Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Har fått vite dato for årets julebord, og den fredagen er mannen bortreist. Vi har ikke familie i nærheten, som kan hjelpe til. Det er heller ikke barebare å plassere tre barn rundt forbi heller. Ungene er 13, 11 og 8 år gamle. Kan eldstemann være barnevakt, mens jeg er på julebordet? De er veldig ansvarsfulle og selvstendige alle tre, så tviler ikke på at de vil greie seg fint sånn til. Magefølelsen min sier at det er greit, men så er jeg litt bekymret for hva andre vil si? Anonymous poster hash: b87e8...ca7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har ikke så store barn, så litt vanskelig å svare. Men magefølelsen min sier nei. Tenker på hvis det skal skje noe utenfor deres kontroll; brann, innbrudd ol. Selvfølgelig worst-case. Men om det gjør det.... Du har ikke en nabo som kan være i bakhånd. Som er innom og sjekker 1g i timen eller oftere? Anonymous poster hash: 3617c...603
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Det er du som kjenner din 13-åring best - hvor ansvarlig er han/ hun? Og hva slags forhold har de til hverandre? Det er jo en fordel at de er så langt harmoniske som søsken kan være når eldste får ansvaret. Da jeg var 13 satt jeg barnevakt for ettåringer og noen ganger for en som var sju-åtte. Den ene ettåringen hadde jeg hele kvelder hvis foreldrene var på fest, og overnattet der. Da han var to og jeg 14 var jeg dagmamma for han en hel sommer. Men jeg var en typsisk ansvarlig type. Men det hører nok også med til historien at dette er mer enn 25 år siden og foreldre var ikke fullt så hysteriske som mange er nå... Anonymous poster hash: 30e38...8d6
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Tenker det burde gå greit hvis det ikke er mye krangling mellom barna. Allier deg med en nabo som de kan kontakte ved problemer, og være selv tilgjengelig på mobil pluss kjørbar. Og ikke minst, ikke bli hele natta, men kom hjem rundt midnatt Anonymous poster hash: bd796...6cc
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Hadde ikke hatt noen problemer med å la 13-åringen være barnevakt. De andre barna er såpass store at de for det meste passer seg selv. Det går nok bare godt skal du se Første gang er det vanskelig å slippe til, men sålenge de vet at du er tilgjengelig og kan ringe deg om det er noe er alt greit. Stol på deg selv, og ikke hva alle andre mener. Noen kommer til å forby det, mens andre ser ikke problemer. Men du kjenner barna, og om du vet at de takler det, hadde jeg personlig ikke nølt! Anonymous poster hash: a0068...5da
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Tenker at jeg holder meg til brus, ja;)! Sånn i tilfelle! Ungene er veldig gode venner, passer godt på hverandre:)! Julebordet er liksom årets høydepunkt på jobb. Det er på mange måter den gangen i året vi har tid til å sitte ned og snakke litt sammen;). Har snakket med ungene, de var veldig motivert til å være hjemme alene iallfall! Anonymous poster hash: b87e8...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå