Gå til innhold

Begge barna mine er bruker briller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg fikk vite i dag at også 4 åringen trenger briller. Er så lei meg. Føler det er noe galt med meg når begge barna har fått påvist +6....

Bare lei meg..

Anonymous poster hash: 5baf1...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, uff! For å bruke briller er jo et KJEMPE handicapp! SLike som deg burde vel egentlig tvangssteriliseres før de setter flere brille-barn til verden!

:ironi: (for de som ikke skjønte det)

Anonymous poster hash: 5799b...b33
Skrevet

bare vær glad dere har oppdaget det såpass tidlig! alt blir mye bedre med briller for dem.

jeg var langsynt som barn, men har normalt syn nå, er litt nærsynt bare. så det trenger ikke å være for evig!

Anonymous poster hash: 55d7c...03f

Skrevet

HAHAHAH mine 2 av 3 barn bruker briller og vi venter nr 4. Hva med å tenke, så flott at de faktisk fant ut at de trenger briller;)

Anonymous poster hash: 9595b...429
Skrevet

Vær glad barna dine ikke har hjernesvulst eller alvorlig leukemi du

Anonymous poster hash: 57388...78f
Skrevet

Hvorfor er det så ille med briller? Har bruket det fra jeg var barn, og linser frra jeg var 8 år, og ser egentlig ikke den store krisen. Klart man må venne seg til det, men jeg husker faktisk ikke livet før jeg ble kjempe nærsynt (-9.00).

Her vet vi at gutten har 79% sannsynlighet for å bli veldig nærsynt som meg, vi bare passer på å ha kontroll jevnlig slik at han får briller npr han tenger det. Heller det en hodepiner og de andre problemene slm kommer av dårlig syn.

Anonymous poster hash: fdba8...a0c

Skrevet

Heh. Min datter er +6 på ett øye, skjeler og bruker øyelapp, men jeg setter meg ikke ned og gråter av den grunn. Briller er da virkelig ikke noe handicap? Selv har jeg -4, og de eneste gangene jeg tenker over det er når jeg tar av og på linsene... skulle jeg få flere barn er det vel ikke usannsynlig at det også blir brillebrukere (i likhet med meg, min mann, begge mine søsken og foreldre...), men det er ikke noe jeg legger på meg dårlig samvittighet for.

Se deg rundt og tell brille- og linsebrukere :-) heldigvis er verden kommet litt lenger enn da vi var små; nå finnes det brillebarn i så og si alle skoleklasser og jeg har i alle fall aldri hørt om at min datter har fått negative kommentarer på verken lapp eller brille :-)

Skrevet

Er det ikke sånn at de som bruker briller er mer intelligente, og tilhører den intelektuelle elite :laugh:

Eller var det under Mao /Kina at dette ble ansett fro sant...?

Nei spøk tilside, vær glad for at dette blir oppdaget så tidlig. Personlig tror jeg det er mange barn som trenger briller hvor dette ikke er blitt oppdaget.

Anonymous poster hash: 7fb27...89c
Skrevet

Er det ikke sånn at de som bruker briller er mer intelligente, og tilhører den intelektuelle elite :laugh: Eller var det under Mao /Kina at dette ble ansett fro sant...? Nei spøk tilside, vær glad for at dette blir oppdaget så tidlig. Personlig tror jeg det er mange barn som trenger briller hvor dette ikke er blitt oppdaget. Anonymous poster hash: 7fb27...89c

Det stemmer. Min øyenlege har faktisk forsket på det mens hun studerte og funnet ut at inntil nylig fikk en del barn diagnoser som dysleksi eller ADHD når de egentlig hadde synsproblemer og trengte briller. Man er blitt bedre på det de siste årene, heldigvis, men det er utrolig hvor forstyrrende det er for et barn å ikke kunne se, og har de sett dårlig lenge nok vil de ikke være i stand til å i ifra til de voksne.

Jeg var i hvert fall ikke klar over at jeg ikke så noe særlig før det ble avdekket; sannsynigvis trengte jeg briller lenge før jeg fikk de.

Anonymous poster hash: fdba8...a0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...