Gå til innhold

Gravid og null sexlyst....:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er straks 17 uker på vei og iløpet av disse månedene har mannen bare noen få ganger fått seg noe. Huffa meg...Jeg vil så gjerne, og jeg både tenner på han og elsker han himmelhøyt, men det er akkurat som at hodet og kroppen min ikke helt kommuniserer..jeg blir liksom ikke så tent! Han har vært utrolig tålmodig og respekterer meg så absolutt, men jeg merker jo på han at han så gjerne skulle hatt noe mer enn litt klemming og noen kyss..:-( Jeg VET at sex ikke er farlig for fosteret, men etter å ha mistet i SA i mitt første svangerskap for snart 3 år siden har jeg rett og slett litt angst for "noe" skal oppi der og at det skal "gjøre skade". Har fått et barn siden SA'en og har ingen spesielle hensyn å ta i dette svangerskapet mtp sex, men jeg strever altså veldig....hva gjør jeg???

Trenger noen oppmuntrende ord og tips fra dere damer der ute!

Anonymous poster hash: 28954...3d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode råd, men sliter med det samme selv. Det er en fattig trøst, men det er flere av oss!

Jeg sliter veldig med å bli tent, det skal mye til før jeg blir noenlunde klar, og selv da ønsker jeg egentlig bare å bli ferdig fortest mulig. Mye vanskeligere å få orgasme også.

Resultatet er at vi, som vanligvis har sex annenhver dag, nå kun har sex 1 gang i uka - og det er mer goodwill fra min side enn at jeg egentlig har lyst. Jeg har heldigvis en snill og tålmodig mann, som hverken maser eller krever, så sånn sett går det greit. Og det går over! :)

Sist jeg var gravid kom lysten for fullt tilbake bare et par uker etter fødsel.

Om jeg skal gi noe råd - ikke press deg til å ha sex om du absolutt ikke har lyst. Det skaper bare mer negative følelser rundt sex. Fokuser på nærhet og kos uten at sex er en del av det. Graviditeten er en kort periode av livet, og hormoner lager mye krøll for oss - det vil gå seg til igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...