Jeg digger fitness, men vil aldri konkurrere selv. Liker meg selv best når jeg er slank og har antydning til muskler. Selv om jeg løfter mye og tungt ser jeg aldeles ikke ut som en "boler", men har definerte muskler over hele kroppen og endelig har jeg fått rumpa som jeg har jobbet hardt for. Kunne fint gått i string på stranda, for SÅ fin er den faktisk (men det gjør jeg ikke )

For ikke å snakke om de helsemessige fordelene ved å være sunn og sterk fremfor overvektig.Anonymous poster hash: 89414...baf

Tror heller det er du som ikke leste hovedinnlegget mitt jeg. Jeg skrev om fitnesskonkurranse kropper. Det står det i hovedinnlegget.

Heller overvektig enn de konkurransekroppenw står jeg fortsatt ved. Og da snakker jeg ikke om 1 mnd etter konkurransen, men nettopp konkurransekroppen. Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Isåfall et veldig merkelig innlegg! Blir som å si: jeg er jammen glad jeg ikke er mor, for man ser så fæl ut som høygravid eller rett etter fødsel.

 

Du skrev "de som driver og konkurrerer", dvs de som ser pumpa ut 10% av tiden, smashing ut resten av tiden. Men deg om det. Jeg ville for alt i verden ikke vært overvektig. Min personlige mening er at det erlite flatterende og vitner om latskap. Er alltid en mellomting! Spesielt mellom konkurranseform og overvektig. Høres ut som en veldig enkel unnskyldning, som bare du selv tror på.

 

Anonymous poster hash: 89414...baf

Du kan tro hva du vil. Jeg står fortsatt for det jeg skrev.

 

For å gjennta meg selv, det er de som driver med fitness konkurranser jeg ikke syns har fine kropper. Ei heller mellom konkurransene egentlig, da jeg ikke syns noe om for muskuløse kropper.

Six pack syns jeg ikke er fint i det heletatt, men en fin flat mage er vakkert. :)

 

Vanlige slanke kropper syns jeg er fint. :)

Og det skulle jeg gjerne hatt istedet for en overvektig kropp.

 

Anonymous poster hash: b8ac5...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at man ofte må være enige i å være uenige :)

 

Som skrivd jeg stiller i bikinifitness, og har tilog med tatt med meg noen seiere .

Nå er det 4 Mnd siden jeg stilte siste gang i London , jeg har ikke six-pack , og ikke store brutale muskler nå.

Men sprett rumpe , flat mage , og litt markert.

Jeg klarer ikke å velge hva som er best .

Min søster er overvektig, altså 10-15+ men utrolig vakker . Hun kler det.

Jeg har ei venninne som stiller bodyfitness , dette syns jeg tilog med er for trent for å være kvinne .

 

 

 

Anonymous poster hash: 45a64...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller fitnesskropp , enten i konkurranseform eller vanlig godt trent form enn feit. Det lyser mye mer vilje og selvkontroll utav de som driver med fitness og er godt trent enn de som er feit og overvektig!

 

Anonymous poster hash: 67493...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...