Gå til innhold

Hva har skjedd med magemusklene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før graviditet var jeg ganske godt trent.

Ble ingen trening i svangerskap pga ekstrem kvalme.

Nå som jeg har begynt å trene litt igjen, 10 mnd etter fødsel, kjennes magen så rar ut! Det blir liksom en "hump" på midten av magen hvis jeg tar sit ups f.eks. Kjennes ut som musklene har klumpet seg sammen der inne.

Er det bare det at jeg må trene magemusklene opp igjen, eller kan de være delte? Magen buler ikke nevneverdig ut...

Anonymous poster hash: d6a91...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok delte magemuskler, og det eneste som hjelper er en operasjon. Har det samme som deg, bare med svææær brokk i tillegg. Må nok opereres etter fødselen.

Anonymous poster hash: 848ba...d9a
Skrevet

Du har nok delte magemuskler, og det eneste som hjelper er en operasjon. Har det samme som deg, bare med svææær brokk i tillegg. Må nok opereres etter fødselen.

Men burde ikke lege ha kjent dette da de kjente på magen etter fødsel? Gjorde det på både 6 og 3 mnd kontroll.. Mente de kjente på magen i tillegg til livmor?

Og magen min er virkelig flat, hvertfall om morgenen 😜

Skrevet

Samme som meg. Det KAN gro etter fødsel. Jeg fikk beskjed at var det ille så ville jeg bli operert. Vet ikke hva ille er.

Usikker på hvor lang tid det er å forvente på å gro.

Ta kontakt med legen din. Og ikke tren mage for mye før du har konferert lege.

Jeg fødte for 14 dager siden og fikk beskjed om å ikke trene før om ca tre måneder for å se om magen ble bedre.

Anonymous poster hash: ded55...815

Skrevet

Men burde ikke lege ha kjent dette da de kjente på magen etter fødsel? Gjorde det på både 6 og 3 mnd kontroll.. Mente de kjente på magen i tillegg til livmor?

Og magen min er virkelig flat, hvertfall om morgenen

De kjenner ikke på magemusklene nei, ikke ved rutinekontroll.

Skrevet

Jeg hadde delte magemuskler ca 6 måneder etter fødsel. Jeg måtte trene dem på plass. Kanskje det hjelper for deg også? Vet det finnes operasjoner om de ikke går sammen igjen, men det er normalt at de deles, det er sånn det skal være, under svangerskap. Det er normalt at det tar litt tid før de vokser sammen igjen også, men noen tilfeller er så ille at kun operasjon kan hjelpe...

Anonymous poster hash: 98e5a...f61
Skrevet

Jeg har 14 mnd siden fødsel. Har gått til Fysio for bekkenløsning etter fødsel og hun da at jeg ikke kom til å klare å trene magemusklene sammen igjen :( de er fortsatt like delt nå over ett år etter fødsel. Eneste som kan hjelpe er operasjon.

jeg har sett ut som jeg er 5 mnd på vei helt fra fødsel og det kommer jeg til å gjøre helt til jeg evt velger å operere meg. Litt skeptisk til operasjon også. Du får et ganske langt arr langs trusekanten

Anonymous poster hash: 1a19d...3a9

Skrevet

Huff, da er det nok det jeg også har da 😔

Jeg syntes det var litt rart jeg skulle ha en liten bump midt på magen når den er så flat som den er...

Typisk min flaks! Det holdt ikke med ødelagt underliv liksom 😢

HI

Skrevet

Før graviditet var jeg ganske godt trent.

Ble ingen trening i svangerskap pga ekstrem kvalme.

Nå som jeg har begynt å trene litt igjen, 10 mnd etter fødsel, kjennes magen så rar ut! Det blir liksom en "hump" på midten av magen hvis jeg tar sit ups f.eks. Kjennes ut som musklene har klumpet seg sammen der inne.

Er det bare det at jeg må trene magemusklene opp igjen, eller kan de være delte? Magen buler ikke nevneverdig ut...

Hvis det er sånn "trekantmage" du mener? Det har jeg også. Jeg har spurt litt lege og fysioterapeut hva jeg skal gjøre med det, men jeg tror ikke det er så mye å gjøre. De visste ikke helt noen av dem. Men det var ingen snakk om å operere altså, det er jo ikke så alvorlig. Tror det er ganske vanlig. Men hvis du vil tilbake og hardtrene magen er det kanskje lurt å starte litt forsiktig med litt veiledning av en fysioterapeut? Det kreves kanskje litt andre teknikker og sånn fremover, kanskje du må bruke musklene i ryggen mer for å kompensere. Men til daglig bruk fungerer jo magen helt fint :) hvertfall for meg da. Det kan jo hende du sliter mer enn meg?

Anonymous poster hash: 05d34...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...