Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har ikke gjort det. Men min sønn har ei venninne som har fraskilte foreldre. Hun er 13 år og har en søster på 10. Moren jobber om nettene, og da er jentene hjemme alene. Hun sover jo på dagen, når barna er på skolen, men er veldig ofte av sted på ettermiddag og kveld før jobb også. De er veldig mye alene når de er der. Jeg vet at faren ikke synes særlig om det, men han har tydeligvis gått med på ordningen. Min sønn sier at venninnen hans uttrykker at hun er ensom, og at hun er en del alene. Jeg har lenge skjønt at hun sliter litt, men det er ingen av hennes foreldre som virker å gjøre noe med det. Hva kan jeg som forelder til en venn av denne jenta gjøre? Anonymous poster hash: 17dcf...d89
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Har du mulighet til å tilby jentene et sted å være innimellom? Ha de på besøk, middag og evt overnatting en natt eller to når de er hos mor og hun likevel er på jobb? Veldig fint at du ser dette og vil ta tak i det. Men kanskje kan det gjøres andre tiltak enn å tilkalle barnevernet med en gang? Skjønner at mor må jobbe, men det er trist at jentene må være alene hjemme såpass mye. Vet at du ikke kan svare på dette, men jobber moren bare natt, eller er det muligheter for at hun kan bytte til seg noen dagvakter de dagene hun har barna? Ville jo tro det er interessant når hun har barn å passe på og tilbringe tid sammen med. Anonymous poster hash: be26a...d6d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 det går jo an å ringe barnevernet anonymt og be om råd, høre om det er en sak for dem. Det er jo mye barnevernet kan hjelpe til med, feks. få en person til å komme og hjelpe til hjemme, lage middag til barna osv. Men vet ikke hva kravene er for det da, så kunne vært lurt å høre med dem Anonymous poster hash: f93c8...51b
Gjest Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) .... eller at far kan være mer på banen og hjelpe mor? At han feks har jentene de nettene mor jobber natten? Endret 20. oktober 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Ja, jeg har faktisk nevnt det for faren KellyTaylor. Men han er så unnvikende. Han framstiller det som om han ikke har så mye han skulle sagt. Jeg skjønner det egentlig ikke. Og så vegrer jeg meg for å være for direkte også..... HI Anonymous poster hash: 17dcf...d89
Gjest Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Hadde det vært tak i denne pappan, så hadde han foreslått å hatt barna de nettene mor jobber, slik at hun får både jobbet og sovet i etterkant av vakten.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Hadde det vært tak i denne pappan, så hadde han foreslått å hatt barna de nettene mor jobber, slik at hun får både jobbet og sovet i etterkant av vakten. Jeg er helt enig i det. HI Anonymous poster hash: 17dcf...d89
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Her tenker jeg og, at far må ta jentene de nettene mor jobber. For det er litt tidlig å la de være alene fra 13 år, da det er snakk om natta. Men her må jeg jobbe skift selv, foreløpig bare 1-2 dager i uken ved siden av studier. Så jeg klarer stort sett å få det på dagtid da jeg har barna, eller kveld og natt da barna er hos far, eller jeg ordner at de sover hos andre de få gangene, det blir da jeg har de. Her er største 13 år og. Anonymous poster hash: b80cb...1ff
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Kommer vel helt an på hvor dere bor, og hvor moden 13-åringen er. Om hun er husredd, om røykvarslerne fungerer osv. Om noen skal på banen her, så er det jo far, ikke naboer og bv. Anonymous poster hash: 72cd5...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå