Gå til innhold

Pusser dere tenner i 2 minutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke pleid å gjøre det jeg men etter jeg fikk elektrisk tannbørste med timer, så må jeg. Og det er så himla lenge. Er det så viktig å bruke to min?

Anonymous poster hash: 55cd3...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt 2 minutter på gutten min på 3 år,å han hadde ingen hull nå når vi var hos tannlegen.

Anonymous poster hash: 2de57...0fd
Skrevet

Vi bruker ca to minutter, det er jo ikke akkurat ekstremt lenge? Skal jo pusses skikkelig i alle krinkelkroker osv, og jeg vil han skal lære at det ikke har noen hensikt å forhaste seg når det kommer til hygiene generelt.

Anonymous poster hash: 1e4ec...d08
Skrevet

Jeg gjør det i bare noen sekunder, men er veldig heldig genetisk, har aldri hatt hull og ikke moren min heller. veldig sterke tenner.

Mannen min må pusse i to minutter ellers får han hull. Han bruker også tanntråd, noe jeg bare gjør en sjelden gang. Skammer meg, men når det ikke får noen konsekvenser for min del er det vanskelig å opprettholde motivasjonen...

Anonymous poster hash: eac62...302
Skrevet

Tannpuss, fluorskylling og tanntråd så blir det 5 min. Jeg har sterke tenner, men er ekstremt nøye på tannhygiene uansett.

Anonymous poster hash: 4995f...76a

Skrevet

Jeg gjør det i bare noen sekunder, men er veldig heldig genetisk, har aldri hatt hull og ikke moren min heller. veldig sterke tenner.

Mannen min må pusse i to minutter ellers får han hull. Han bruker også tanntråd, noe jeg bare gjør en sjelden gang. Skammer meg, men når det ikke får noen konsekvenser for min del er det vanskelig å opprettholde motivasjonen...

Anonymous poster hash: eac62...302

Æsj, da har du sikkert skikkelig ekkel ånde! Er kjempeviktig å pusse for å bli kvitt belegg som lager lukt osv.. Er ikke  bare for å unngå hull man pusser, folk rundt deg vil helst slippe å rygge når du prater til dem.

Anonymous poster hash: 1e4ec...d08

Skrevet

Er 2 minutter lenge?? Nå har jeg hørt det også. Jeg pusser mine i 5 minutt.

Anonymous poster hash: ec403...3b7

Skrevet

Ikke alltid jeg gjør det nei. Men pusser nøye over alt. :-) bruker heller ikke tanntråd. Sliter heller ikke med at folk må rygge pga ånden min.

Skrevet

Pusser minst to min ja. Har også elektrisk tannbørste. Deretter tar jeg tanntråd før jeg pusser over en liten runde til. Avslutter med flourskylling.

Skrevet

Det er ikke en konkurranse i å pusse lengst (eller oftest). Å pusse tennene, sliter faktisk på tennene. Det er derfor anbefalt at man to ganger daglig skal pusse tennene skikkelig. For å få gjort det skikkelig har man funnet ut at det tar en viss tid.

Anonymous poster hash: c206b...ed5
Skrevet

Siden du pusser vekk emaljen taper du i lengden på det. Til slutt sitter du med kroner på alle tenner pga uvettig pussing.

En venninne pusset 3 ganger om dagen og fikk forbud av tannlegen, emaljen hadde begynt å forsvinne..

Anonymous poster hash: f63fd...b98

Skrevet

Siden du pusser vekk emaljen taper du i lengden på det. Til slutt sitter du med kroner på alle tenner pga uvettig pussing.

En venninne pusset 3 ganger om dagen og fikk forbud av tannlegen, emaljen hadde begynt å forsvinne..

Anonymous poster hash: f63fd...b98

Det er ingenting galt med min emalje pga. "uvettig" pussing. Derimot har jeg rene tenner og friskt tannkjøtt. Bruker ulike tannkremer til ulike formål og har forskjellig renseutstyr. Sånn er det å ha tannlege som nærmeste venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...