Gå til innhold

Nyfødt med sår stump!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er bare 10 dager gammel og har alt fått sår stump! Bruker weleda rumpesalve og hjemmelagde våtservietter med calendula olje. Morgen og kveld, de dagene hun ikke bader, er det vann og klut. Pampers bleier. Hun bæsjer ofte (eldstemann gjorde ikke det og han hadde aldri dette problemet)

Hva anbefaler dere meg??

Anonymous poster hash: e9a7d...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sverger til Inotyol. Den finnes på apoteket og er suveren. Ellers er lufttørking etter stell gull verdt :)

Skrevet

Min lille tålte ikke bleiemerket. Tålte kun billigbleiene fra rema og coop. Sånn ellers ved sår stump har jeg prøvd alt fra lufttørking og potetmel til salver. Det som har funket klart best har vært inotyol. Men ville nok ikke brukt dette daglig siden det inneholder parabener. Denne har jeg kun brukt som behandling av sår stump. For å forebygge om det kommer tilbake ofte ville jeg ha valgt å bruke en beskyttelsessalve

Skrevet

Jeg sverger til Inotyol. Den finnes på apoteket og er suveren. Ellers er lufttørking etter stell gull verdt :)

Signerer denne, tryllemiddel på tube :)

Anonymous poster hash: eca6b...ee8

Skrevet

Skyll stumpen under rennende vann , bedre enn å gni på sår hud. Tørk og la baby ligge uten bleie en stund.

Skrevet

Vil anbefale deg å prøve å kun skylle den lille i vasken i rent vann 37 grader. Null servietter, null kluter eller annet som kan "slipe" mot den lille sarte barnehuden.

Brukte våtservietter og papir med vann på første barnet, og hun var mye sår.

De tre andre har jeg konsekvent tatt i vasken med masse rent vann, og de er ikke engang vært antydning til sår bortsett fra et par ganger da de våknet opp med grusom bæsjebleie om morgenen. Men de ble også da fort fine igjen med kun vann.

Bruk hånda til å få alt rent.

Skrevet

Burts Bee Baby Bee sinksalve. Jeg LOVER ;-) 

Kjøper på apotek, Boots blant annet :) 

Anonymous poster hash: 40e85...4a1
Skrevet

Skylle under rennende vann, lufttørke og Inotyol. Funker gull!

Anonymous poster hash: 25d9b...b1e

Skrevet

Silulen eller inotyol, bruk olje hvis det er avføring som er vanskelig å få bort med bare vann. Jeg brukte også stellesalven fra weleda med storesøster og syntes den var helt super. Etter en stund syntes jeg ikke den var så super lenger. "Med zink" var fjernet dom undertekst på tuben, og jeg antar sammensetningen også var endret. Jeg måtte slutte å bruke den på storesøster fordi den plutselig hadde null effekt.

Anonymous poster hash: 0a3d2...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...