Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Min ex har våre to barn annenhver helg på overnatting, samt en ukedag etter skolen på middag. På torsdagene når han har dem gir han dem et ultimatum. Enten kan de være alene hjemme, eller så kan de bli med han når han drar å trener innebandy..... Jeg synes dette er skikkelig kjipt! Jeg vet ikke helt hva jeg synes om at han velger å dra på treninga istedenfor å ha samvær med barna sine, men enda værre at han levner dem hjemme alene om di ikke vil bli med å sitte å se på at han trener?? Eldstemann på 8 vil ikke en gang være alene når vi drar på butikken, å jeg synes det er uforsvarlig å la 5 åringen være alene i 1,5 timer, selv om storebror er hjemme. De forteller også at han har latt dem sitte i bilen alene i 30 minutter mens han og den nye kjæresten hadde time på sykehuset for et eller annet. Er dette noe jeg kan igangsette tiltak imot? Jeg synes det er horribelt at han er så ansvarsløs, og jeg gremmes av å tenke hvilke andre ting han gjør som jeg ikke vet om! Anonymous poster hash: 46610...18d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Han prioriterer da ikke treningen, men dette er noe som er avtalt trening med et lag! Hva med å bytte dag med barna? 30 min i bilen er et klart nei. Bestill time på familievern kontoret!, Anonymous poster hash: 93a2c...a52
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Min ex har våre to barn annenhver helg på overnatting, samt en ukedag etter skolen på middag. På torsdagene når han har dem gir han dem et ultimatum. Enten kan de være alene hjemme, eller så kan de bli med han når han drar å trener innebandy..... Jeg synes dette er skikkelig kjipt! Jeg vet ikke helt hva jeg synes om at han velger å dra på treninga istedenfor å ha samvær med barna sine, men enda værre at han levner dem hjemme alene om di ikke vil bli med å sitte å se på at han trener?? Eldstemann på 8 vil ikke en gang være alene når vi drar på butikken, å jeg synes det er uforsvarlig å la 5 åringen være alene i 1,5 timer, selv om storebror er hjemme. De forteller også at han har latt dem sitte i bilen alene i 30 minutter mens han og den nye kjæresten hadde time på sykehuset for et eller annet. Er dette noe jeg kan igangsette tiltak imot? Jeg synes det er horribelt at han er så ansvarsløs, og jeg gremmes av å tenke hvilke andre ting han gjør som jeg ikke vet om! Anonymous poster hash: 46610...18d Hvorfor vil han ha dem akkurat den dagen han trener, regner med at han ikke trener hver dag? Når det gjelder sykehustimen, kan det hende at barna slo seg vrange og ikke ville inn til timen, og måtte derfor sitte i bilen. Man kan ikke avlyse en time som man har ventet i flere måneder på, med den konsekvens at man risikerer å vente enda flere måneder på ny time, fordi barna ikke vil ut av bilen. Anonymous poster hash: da5c5...eb8
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Ring familievernkontoret og få en avtale for deg og faren. Her bør kanskje samværsdag byttes til en dag far ikke har trening, og han bør få høre (greit å få det fra en annen enn deg) at det ikke er greit å la små barn være alene hjemme. Åtteåringen kunne gått greit dersom han ville det selv, men en femåring er alt for liten til å være alene hjemme! Og når åtteåringen er usikker på å være alene, så er det ikke så lett for han å i tillegg skulle passe på femåringen. Anonymous poster hash: 7a45b...c01
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Når far driver lagidrett så kan han jo ikke bare trene en annen dag enn den dagen laget trener, hva med å bytte samværsdag? Uansett må dere jo snakke sammen om dette, ny time på familievernkontoret er nok det beste. Anonymous poster hash: 01c13...2e4
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg skjønner godt at far vil på innebandy, det er en laGsport og det er viktig å trene. Bytt dag slik far har ungene en annen dag som han ikke trener lagsport på. Anonymous poster hash: dc15c...f34
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Hvem har du hørt dette fra- barna? Kan "alene hjemme" bety uten far, men at pappans kjæreste var hjemme? Hva med å ta en prat med far? Dere må jo klare å kommunisere om dette? Og hvorfor ikke foreslå bytte av samværsdag? Anonymous poster hash: 1269a...34a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Det var 8 åringen som fortalte meg det, og jeg spurte og om kjæresten var der. Svaret var nei. Jeg vet at de ikke slår seg vrang om de blir bedt om å bli med inn plasser, min ex hadde bedt dem å bli i bilen da de gikk inn på sykehuset, for det spurte jeg også om. Barna synes det er trasig å måtte sitte å se på sin far spille innebandy når de heller kunne gjort ting sammen. Det er greit at det er en lagsport, men da kunne han jo spurt meg om å bytte dag heller, for han vet at jeg ikke er vanskelig om han bare spør. Det er det faktum at han synes det er greit å gjøre disse tingene jeg ikke liker. Skal spørre han om det er sant, og hvis så er så blir det time hos familievernkontoret. HI Anonymous poster hash: 46610...18d
**snuskeluska** Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Hvis bf har samvær med barna på en onsdag, ja da må han rett og slett droppe trening på onsdager. Det er da slik det er om man har barn, barna må komme først. Dette gjelder uansett om man er mamma eller pappa, barna må komme først og man må trene når man har mulighet (dvs barnefri eller noen hjemme som passer barna). Bf kan selvføgelig høre om bytte av dag, men det bør jo da passe for den andre part.
Mandala Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg syns ikke det er så farlig at barna må være med på kjedelige ting iblant. Å sitte i bilen en halvtime er drøyt, men å bli med på trening er ikke så ille akkurat. Barna mine må stadig bli med sin pappa på en vaskejobb når han har samvær med dem. Det er da ikke noe jeg blander meg opp i, selvom de sikkert syns det er litt kjedelig iblant. En fem-åring bør derimot ikke være alene hjemme i 1,5 timer. Men det virker ikke som du har hatt noen som helst dialog med pappaen om dette. Da syns jeg at første steget bør være å prate med pappaen, før du går til familievernkontoret.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #12 Skrevet 20. oktober 2014 Herregud, kan du ikke bare tilby han en annen samværsdag enn torsdag da??? Anonymous poster hash: 2efee...160
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #13 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg syns ikke det er så farlig at barna må være med på kjedelige ting iblant. Å sitte i bilen en halvtime er drøyt, men å bli med på trening er ikke så ille akkurat. Barna mine må stadig bli med sin pappa på en vaskejobb når han har samvær med dem. Det er da ikke noe jeg blander meg opp i, selvom de sikkert syns det er litt kjedelig iblant. En fem-åring bør derimot ikke være alene hjemme i 1,5 timer. Men det virker ikke som du har hatt noen som helst dialog med pappaen om dette. Da syns jeg at første steget bør være å prate med pappaen, før du går til familievernkontoret. En gang i blant er uproblematisk, men leser jeg hi korrekt så skjer dette hver torsdag og da er det ikke greit. Anonymous poster hash: 289c7...595
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #14 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg tror jeg hadde bedt barna om å si at de heller ville vært hjemme og så fått de til å ringe meg om han faktisk dro fra de ute barnevakt. Jeg ville deretter reist å plukket de opp uten å si noe til far. Latt han få en støkk først rett og slett, før jeg når han kontaktet meg kunne snakke med han om at en 5 åring ikke kan være alene i så lang tid og en 8 åring ikke kan brukes som barnevakt. Det er utrolig uforsvarlig å forlate såpass små barn i så lang periode uten barnevakt. Sjansen er stor at det hele er en tom trussel for å få de med på treninga og han faktisk har nok i hodet til å skjønne at de ikke kan etterlates uten en voksen til å se etter seg. Syntes også det er veldig merkelig at han ikke ber om å bytte samvær dag eller rett og slett om å kutte den når han allikevel ikke tilbringer tiden med barna. Slike treninger her ligger på mellom 1,5 og 2 timer. Så er det reisevei på toppen om han har dette. På en ukedag er det vel omtrent de timene man har til å tilbringe tid sammen, når man regner bort middag og lekser. Anonymous poster hash: 0121c...067
smiia Skrevet 20. oktober 2014 #15 Skrevet 20. oktober 2014 Han virker veldig egoistisk og med liten lyst og vilje til å prioritere barna. Det er dessverre lite du får gjort med det, du får han neppe til å bli årets far, men jeg ville fokusert på å ivareta barna. Hvorfor spør du ikke om å bytte dag? Det at han virker i stand til å la så små barn være alene, ville fått meg til å følge nøye med når han har samvær, fått barna til å ringe meg om de var alene.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #16 Skrevet 21. oktober 2014 Hans mor har dem like mye som han selv når han har samvær med dem, og han gikk fra meg å barna på det grunnlag at familielivet ikke var noe for han likevel. Det var jeg som kranglet meg til at han skulle ha dem to dager etter skolen mellom de helgene de er hos han, for at ungene skulle få se han. Han ga seg nemlig en god F i dem i denne perioden som kunne vare i opptil 12 dager. Ikke et knyss fra han for å høre hvordan ungene hadde det, og han tok sjelden telefonen de få gangene de faktisk hadde lyst å ringe. Med andre ord, han er rett og slett ikke engasjert i dem. Glad i dem? Ja det er han, men han selv kommer først. Torsdager er den beste dagen i forhold til vår timeplan, og jeg ser ikke hvorfor jeg skal være nødt å endre på min plan for at han skal få det bedre når han uansett driter i det. Sorry, men over 5 år med å snu det andre kinn til er jeg passe lei av å være snill og grei. Spurte i går om det var sant at han på torsdager gav dem dette ultimatumet, hvorpå jeg fikk til svar at han ikke trente før etter 6 på torsdager. Men når han har levert dem hos meg, har det vært rundt halv 8, så jeg vet ikke. Dette er også en mann som truet med å la vår sønn være alene hjemme hele dagen da han gikk i første klasse på sommeren, slik at han kunne jobbe når han hadde dem på sine tre ukers ferie. De er nemlig forbeholdt ham selv, ikke ham og barna. Jeg kunne sittet her å skrevet i timesvis om uendelige situasjoner , men jeg tror dere tar poenget. Jeg stoler ikke på han, og jeg kommer til å bestille time hos familievernkontoret. Fyrn er en vits, og for min del kan han flytte dit peppern gror så jeg kan ha barna fulltid.... HI Anonymous poster hash: 46610...18d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #17 Skrevet 21. oktober 2014 Hvorfor ikke bytte til en annen dag?? Anonymous poster hash: 3a87f...6c7
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #18 Skrevet 21. oktober 2014 Fordi vi har hatt det slik i 3 år, og torsdag er den dagen det passer best at de er hos far ifølge timeplanen hjemme hos oss mtp trening, aktiviteter osv. Jeg orker ikke begynner bytte dag fordi min ex plutselig nå har trening selv, så grei hadde ikke han vært med meg. Jeg synes faktisk heller han kan bruke av tiden på barna sine, og heller trene alle de andre dagene når de ikke er der, for det er ikke bare en dag i uka han har trening. Kall meg egoistisk, men jeg er faktisk lei av å være grei med han. HI Anonymous poster hash: 46610...18d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #19 Skrevet 21. oktober 2014 Herregud, kan du ikke bare tilby han en annen samværsdag enn torsdag da??? Anonymous poster hash: 2efee...160 Herregud, burde ikke FAR spørre om å få bytte dag da, hvis torsdagen ikke passer? Er da ikke mors ansvar å være vettet til eksen sin. Anonymous poster hash: 02c0b...6f3
smiia Skrevet 21. oktober 2014 #20 Skrevet 21. oktober 2014 Er enig i at faren høres håpløst egoistisk ut, mer og mer jo mer du forteller. Når det er sagt, det er jo ikke akkurat til barnas beste at du presser gjennom samvær han ikke ønsker, tviholder på samværsdag fordi du ikke vil være snill mot han etc. Det blir jo i praksis barna du straffer, selv om jeg skjønner at det ikke er det som er intensjonen din. Han kjører jo bare sitt egoistiske løp uansett, så du klarer ikke å presse han til å bry seg mer. Du kan presse han til å ha dem, ja, men du kan ikke presse han til å være en god og ansvarsfull forelder. Dermed blir det barna som må ta trøkket for at faren er en slask og moren vil sette hardt mot hardt. Er det dette du ønsker? Selv hadde jeg heller svelget en hel flokk med kameler, enn at barna mine skulle bli satt i situasjoner der de føler seg forlatt og redde.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #21 Skrevet 21. oktober 2014 Hans mor har dem like mye som han selv når han har samvær med dem, og han gikk fra meg å barna på det grunnlag at familielivet ikke var noe for han likevel. Det var jeg som kranglet meg til at han skulle ha dem to dager etter skolen mellom de helgene de er hos han, for at ungene skulle få se han. Han ga seg nemlig en god F i dem i denne perioden som kunne vare i opptil 12 dager. Ikke et knyss fra han for å høre hvordan ungene hadde det, og han tok sjelden telefonen de få gangene de faktisk hadde lyst å ringe. Med andre ord, han er rett og slett ikke engasjert i dem. Glad i dem? Ja det er han, men han selv kommer først. Torsdager er den beste dagen i forhold til vår timeplan, og jeg ser ikke hvorfor jeg skal være nødt å endre på min plan for at han skal få det bedre når han uansett driter i det. Sorry, men over 5 år med å snu det andre kinn til er jeg passe lei av å være snill og grei. Spurte i går om det var sant at han på torsdager gav dem dette ultimatumet, hvorpå jeg fikk til svar at han ikke trente før etter 6 på torsdager. Men når han har levert dem hos meg, har det vært rundt halv 8, så jeg vet ikke. Dette er også en mann som truet med å la vår sønn være alene hjemme hele dagen da han gikk i første klasse på sommeren, slik at han kunne jobbe når han hadde dem på sine tre ukers ferie. De er nemlig forbeholdt ham selv, ikke ham og barna. Jeg kunne sittet her å skrevet i timesvis om uendelige situasjoner , men jeg tror dere tar poenget. Jeg stoler ikke på han, og jeg kommer til å bestille time hos familievernkontoret. Fyrn er en vits, og for min del kan han flytte dit peppern gror så jeg kan ha barna fulltid.... HI Anonymous poster hash: 46610...18d Du har ønsket dine barns beste ved å få til en ordning hvor han har barna en ukeettermiddag. Men jeg tror at i dette tilfellet så er det kanskje bedre at barna ikke har det samværet. Det er bedre å ikke ha samvær disse dagene enn å måtte ha samvær med en pappa som i utgangspunktet ikke ønsker det og som i tillegg viser i praksis at han ikke vil prioritere barna disse dagene. At barna skal måtte sitte i ro og se pappa ha det gøy med sine kompiser på trening, det kan være ok en gang i blant, men da fordi de vil det selv eller det er krise med barnevakt - men ikke når det er det eller være hjemme alene, noe 5-åringen er for liten til, og 8-åringen ikke trygg nok til hverken for sin egen del eller for å ta ansvaret for 5-åringen. Jeg tror jeg ville tatt en ny samtale på fvk. Og er det bedre for barna at de ikke er hos far denne dagen, så ikke tving den gjennom hvis han ikke insisterer på å ha den. Anonymous poster hash: 1af6e...248
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #22 Skrevet 22. oktober 2014 Er enig i at faren høres håpløst egoistisk ut, mer og mer jo mer du forteller. Når det er sagt, det er jo ikke akkurat til barnas beste at du presser gjennom samvær han ikke ønsker, tviholder på samværsdag fordi du ikke vil være snill mot han etc. Det blir jo i praksis barna du straffer, selv om jeg skjønner at det ikke er det som er intensjonen din. Han kjører jo bare sitt egoistiske løp uansett, så du klarer ikke å presse han til å bry seg mer. Du kan presse han til å ha dem, ja, men du kan ikke presse han til å være en god og ansvarsfull forelder. Dermed blir det barna som må ta trøkket for at faren er en slask og moren vil sette hardt mot hardt. Er det dette du ønsker? Selv hadde jeg heller svelget en hel flokk med kameler, enn at barna mine skulle bli satt i situasjoner der de føler seg forlatt og redde. Jeg har svelget noen kameler disse årene skal vite, mer enn en flokk vil jeg påstå Nei jeg har dem selvfølgelig heller selv enn at det går gale veien, jeg tenker jeg bare hadde et aldri så lite håp om at han skulle gi seg for en gangs skyld å faktisk prioritere barna om jeg satt hardt mot hardt. Men jeg lurer ingen andre enn meg selv, og som du sier er det barna det går ut over. Det er det siste jeg vil. Jeg tror jeg skal avvente å se om barna kommer hjem å forteller noe mer, nå er han tross alt klar over at jeg vet og hva jeg mener om det. Skulle virkelig ønske ting var enklere, men slik er det jo dessverre ikke alltid. HI Anonymous poster hash: 46610...18d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #23 Skrevet 22. oktober 2014 Hans mor har dem like mye som han selv når han har samvær med dem, og han gikk fra meg å barna på det grunnlag at familielivet ikke var noe for han likevel. Det var jeg som kranglet meg til at han skulle ha dem to dager etter skolen mellom de helgene de er hos han, for at ungene skulle få se han. Han ga seg nemlig en god F i dem i denne perioden som kunne vare i opptil 12 dager. Ikke et knyss fra han for å høre hvordan ungene hadde det, og han tok sjelden telefonen de få gangene de faktisk hadde lyst å ringe. Med andre ord, han er rett og slett ikke engasjert i dem. Glad i dem? Ja det er han, men han selv kommer først. Torsdager er den beste dagen i forhold til vår timeplan, og jeg ser ikke hvorfor jeg skal være nødt å endre på min plan for at han skal få det bedre når han uansett driter i det. Sorry, men over 5 år med å snu det andre kinn til er jeg passe lei av å være snill og grei. Spurte i går om det var sant at han på torsdager gav dem dette ultimatumet, hvorpå jeg fikk til svar at han ikke trente før etter 6 på torsdager. Men når han har levert dem hos meg, har det vært rundt halv 8, så jeg vet ikke. Dette er også en mann som truet med å la vår sønn være alene hjemme hele dagen da han gikk i første klasse på sommeren, slik at han kunne jobbe når han hadde dem på sine tre ukers ferie. De er nemlig forbeholdt ham selv, ikke ham og barna. Jeg kunne sittet her å skrevet i timesvis om uendelige situasjoner , men jeg tror dere tar poenget. Jeg stoler ikke på han, og jeg kommer til å bestille time hos familievernkontoret. Fyrn er en vits, og for min del kan han flytte dit peppern gror så jeg kan ha barna fulltid.... HI Anonymous poster hash: 46610...18d Du har ønsket dine barns beste ved å få til en ordning hvor han har barna en ukeettermiddag. Men jeg tror at i dette tilfellet så er det kanskje bedre at barna ikke har det samværet. Det er bedre å ikke ha samvær disse dagene enn å måtte ha samvær med en pappa som i utgangspunktet ikke ønsker det og som i tillegg viser i praksis at han ikke vil prioritere barna disse dagene. At barna skal måtte sitte i ro og se pappa ha det gøy med sine kompiser på trening, det kan være ok en gang i blant, men da fordi de vil det selv eller det er krise med barnevakt - men ikke når det er det eller være hjemme alene, noe 5-åringen er for liten til, og 8-åringen ikke trygg nok til hverken for sin egen del eller for å ta ansvaret for 5-åringen. Jeg tror jeg ville tatt en ny samtale på fvk. Og er det bedre for barna at de ikke er hos far denne dagen, så ikke tving den gjennom hvis han ikke insisterer på å ha den. Anonymous poster hash: 1af6e...248 Nei jeg har tenkt tanken flere ganger, at jeg kanskje bare burde si at de kan bare være hos meg heller. Men jeg synes det er så trist at jeg skal måtte si til ungene at den ukentlige middagen hos pappa blir ikke mer. Ikke for at jeg ikke har unnskyldninger for hvorfor ikke, det har eg lært flust av for å skjerme ungene. Men fordi jeg synes det var greit at de fikk se far mellom samværshelgene. Men det nytter jo ikke når det virker som det bare er ensidig. HI Anonymous poster hash: 46610...18d
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. oktober 2014 #24 Skrevet 22. oktober 2014 Fordi vi har hatt det slik i 3 år, og torsdag er den dagen det passer best at de er hos far ifølge timeplanen hjemme hos oss mtp trening, aktiviteter osv. Jeg orker ikke begynner bytte dag fordi min ex plutselig nå har trening selv, så grei hadde ikke han vært med meg. Jeg synes faktisk heller han kan bruke av tiden på barna sine, og heller trene alle de andre dagene når de ikke er der, for det er ikke bare en dag i uka han har trening. Kall meg egoistisk, men jeg er faktisk lei av å være grei med han. HI Anonymous poster hash: 46610...18d Du skriver at du nærmest presset han til samvær i ukedagene også. Kan du ikke slutte å presse barna på en far som tydeligvis ikke er så interessert?! Det er jo bare de små det går ut over!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #25 Skrevet 22. oktober 2014 Fordi vi har hatt det slik i 3 år, og torsdag er den dagen det passer best at de er hos far ifølge timeplanen hjemme hos oss mtp trening, aktiviteter osv. Jeg orker ikke begynner bytte dag fordi min ex plutselig nå har trening selv, så grei hadde ikke han vært med meg. Jeg synes faktisk heller han kan bruke av tiden på barna sine, og heller trene alle de andre dagene når de ikke er der, for det er ikke bare en dag i uka han har trening. Kall meg egoistisk, men jeg er faktisk lei av å være grei med han. HI Anonymous poster hash: 46610...18d Du skriver at du nærmest presset han til samvær i ukedagene også. Kan du ikke slutte å presse barna på en far som tydeligvis ikke er så interessert?! Det er jo bare de små det går ut over! Jeg gjorde det med de beste intensjoner, men ja. Jeg ser jo at det ikke går så bra. HI Anonymous poster hash: 46610...18d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå