Gå til innhold

Nyfødt med sår stump!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er bare 10 dager gammel og har alt fått sår stump! Bruker weleda rumpesalve og hjemmelagde våtservietter med calendula olje. Morgen og kveld, de dagene hun ikke bader, er det vann og klut. Pampers bleier. Hun bæsjer ofte (eldstemann gjorde ikke det og han hadde aldri dette problemet)

Hva anbefaler dere meg??

Anonymous poster hash: e9a7d...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmos er veldig greit, gni inn de såre områdene med en slump.

Dette brukte jeg også i valkene om de ble såre.

Gratulerer med nyfødt :)

Skrevet

Men faen, nå gir jeg opp!

Skal være potetmel! Ikke gni ungen din i potetmos!

Lov meg det ;)

Skrevet

Potetmos, du over mener vel potetmel? Gjetter på en autocorrect...

Funker det, ellers er Inytyol salve fra apoteket skikkelig gull. Funker som bare det for oss. Reseptfri.

Skrevet

Potetmos, du over mener vel potetmel? Gjetter på en autocorrect...

Funker det, ellers er Inytyol salve fra apoteket skikkelig gull. Funker som bare det for oss. Reseptfri.

Autocorrect hater meg idag, ganske enkelt ;)

Hadde en i en annen tråd også...

Minstejenta ble til minstepensjon!

Skrevet

Sår stump? Eneste jeg anbefaler som virkelig funket er Inotyol. Kjøpes på apoteket.

Da jenta mi fikk en drøss tenner på samme tid var det skikkelig "syrebæsj" som gav henne skikkelige sår i rumpa. En-to dager med hyppig smøring var hun som ny:)

Skrevet

Jeg foreslo visst den ikke-eksisterende Inytol-salven. Kan visst ikke stave, og det er selvfølgelig Inotyol vi snakker om, som BellaSuz foreslår :) 

Skrevet

Inotyol er bra. Det er tjære i den, som jo er kreftfremkallende, så ikke bruk den hele tiden.

Anonymous poster hash: 636e7...680

Skrevet

Inotyol er bra. Det er tjære i den, som jo er kreftfremkallende, så ikke bruk den hele tiden.

Hvor leser du dette? Finner artikkel Som er 10 år gammel men ikke noe nyere...

Anonymous poster hash: eca6b...ee8

Skrevet

Jeg har bare lest det. Men dette sa relis i 2005. Relis er forskningsbasert og drevet av farmasøyter.

http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=4&S=1788&R=X

Skrevet

Bruk inotyol i kriser, og potetmel når det bare er litt sårt. :)

Ellers kan du prøve å bytte bleier. Her tålte ikke minstemann pampers, ble veldig sår av den. Tror den ble for tett.

Anonymous poster hash: 9b146...cba
Skrevet

Jeg har bare lest det. Men dette sa relis i 2005. Relis er forskningsbasert og drevet av farmasøyter.

Skulle gjerne hatt noe nyere enn 10 år gammel artikkel. Veldig mye kan ha skjedd med innholdet på 10 år - spesielt de siste 10 årene når det har vært så mye fokus på hudpleieprodykter osv.

Skrevet

Inotyol, det er det beste som finnes mot såre barneromper

Skrevet

Bytt til et annet bleiemerke. Min første ble sår av Pampers da den er litt "fuktig" siden den er satt inn med en lition;-)

Skrevet

Har hatt god erfaring m Aselli sårsalve :-)

Skrevet

😂😂😂 håper ingen prøver dette supertipset 😜

Skrevet

Tørk, tørk, tørk! Det må være knusktørt før du smører på noe som helst. Jeg har to barn og de er veldig forskjellige. Den ene ble sår av ingenting, mens den andre tåler mye fukt. Når hun er sår tørket jeg med tørr klut etter at jeg hadde vasket og smurte så inn med inotyl. Har nå kjøpt weleda sinksalve og den funker, men ikke ike sårt nå som det var på første. I gode perioder så tørket jeg godt og så smurte jeg med vanlig vaselin for å få en beskyttende hinne slik at hun hadde en barriere mot fuktigheten. Funket bra her. Og i starten bæsjer de jo i ett sett!  :P 

Anonymous poster hash: 2f7af...2c8
Skrevet

Min baby er bare 10 dager gammel og har alt fått sår stump! Bruker weleda rumpesalve og hjemmelagde våtservietter med calendula olje. Morgen og kveld, de dagene hun ikke bader, er det vann og klut. Pampers bleier. Hun bæsjer ofte (eldstemann gjorde ikke det og han hadde aldri dette problemet)

Hva anbefaler dere meg??

Anonymous poster hash: e9a7d...b18

Bytt bleietype.Er det skikkelig sår bruk Inotyol salve fra apoteket.Rødt bruk stellekrem fra Sebamed.

Anonymous poster hash: a7d14...9fd

Skrevet

Min tålte ikke pampers bleier.. Prøv å bytte merke.

Anonymous poster hash: 1c531...098

Skrevet

Lykkelig som liten sin barnesalve anbefaler jeg til alle :) Fantastisk god, vi bruker bare den og ikke hatt bruk for noe annet. Men som flere over sier, bleiemerket kan også ha noe å si for noen.

Skrevet

Skulle gjerne hatt noe nyere enn 10 år gammel artikkel. Veldig mye kan ha skjedd med innholdet på 10 år - spesielt de siste 10 årene når det har vært så mye fokus på hudpleieprodykter osv.

Relis henviste til dette for et par år siden også. De mener jo at det er ok å bruke den.

Skrevet

Bytt bleier. Vår fikk sår stump allerede på sykehuset og da vi byttet til Libero ble stupen bra. Hadde en nøssituasjon i Tyskland hvor vi gikk tom for bleier helt på slutten og det var bare pampers å få tak i og den såre sumpen kom tilbake.

Pamersbleiene er tilsatt noe slik at de skal være myke.... Det er kanskje det barnet ditt reagerer på!?

Anonymous poster hash: 93590...695

Skrevet

Bytt bleiemerke, ikke smør daglig, men bruk inotyol ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...