Gå til innhold

Anmelde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som vet "hvor grensen går" på hva slags anonyme kommentarer på feks en blogg man kan anmelde?

Har laget meg blogg og ser at det drysser inn av stygge kommentarer, og de fleste bryr jeg meg ikke om. Men så har vi jo også de som er ganske ille. 

Feks 

"Jeg er glad du har det vondt under graviditeten siden du er så ung"

"Ingen vits for deg å kjøpe inn noe til ungen, du vil ikke få beholde ungen."

Osv. 

Må såklart ikke anmelde, men ser at det er spesielt en IP adresse som gjentar seg veldig i kommentarfeltet, skriver mange slike etter hverandre osv. Er det eventuelt mulig å blokkere enkelte ip-adresser?

Anonymous poster hash: acf3f...505
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, kan ikke dere unge bimbomødre bare slutte å blogge?!?! Hva er poenget med det? Tjene penger? Ta deg heller en utdannelse og få deg en skikkelig jobb så slipper du å måtte legge ut privatlivet ditt på nett.

Anonymous poster hash: da38a...73c
Skrevet

Klart du kan anmelde. Alle som blir trakassert, hetset og mobbet bør anmelde det.

Anonymous poster hash: 4fbe9...451

Skrevet

Du anonym over her! Den var stygg! Hva var vitsen med den kommentaren om bimbomødre?! Hva vet vel du? Fy skam deg!

Så til deg, HI. Du kan nok prøve å anmelde. Jeg vet faktisk ikke hvordan politiet vil ta det, men jeg tenker, det er uansett verdt et forsøk. Men vær forberedt på henleggelse... Og lykke til med svangerskap og baby! :)

Skrevet

Til deg Anonym:

Bimbo er nedsettende slang for en attraktiv, men ikke særlig intelligent kvinne[3] Tilsvarende betegnelse er «dum blondine».

Hva vet vel du om hvor intelligent jeg er? skal vedde på at IQ'en min ligger langt over gjennomsnittet, så å vurdere hvor intelligent jeg er ut i fra et spørsmål om anmeldelse er jo litt.. rart?

Har skoleplass i August jeg, så ikke bekymre deg for utdanningen min :-) 

Tusen takk for svar fra dere andre, jeg tenker nok jeg prøver om de ikke gir seg. Er jo rett og slett slitsomt!

Ts

Skrevet

Jeg er litt enig med første AB. Hvorfor må du absolutt blogge? Du liker tydeligvis ikke at andre kommenterer på det du legger ut, så hvorfor må du absolutt dele slikt med hele verden? 

Syntes det er helt tullete å blogge for så å "kreve" at alle som leser skal være enige, skryte eller bare komme med positive kommentarer.

Må du absolutt dele dine tanker og gjøremål så skaff deg heller venner du kan dele det med IRL. 

Skrevet

La vær å blogge.  Jeg er ganske sikker på at de fleste med blogg, i blant får stygge kommentarer.  Det er nok endel av dealen, med blogging. 

Lag deg en scrapbook/dagbok om svangerskapet istedet. 

Anonymous poster hash: 06dfa...72d
Skrevet

Skal du blogge, så må du regne med at du får inn både positive og negative kommentarer! Dessverre så er det mange som liker å heve seg og slenge masse dritt til div bloggere, men har du valgt å ha en offentlig blogg så må du nesten bare finne deg i det dessverre! Du får drite i å se igjennom kommentarene og stenge kommentarfeltet!

Anonymous poster hash: 54134...937

Skrevet

Du kan legge så mange ip-adresser du ønsker i spamfilteret.
Du kan også legge til ord i spamfilter. F.eks "stygg" "Ung" osv

Anonymous poster hash: 8f11c...460
Skrevet

Dere som kommenterer at HI bare kan la være å blogge, er dere de samme som mener at kvinner kan jo bare la være å gå ute alene, så slipper de overfallsvoldtekter? Underforstått, hvis de går ute alene er de selv skyld i det?

Problemet her er ikke at HI blogger, men at noen oppfører seg hinsides folkeskikken mot henne. Kanskje er det også straffbart, jeg vet ikke. HI, prøv å anmelde det. Det finnes en grusom ukultur på nettet, og den eneste måten å ta knekken på det er å gi det masse oppmerksomhet og hale trollene frem fra hullene der de sitter og gjemmer seg. Lykke til, både med dette og med babyen!

Anonymous poster hash: a0772...48b
Skrevet

Få se bloggen din da

Anonymous poster hash: e8fe1...1dc

Skrevet

Skal du ha en blogg, må du faktisk tåle en del stygge kommentarer. Prøve å ignorere de, i hvert fall ikke gå ned på deres nivå.

Skal du anmelde det, må de nok være verre enn det. Kommer det trusler, eller det blir skrevet stygge løgner om deg som person kan det anmeldes. Eller trakassering over lang tid.

Er du usikker, så kan du ringe politiet og høre med de.

Skrevet

Dere som kommenterer at HI bare kan la være å blogge, er dere de samme som mener at kvinner kan jo bare la være å gå ute alene, så slipper de overfallsvoldtekter? Underforstått, hvis de går ute alene er de selv skyld i det?

Problemet her er ikke at HI blogger, men at noen oppfører seg hinsides folkeskikken mot henne. Kanskje er det også straffbart, jeg vet ikke. HI, prøv å anmelde det. Det finnes en grusom ukultur på nettet, og den eneste måten å ta knekken på det er å gi det masse oppmerksomhet og hale trollene frem fra hullene der de sitter og gjemmer seg. Lykke til, både med dette og med babyen!

Anonymous poster hash: a0772...48b

Det er antageligvis den dummeste sammenligningen heg har hørt EVER!  :laugh:

Skrevet

Sukk. Husker i gamle dager jeg. Da skrev vi dagbok.. Har noen liggende fra 14-17 årsalder.. og jeg gremmes over mine "fornuftige tanker" den gang...Tenker med gru på hvordan jeg hadde skulle "forsvare dette nå". De "offentlige skoledagbøkene" er ille nok,- de private...

Og jeg må legge til at jeg var en EKSTREMT fornuftig, rolig og kjedelig tenåring, og er den dag i dag sett på den som ALLTID var "safe" på alle områder.. Både da og nå i "alderdommen". Rund i kantene og nyansert syn på det meste...Men hallo! så naiv er man altså, som fornuftig 17-åring... Tror neppe jeg hadde laget meg en blogg (som sagt, litt mer enn det som var sundt for meg fornuftig til tider) den gang, men når jeg skjemmes over det jeg skrev som INGEN andre har sett,- sa ser jeg at det ligger mange potensielle angstanfall der ute på det åpne internett.... 

Anonymous poster hash: f7e46...c58
Skrevet

Du kan blokkere IP adressene og legge visse ord i spamfilteret. Men hadde nok revurdert den bloggingen til du takler både positive og negative kommentarer. Det finnes dessverre mange nettroll som bare skriver dritt uansett og en kan ikke være nærtagen om en bretter ut livet sitt for hele verden!

Skrevet

Jeg tror mange av dere misforsto innlegget mitt. Klart skal man ta i mot kritikk når man blogger, og selvfølgelig tåler jeg at andre mener noe annet enn det jeg gjør, men jeg ser ikke helt at ""Ingen vits for deg å kjøpe inn noe til ungen, du vil ikke få beholde ungen." er en negativ tilbakemelding? Trodde det var tydelig at dette verken er kritikk eller en konstruktiv tilbakemelding, men heller hets?

HI

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit, men du kommer nok ikke langt med en anmeldelse.

Enkelte ting må man bare godta, selv om det ikke er riktig.

Anonymous poster hash: df5ec...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...