Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Barn som blir sendt ut av huset og går på selvstyr i nabolaget fra de er tre år gamle, dårlig klær (sandaler i regn og lignende), utagerende oppførsel (slår, kan ingen sosiale koder ol) ringer på hos naboer klokka halv sju lørdagsmorgen og sier det har rømt osv. 8-åringen var alene på dagen hver eneste dag i sommer, mor var på jobb og småsøsken i barnehage. Er tre barn, alle ulike fedre og bor med mor som bor alene. Utad er mora "supermor". Tar de med på skogsturer og diverse.. Har lyst å melde inn en bekymring, men de andre naboene syns det er tull! Hun er populær og godt likt, så er redd det er grunnen til at de sier det ikke er noe å bry seg med... Derfor spør jeg dere som ikke kjenner dama hva dere syns! Anonymous poster hash: 8cc7a...f1c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Ut i fra det første avsnittet du skriver så ja jeg ville meldt i fra. Anonymous poster hash: 9a2c4...f28
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Ut i fra det første avsnittet du skriver så ja jeg ville meldt i fra. Anonymous poster hash: 9a2c4...f28 Ja, for jeg mener det ikke hjelper å være flink å ta de med på turer og aktiviteter om den daglige omsorgen svikter! Sier ikke at hun bør miste omsorgen for de, men hun trenger veiledning! Anonymous poster hash: 8cc7a...f1c
MarianeA Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Som den gode nabo jeg er hadde jeg nok tilbudt henne litt hjelp og avlastning istedet for å ringe barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg hadde ikke tilbudt med avlastning. Det er ikke fordi jeg er slem, men fordi det er bare brannslukning. Mor må få hjelp og veiledning i foreldrerollen. Er det etterhvert snakk om avlastning i ordnede former så kunne jeg tilbudt meg, men først og fremst må fagfolk på banen for å hjelpe henne og barna. Jeg hadde meldt fra. Anonymous poster hash: d9739...835
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Som den gode nabo jeg er hadde jeg nok tilbudt henne litt hjelp og avlastning istedet for å ringe barnevernet. Jeg har da nok med mitt! Vi har tre barn og begge jobber fullt, så her er det travelt nok! Det funker for oss, det går veldig bra med oppfølging og diverse, men å være avlasting for to utagerende barn på toppen av dette går jo ikke... Anonymous poster hash: 8cc7a...f1c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Meld. Vi har et slikt tilfelle i nærmiljøet og BV er allerede inne. Dessverre tror jeg bare de skraper i overflaten, så jeg håper det enten blir meldt av noen mer nærstående eller at BV på eget initiativ går dypere inn i materien. Har kun mistanker selv, så kan ikke selv ta tak i noe som helst. Anonymous poster hash: 93d01...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå