Gå til innhold

Hvor mange "sykt barn"-dager bruker dere normalt på et år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjør vi. Vi bruker dem opp - iallefall nesten, har ikke telt egentlig.

 

Våre gutter blir ofte syke på vinteren, og da gjerne lenge, gjerne med oppkast - slik at de må vente to døgn før de kan dra i barnehagen igjen etc.

 

Mannen min er selvstendig næringslidende - og må ta igjen mesteparten på kveld eller helg, og vi må ofte avløse hverandre når de er sjuke.

 

Sykt barn- dager er skikkelig tunge dager her. Vi snakker oppkast, feberkramper, astmamedisin og grusom hoste. Dag, natt og kveld. Men er barna syke, så er de syke. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 barn, på 2, 4 og 6 år. Eldste har astma og atopisk eksem, yngste har astma, atopisk eksem, og en sjelden alvorlig lungesykdom. Jeg og mannen har 30 syktbarn dager hver, og i år er alle brukt opp. Vi har også hatt flere perioder i løpet av året med pleiepenger/omsorgslønn.

4 åringen har ikke vært syk på over to år



Anonymous poster hash: e485f...fc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt alle enda, men har i stedet fått sykemelding fra lege pga langvarig sykdom hos barn. Brukte 6 dager før det.



Anonymous poster hash: 0b4d1...060
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 3 denne mnd og sikkert 4-5 før sommeren. Har en 2 åring som har vært endel syk første barnehageåret. De to eldste på 6 og 8 er sjeldent syke

 

Anonymous poster hash: ed669...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker nok 10 hver. Jeg passer på å ta det på egenmelding om jeg er syk samtidig. Det er jo ikke så mange dagene, på to barn.

Jeg vet ikke om mannen har gått over, da trekker sikkert lønningskontoret han.

 

Anonymous poster hash: 46f8f...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt oversikten, men har en del igjen. Ble en del sykt-barndager i januar og februar side gutten vår startet i bhg i januar. Har brukt en dag nå i høst. Mannen jobber skift og dermed en del kveldsvakter. Da starter han noen timer senere på jobb og jeg tar over når jeg kommer hjem fra jobb. Møtes i døra omtrent. På denne måten har vi sluppet å bruke så mange dager.

 

Anonymous poster hash: 09ce5...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn under 5 år med barneastma. De første 2 årene var eldstemann mye syk og forkjølelsen varte i månedsvis. Da ble det mye sykt barn. Fra eldste ble 2,5 år har han vært lite syk til tross for dren i ører og falske mandler + astma. Håper det er slik med minste også som har vært syk av og på nå i ukesvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen de siste årene. Bare ydmykt takknemlig for det, for det har ikke alltid vært sånn. Hadde kronisk sykt barn (før operasjon) og brukte opp utvidet kvote og vel så det.



Anonymous poster hash: d6753...edb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt friske barn så langt, klart det ble noen dager da de var nye i barnehagen, og da de startet på skolen, men de siste par årene har det nok ikke vært noen hel dag, etter det jeg kan huske. Nå er de 9 og 10 år, og vil ikke ha noen av oss hjemme hvis de bare er såpass forkjøla at de ikke skal på skolen. Med f.eks. omgangssyke er det noe annet, men *bank i bordet*, den har vi ikke hatt i hus de siste årene.

 

Anonymous poster hash: cf659...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel brukt 8 dette året. Jeg er alene med han. Vært en del forkjølet osv pluss øyebetennelse. Måtte være hjemme idg pga tannlege.

 

Anonymous poster hash: f24ec...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen brukte opp sine før første halvår av 2014. Jeg er student så bruker jo ikke syktbarndager på den måten, men har vært hjemme enda mer enn han. Hadde jeg vært i jobb hadde vi hatt et stort problem.

 

Har to barn. Men de aller fleste dagene har gått med på vårt yngste barn som er mye sykt.

 

Anonymous poster hash: fda9e...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis bruker mannen min og jeg 1-2 dager hver per år, men i år fikk vesla vannkopper, så da tok mannen 4 dager og jeg 1. Mannen min har også tatt 1dag før i år, så da er vi allerede oppe i 6 dager i året.

 

Anonymous poster hash: 9e5f7...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn, jeg har hittil i år brukt 10 dager, mannen har brukt 2, jeg har 10 igjen og mannen har 8 igjen.

Mannen jobber offshore så hvis ungene blir syk mens han er ute så blir jeg hjemme, blir ungene syk rett før han drar på jobb eller 2-3 dager før han skal komme hjem tar han sykt barn dager. Ellers taper han så mye i lønn og det har vi ikke råd til.

Ene barnet har vi brukt tilsammen 3 dager på hittil i år og andre barnet har vi brukt 9 dager på,

 

Anonymous poster hash: 421c8...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn, jeg har hittil i år brukt 10 dager, mannen har brukt 2, jeg har 10 igjen og mannen har 8 igjen.

Mannen jobber offshore så hvis ungene blir syk mens han er ute så blir jeg hjemme, blir ungene syk rett før han drar på jobb eller 2-3 dager før han skal komme hjem tar han sykt barn dager. Ellers taper han så mye i lønn og det har vi ikke råd til.

Ene barnet har vi brukt tilsammen 3 dager på hittil i år og andre barnet har vi brukt 9 dager på,

 

Anonymous poster hash: 421c8...62d

Og regner med at det blir et par dager til før året er omme..:/

 

 

Anonymous poster hash: 421c8...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...