Gå til innhold

Jeg blir mobbet på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri før har jeg drostått helt hva mobbing er. Gjennom hele grunnskolen og videregående forsto jeg ikke hvorfor det var så mye snakk om mobbing. det var jo så sjelden. Jeg hadde i hvert fall aldri sett noe tegn til mobbing gjennom alle mine år på skole.. 

Nå er jeg voksen. Mer voksen enn de jeg studerer sammen med. Har hus, bil, barn, kjæreste.. Ser greit ut på utsiden. Men sannheten er, jeg har aldri i mitt liv hatt det verre enn nå. (og jeg har ikke hatt det superlett i oppveksten. psykisk og fysisk vold. men det er en annen historie) 

Jeg er flink pike, svarer læreren, er vel den som forstår/tar stoffet lettest, noe som ikke er rart da jeg er en del eldre enn de andre. Men jeg blir mobbet for helvete Det er skjult mobbing tror jeg, men det føles helt jævlig!!

Jeg burde jo gitt F i de små drittungene men av en eller annen grunn bryr jeg meg! Begynte for et år siden da d var sukking og himling med øynene hver gang jeg rakk opp hånden og svarte læreren.. Ble verre og verre med hvisking bak ryggen min. og ler av meg hver gang jeg sier noe. Har prøvd å ikke bry meg. men blir verre og verre. nå prøver de å "ta" meg hele tiden… vanskelig å forklare. høres ikke så forferdelig ut men det er det. begynte med 1 jente. jeg prøvde å unngå henne, men så fikk hun med seg venninnen, så ble de en gjeng, og nå er det nesten hele klassen mot meg.. 

nå sliter jeg veldig med å gå på skolen. er mye hjemme men står i fare for å stryke pga. det. sliter med angst. har angstanfall nesten hver dag.

har i hvert fall lært hva mobbing er og hva det gjør med en…..

Anonymous poster hash: e46a6...1a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags skole er dette?

Kan du ikke snu deg og be dem holde kjeft når de begynner? Personlig hadde jeg ikke brydd meg, jeg er på forelesninger for å lære, så om noen har glede av å høre meg prate så whatever.. Sier mer om dem enn om meg.

Anonymous poster hash: 89101...a9d

Skrevet

Er dette høyskole? Var vitne til noe av det samme da jeg studerte sykepleien! Vi hadde en eldre dame i klassen som alltid var den fremtredende i klassen, skulle alltid sitte rett foran foreleserne og rekke opp hånden til alt som ble spurt om! Mange av disse små drittungene ( ja rett fra VGs) tålte jo ikke dette, ble mye hvisking og tisking! Selv var jeg en god del år eldre enn kullet jeg også, men ikke av den overivrige typen som denne dama i klassen var. Vet ikke hva jeg skal fram til, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt en god faen i disse små ripsa, opp med hodet og vis selvtillit,når det kommer til stykket så tviler jeg på at noen av disse ungene har det, derfor tørr de ikke rekke opp hånden og være "slik pike"! Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 67af6...bd8

Skrevet

Er dette høyskole? Var vitne til noe av det samme da jeg studerte sykepleien! Vi hadde en eldre dame i klassen som alltid var den fremtredende i klassen, skulle alltid sitte rett foran foreleserne og rekke opp hånden til alt som ble spurt om! Mange av disse små drittungene ( ja rett fra VGs) tålte jo ikke dette, ble mye hvisking og tisking! Selv var jeg en god del år eldre enn kullet jeg også, men ikke av den overivrige typen som denne dama i klassen var. Vet ikke hva jeg skal fram til, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt en god faen i disse små ripsa, opp med hodet og vis selvtillit,når det kommer til stykket så tviler jeg på at noen av disse ungene har det, derfor tørr de ikke rekke opp hånden og være "slik pike"! Masse lykke til :)Anonymous poster hash: 67af6...bd8

"være snill pike" ;)

Skrevet

Er dette høyskole? Var vitne til noe av det samme da jeg studerte sykepleien! Vi hadde en eldre dame i klassen som alltid var den fremtredende i klassen, skulle alltid sitte rett foran foreleserne og rekke opp hånden til alt som ble spurt om! Mange av disse små drittungene ( ja rett fra VGs) tålte jo ikke dette, ble mye hvisking og tisking! Selv var jeg en god del år eldre enn kullet jeg også, men ikke av den overivrige typen som denne dama i klassen var. Vet ikke hva jeg skal fram til, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt en god faen i disse små ripsa, opp med hodet og vis selvtillit,når det kommer til stykket så tviler jeg på at noen av disse ungene har det, derfor tørr de ikke rekke opp hånden og være "slik pike"! Masse lykke til :)

Har ikke brydd meg. Har tenkt mitt og latt de holde på. Men det er utrolig sårende det er når flere går imot deg altså.. Lenge siden jeg sluttet å være "aktiv" i timen. Vil ikke gå detaljert inn på det men det er ikke bare "hvisking" i bakgrunnen lenger. Det var sånn det begynte. Det har gått mye lenger.. Vil bare ikke beskrive det.

Men nå de siste ukene har det gått for langt. Og jeg sliter skikkelig. Fraktet kommer hjem og gruer meg til neste dag. Mannen holder på å bli sprø av meg på grunn av angstanfallene. Han sier det får ut over barna. Han forstår ikke hvor vanskelig det faktisk er for meg å holde ut på skolen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart det. Men jeg har i hvert fall lært noe og vet nå hvordan mobbing kan ødelegge liv.

Anonymous poster hash: e46a6...1a4

Skrevet

Er dette høyskolen? Høres ille ut. Be de holde kjeft!  Du er voksen nå, ta igjen å sette de drittungene på plass.

Anonymous poster hash: 1732f...962
Skrevet

Hva slags skole er dette? Går det an å fortelle disse ripsene hva du mener ved å gi dem f.eks blikk. Det er ikke alltid man bøt behøve å si noe. Hvis det er høyskole burde man iallefall være voksen nok til å ta det til seg. Ellers får du rett og slett snakke med dem, de burde kunne ta det til seg.

På høyskolen der jeg gikk hadde de en slags psykososial-rådgiver, er det mulig å snakke ut med en slik ekspertise?

Anonymous poster hash: 22146...59c
Skrevet

Tipper dette er i høyskolesystemet, og du er eneste voksne i klassa, mens resten er småjenter direkte fra videregående? Sånne jenter kan virkelig være helt pyton! 

Kjære deg. Ta i bruk alle dine kunnskaper bl.a. om kvinnelist og livslærdom. Legg en slagplan og plutselig en dag tar du en grusom hevn i form av å sette dem ettertrykkelig på plass. Ta lederen først. Medløperne kan du la slippe noe billigere. Gjør dette i full offentlighet, la lederen ydmykes ettertrykkelig, hun har plaget deg og virkelig gjort hverdagen din vanskelig og vond, og selv om jeg vet alt om at man ikke skal ta igjen osv, så er det det eneste som hjelper mot sånne. De MÅ få smake sin egen medisin, og når det er såpass alvorlig som du snakker om, så er det ikke noe annet en en skikkelig ydmykelse som skal til. 

Stå på, kvinne! Dette takler du, hvis dem hvem som er sjef!

Anonymous poster hash: b687d...043
Skrevet

Synes du har fått noen rare svar! Selvom man er eldre er man ikke usårlig! Det har gått alt for langt og slik skal det ikke være! Det må da finnes noen ansatte på skolen som har ansvar for elevenes læringsmiljø. Ditt er uakseptabelt! Synes du skal ta kontakt med disse ansatte og fortelle alt fra ende til annen! Noe må gjøres! Noen må ta tak i miljøet i klassen deres og ta ondet ved roten, vise klart og tydelig at det er nulltoleranse for mobbing. Dersom det ikke gir seg da, bør du vurdere å slutte -for din egen helses skyld. Sender deg styrke, lykke og en god klem!

Anonymous poster hash: 5645d...bdf

Skrevet

Jeg synes du skal være så voksen at du tar det opp med dem.

Jeg har opplevd det motsatte. Gikk på et studie rett fra vgs hvor de aller fleste elevene var 10-30 år eldre enn meg. Særlig de som var gamle nok til å være mora mi var fæle. "du kommer ikke til å klare det for du har ikke erfaring", "hvorfor slipper de inn folk rett fra vgs" osv.

Når vi ble testet første gangen og vi få som var helt unge gjorde det bra (dette var i økonomi), ble låta en annen "i modningsfagene får dere det ikke til" - men jaggu gjorde vi ikke det vi også.

Den gangen svarte jeg rett og slett bare på kritikken og viste til at vi hadde kommet inn på lik linje og at alder og erfaring ikke alltid henge sammen. Man kan jo ha levd i mange år uten å ha erfart eller lært av erfaringene sine...

Anonymous poster hash: e0bd6...ac0
Skrevet

Jeg går på voksenopplæring og jeg kjenner veldig godt igjen det der! Jeg tror ikke en spesiell er utsatt i klassen vår, men det er grupperinger der spesielt noen av de yngre jentene er fæle med å himle med øynene, stønne, sukke etc. Veldig merkelig og spesiell oppførsel... Vi var nødt til å ha klassemøte med læreren, der vi satte opp felles regler for et godt klassemiljø. Slik man gjør på barneskolen :P Det verste er at det virket som disse jentene tror de oppfører seg bra og var hvertfall helt enig i reglene! 

Anonymous poster hash: 1bb4c...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...