Gå til innhold

Noen lærere eller andre med erfaring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene barnet mitt går i 4.klasse og fikk ved skolestart ny lærer. Denne damen har jeg møtt en gang og hun virket grei nok. Spurte barnet hva h*n syntes og svaret var "grei nok".

I helgen møtte jeg en annen mamma i klassen. Hennes barn kan ikke fordra læreren og mener hun er "urettferdig" og ikke grei i det hele tatt. Dette barnet nekter også å være med på konferansetime med læreren. Nå vet jeg ikke hva banet legger i ordet "urettferdig".

I dag ringer mitt barn meg noen minutter før h*n skal gå på skolen og klager på vondt i maven. Jeg tillater at det er hjemme i dag. MEN nå mistenker jeg at det er noe med læreren/skolesituasjonen som ikke er som det skal være.

Dette er nemlig 4 gangen i løpet av kort tid nå i høst at barnet klager på vondt i maven etter at vi har dratt på jobb. Siste gangen var på fredag men da så jeg ikke at h*n hadde ringt før h*n hadde gått på skolen, det samme var det med faren. Når barnet kom hjem sa det at det hadde hatt vondt i maven på morgenen.

Dette skjer stort sett på mandager og nå altså sist fredag.

På morran i dag mumlet barnet ett eller annet om læreren. Jeg spurte hva h*n sa og fikk da til svar at det skulle jeg bare glemme. Tenkte at dette tar vi når vi er hjemme igjen i ettermiddag og ikke i morgenstresset. For det er ikke greit å svare på den måten.

Nå ser jeg jo at det nok at det ligger noe bak mavevondt og oppførselen. Så ja det blir garantert en prat i kveld.

Hva ville dere gjort i mitt sted her?

Anonymous poster hash: c58fa...39c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en skikkelig prat med barnet. Sette av god tid, og virkelig kommet til bunns i saken. Avhengig av utfallet av praten ville jeg også vurdert å snakke med andre foreldre jeg var fortrolig med.

Skrevet

Hvordan gikk samtalen med barnet ditt HI?

Anonymous poster hash: fd5c9...5ce

Skrevet

Hei igjen.

Nå har vi hatt den samtale. Med 4.klassingen. Tok litt tid før h*n ville si noe. Tårene trillet. Til slutt fortlte h*n hva det var. H*n blir ertet/mobbet fordi h*n er liten av vekst. Det blir bla. sagt at h*n umulig kan gå i 4. klasse så liten som h*n er.

I klassen er det kun en som er lavere enn h*n og det barnet er kortvokst (dverg). Dette har vært sårt siden 1. klasse. Men nå er det blitt ille.

Skal på konferansetime med læreren senere i uken og kommer til å ta dette opp.

Men ikke skjønner jeg hva skolen kan gjøre siden dette skjer i friminuttene og dette er en stor skole med 600 elever fra 1.-7. trinn.

Om noen har noen tips til meg om hva vi kan gjøre så blir jeg veldig glad.

Skrevet

læreren må jo ta det opp med de elvene det gjelder, evt. hele klassen om det gjelder alle? finnes mange gode måter å gjøre dette på uten at situasjonen skal forverre seg for ditt barn. oppfølgingssamtaler må til, for å sikre at det ikke gjentar seg. læreren bør lage en avtale med dere om hva som skal skje, og hvilke dager hun og ditt barn skal snakke sammen igjen, kanskje hver fredag i en mnd feks.

Anonymous poster hash: 0cd50...f30
Skrevet

Skolen har ansvar for det som skjer i friminuttene så dette er absolutt noe de skal ta tak i og det skal følges skikkelig opp!

Det er regler for det.

Skrevet

Hi her igjen.

Noe av problemet er at han ikke vet hvem disse barna er, navn eller alder.

Kommer til å gi skolen tyn til det blir slutt på dette. Har et mye eldre barn som har gjennomgått noe av det samme på samme skole. Den gangen måtte vi selv ta saken i egne hender for å få slutt på mobbingen. I et annet tilfelle var det en lærer som faktisk var ute med løgn og det fikk ut over min sønn. Lagde bråk med både rektor og læreren for å få slutt på dette. Både rektor og lærer er borte fra skolen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...