Ladybugg Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Dette er min 3 graviditet og denne gangen har kvalmen slått til for fult. Råd og tips tas i mot med stor takk...
Nodisc Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Gå til legen å få kvalmenedsettende Reddet meg, hvertfall
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Små slurker med grapefruktjuice!! Reddet meg! Anonymous poster hash: 63cff...cb6
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Ikke gå så lenge uten å spise, at du blir sulten. Og spis deg heller ikke stappmett. Unngå mat med sterk lukt ol. frisk frukt og grovt brød var mine ting. Rett og slett tørre brødskiver. Og iskaldt vann. Ellers er ingerfærte å anbefale. Husk å ta det rolig og ikke stresse, mye av kvalmen er fordi du er sliten. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort med to andre barn, men du må ta vare på deg selv også. Anonymous poster hash: 1dc56...750
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Søvn og hvile! Og zofran..... Anonymous poster hash: 34562...9c3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Hvile.. Spis ofte og lite.. Appelsin.. Få magen til å fungere.. Anonymous poster hash: eed61...caa
Novemberdama Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Mot kvalme: Mariekjeks og cola (må være vanlig coca-cola) Mot sure oppstøt: Love hearts (Jeg tuller ikke, det funker!)
Superdolly Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Mine råd. Noen av dem funket litt, andre overhodet ikke. Akupunktur. Mange har god effekt av det, jeg hadde ikke. Sea bands, sånne armbånd mot sjøsyke. Fås på apoteket. Drikk cola og vann, blandes 50/50, rør ut alle boblene og spis det med teskje. En skje om gangen. Sakte. Spis tørre kjeks på sengen om morgenen før du står opp, så magen ikke er helt tom. Lag te av frisk ingefær. Skjær to tynne skiver, legg i en kopp og hell over kokende vann. La det trekke i ca 10 minutter og drikk. Blir det virkelig ille med oppkast og fare for vektnedgang og dehydrering må du be om å få kvalmestillende hos legen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Kok opp vann og fersk ingefær, ha i masse presset lime og litt sukker. Ha kaldt i kjøleskapet. Gå og smådrikk litt av dette, de verste dagene kan man tygge litt på fersk ingefær. Funket for meg til jeg begynte å assosiere ingefær med kvalme god bedring, er fælt å være kvalm! Anonymous poster hash: 4a0ca...d18
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #12 Skrevet 20. oktober 2014 Dundersalt i veska. Huske å drikke nok vann.. Ta gjerne isbit i glasset og en sitron... Ristet skive med litt smør og agurkskiver. Blir det for gale kontakt legen. Anonymous poster hash: e1c57...0bd
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #13 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har to barn og har lidd av svangerskapskvalme i et år til sammen, det som hjalp meg var å ha noe kaldt på magen før og etter mat. Lett mat, uten mye smak eller lukt 50/50 eplejus og Farris som man rører ut kullsyren i. Du har Min dypeste medfølelse, av.skapskvalmen er en av grunnene til at jeg ikke har flere barn. Anonymous poster hash: eba1c...397
JessicaM50 Skrevet 20. oktober 2014 #14 Skrevet 20. oktober 2014 søvn og bøtte i nærheten.., var lite som hjalp meg, men søvn hadde MYE å si. Hadde jeg feks sovet 14 timer var jeg betydelig mindre kvalm, og kastet kanskje opp bare 1-2 ganger. Sov jeg 7-8 timer hang jeg over toalettet, og hadde ekstrem kvalme dagen lang. Tror kanskje pringles hjalp litt for meg på de dagene som ikke var verst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå