Gå til innhold

2 år mellom barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den største utfordringen?

Er det noe annet utstyr som er kjekt å ha til det blir to tette?

Må klare meg i lange perioder alene med barna. Dvs annenhver mnd. Fra babyen er nyfødt, vanskelig å vite om han er hjemme den første mnd eller bare første uka.

Ønsker å være best mulig forberedt, både praktisk og psykisk 😄.

Anonymous poster hash: 7cc3f...6a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær hvilken leker barnet elsker å leke med så du kan gi det til barnet når begge barna blir grinete slik at du kan vie oppmerksomheten til babyen. Og omvendt når babyen blir større. Ha plan der du vier tiden bare til barnet,uten babyen. Søskenbrett fungerte i vår tilfellet.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg uten tvillingvogn. Vi var myyyye ute på tur, og eldste sov fortsatt formiddagslur. Hadde ikke barnehage til eldste før hun var 4, og mini 3. Så hadde mer eller mindre 2 av alt når det kom til vognposer m.m.

Skrevet

2 år mellom mine, nesten på dagen. Travelt. Hadde også en mann som reiste mye. Allikevel handler det mye om hvordan barna er. Her hadde jeg en hyperaktiv 2 åring som var sjalu. Holdt på å krepere til tider, raste ned i vekt å følte jeg var på jobb 24/7. Begge barna mine har vært krevende da.

Anonymous poster hash: 2add5...a7e
Skrevet

2 år mellom mine, nesten på dagen. Travelt. Hadde også en mann som reiste mye. Allikevel handler det mye om hvordan barna er. Her hadde jeg en hyperaktiv 2 åring som var sjalu. Holdt på å krepere til tider, raste ned i vekt å følte jeg var på jobb 24/7. Begge barna mine har vært krevende da.

Og jeg hadde forresten full barnehageplass til min 2 åring. Hadde ikke overlevd uten det:)

hm..vet ikke hvorfor skriften min ble så liten...........

Skrevet

I utgangspunktet fraråder jeg søskenvogn (i hvertfall å avvente til man set behovet), men når du er så mye alene tenker jeg stedet må være et must.

Anonymous poster hash: 5ea59...215

Skrevet

Takk for svarene 😊.

Skjønner det kan bli travelt, barnet på snart to år, er aktivt barn, men enkel og flink jente, hun går også i Bhg.

Har søskenvogn så den blir forhåpentligvis brukt til og fra Bhg en del, blir for langt for største å gå hele veien.

Anonymous poster hash: 7cc3f...6a7

Skrevet

Jeg hadde uendelig mye glede av bæresjalet! Anbefales på det varmeste! :) Jeg hadde den ene ungen i sjalet og den andre i vogn. Fungerte glimrende! Og så kunne jeg ha hendene fri og leke og kose med storesøster også på tidspunkter hvor lillebror kun ville være i armene mine hele dagen.

Et annet tips er å legge babyklær/leker i en lav skuff som den store kan nå. Da kan hun få gleden av å hjelpe til ved å hente ting til den lille.

Skrevet

Det jeg syntes var ille og som jeg ikke hadde forberedt meg på, var den dårlige samvittigheten for førstefødte. Den nyfødte ammet mye og leeenge. Eldste på 21 mnd ville ha mammaen sin. I barseltiden følte jeg på litt sorg over at tiden med bare førstemann var "over". Men, etter en stund ble det mer rutiner og jeg har mye alenetid med første nå når minste er 6 mnd :)

Anonymous poster hash: 7341e...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...