Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 han er snart 1 år nå. Han har alltid vært sånn sutrete. det ble litt bedre når han begynte å krabbe. men nå er det påan igjen... Han er blid og fornyød når vi triller tur. Men hjemme er det bare sutring. det må liksom skje noe hele tiden. Begynner å bli sliten av det. Noen som også har ``sutrete`` barn? vil det gi seg snart? Anonymous poster hash: 4ae75...cb6
November_84 Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har en sånn på 11 mnd hjemme 😜 Her ble det også litt bedre da han begynte å krype. Og enda bedre for 2 uker siden, da han begynte i barnehage 😊 Tror rett og slett det er for kjedelig for han hjemme. I tillegg sover han litt lite om natten, det gjør nok at han er mye overtrett. Kan det være noe sånn? 😉
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Sånn er det i den alderen... De kjeder seg hjemme. Her er det greit når storesøskna er hjemme, ellers er det klenging og sutring.... Det går delvis over om et par år. Anonymous poster hash: bfec7...053
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har en på 16 måneder. Han var vel sutrete på den alderen du nevner, men han er dessverre sutrete fortsatt. Det skal skje noe absolutt hele tiden, hvis ikke blir det sutring. Lese bok, gå ut, sitte fanget, gå opp trappa(og helst alene), ødelegge og rasere inventar, oppi doen, dobørsten and so on... Kan ikke si at jeg er lei meg når han legger seg på kvelden, samme hvor glad jeg er i masekoppen. Og nei, det hjalp ikke da han lærte seg å gå. Anonymous poster hash: 71ff3...740
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har en sånn på 11 mnd hjemme Her ble det også litt bedre da han begynte å krype. Og enda bedre for 2 uker siden, da han begynte i barnehage Tror rett og slett det er for kjedelig for han hjemme. I tillegg sover han litt lite om natten, det gjør nok at han er mye overtrett. Kan det være noe sånn? Ja han sover veldig urolig. Han sover bare noen timer også våkner han. Han våkner flere ganger om natta. Og han gnir seg ofte i øynene på dagen. Virker som han blir trøtt veldig fort, fordi han ikke sover nok. Er nok også det at han kjeder seg ja. Hender han er på besøk hos f.eks tanta si. Og da er han kjempeblid hele tiden, og ingen sutring. Får så mye skryt over hvor blid han er hele tiden . Men da skulle dem sett han hjemme Han er veldig klengete og skal helst bli bært hele tiden. hi Anonymous poster hash: 4ae75...cb6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Slutt å bære ham hele tiden, og ikke responder på sutring. Da vil han forhåpentligvis forstå etter hvert at han ikke kommer noen vei med å være sur... Anonymous poster hash: 6d7f6...0c8
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har en på 16 måneder. Han var vel sutrete på den alderen du nevner, men han er dessverre sutrete fortsatt. Det skal skje noe absolutt hele tiden, hvis ikke blir det sutring. Lese bok, gå ut, sitte fanget, gå opp trappa(og helst alene), ødelegge og rasere inventar, oppi doen, dobørsten and so on... Kan ikke si at jeg er lei meg når han legger seg på kvelden, samme hvor glad jeg er i masekoppen. Og nei, det hjalp ikke da han lærte seg å gå. Anonymous poster hash: 71ff3...740 Sånn føler jeg det å, at det er så utrolig godt når han er lagt på kvelden, bare nyte stillheten i noen timer. Her også må det skje noe hele tiden. bare jeg setter på støvsugeren og støvsuger blir han bli og følger etter støvsugeren. for da skjer det litt Han tåler ikke at jeg setter meg i sofaen. Han har heller ikke ro på seg til å sitte i fanget. Han rører også ALT som er. ingenting får være i fred. Venter bare på at han skal rive ned tvn. han tåler ikke at jeg sier nei til han, eller tar ifra han ting, hi Anonymous poster hash: 4ae75...cb6
November_84 Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har en sånn på 11 mnd hjemme Her ble det også litt bedre da han begynte å krype. Og enda bedre for 2 uker siden, da han begynte i barnehage Tror rett og slett det er for kjedelig for han hjemme. I tillegg sover han litt lite om natten, det gjør nok at han er mye overtrett. Kan det være noe sånn? Ja han sover veldig urolig. Han sover bare noen timer også våkner han. Han våkner flere ganger om natta. Og han gnir seg ofte i øynene på dagen. Virker som han blir trøtt veldig fort, fordi han ikke sover nok. Er nok også det at han kjeder seg ja. Hender han er på besøk hos f.eks tanta si. Og da er han kjempeblid hele tiden, og ingen sutring. Får så mye skryt over hvor blid han er hele tiden . Men da skulle dem sett han hjemme Han er veldig klengete og skal helst bli bært hele tiden. hi Anonymous poster hash: 4ae75...cb6 Det er akkurat som jeg skulle sagt det selv, det om å være blid og fornøyd på besøk. Og like sur når vi kommer hjem 🙊 Og så vil han bli bært eller underholdt dagen lang. Derfor syns jeg egentlig det var litt godt nå når han begynte halve dager i b.hagen, om det er lov å si 😜 Der er jo alt nytt og spennende, og det skjer noe hele tiden. Ang det med nattesøvnen, så tror det har veldig mye å si. Vi hadde en periode på noen uker hvor han sov sammenhengende fra 19-07, da var han MYE mer fornøyd. Nå er vi tilbake på 19-05 og minst 2-3 oppvåkninger hver natt, utrolig slitsomt. Han blir jo trett igjen allerede etter en time og gnir seg i øynene resten av dagen.. 😐
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30 Ha med seg en krabbende baby i timesvis ute i skogen? I dette nydelige høstværet? Anonymous poster hash: 71ff3...740
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30 Biiiiittelitt forutinntatt du eller???? Anonymous poster hash: bfec7...053
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 Har ei jente på straks 1,5 år og hun er til tider så jævla sutrete at jeg blir helt spist opp. Hun skal bæres, ha oppmerksomhet, må bli med henne rundt om i huset uten mål og mening, ikke sette meg ned, ikke leke ,ikke noen verdens ting til tider. Hun er minst av to og absolutt ikke vant til å ha oppmerksomhet hele tiden. jeg er også veldig streng til henne til tider, for å vise at jeg ikke liker sutringen hennes,men det hjelper like mye som å fortelle en radikal at det han tror på er feil... Barn nr to var også sånn, så ille at jeg hadde lyst til å flykte langt unna,flere ganger om dagen.så hun er vel lik (dessverre!) storebroren sin...han ga seg da han nærmet seg fire..! Jeg har ingen råd, bortsett fra at noen barn bare er sånn,og at det forhåpentligvis går over en dag. I barnehagen er hun bli som ei sol hele dagen lang, og når jeg ikke er hjemme sier pappan at hun er for det meste blid og fornøyd. Så hva jeg gjør galt eller ikke er et mysterium.eller så er det bare noe jeg kaller mammasyndromet; barn blir helt annerledes med mor rundt seg... Lykke til, gudene skal vite at det er ei jævla slitsom tid..! Anonymous poster hash: 82b27...578
November_84 Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30 Der har vi svaret, at vi ikke tenkte på det. Fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Som trebarnsmor er min erfaring at barna trenger at det skjer en del i den alderen. Det blir kjedelig å være mye bare sammen med mor eller far. Ta turen ut, til biblioteket, på besøk, inviter andre med barn på besøk, ... Det bor travelt, men barna trenger å stimuleres. Anonymous poster hash: fd25b...eea
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30 Ha med seg en krabbende baby i timesvis ute i skogen? I dette nydelige høstværet? Anonymous poster hash: 71ff3...740 Bæremeis? Vogn? Jeg tuller faktisk ikke, jeg snakker av erfaring. Det er en grunn til at de er blide og fornøyde i barnehagen eller borte på besøk. Da er det jo aktivitet og noe nytt som skjer. Anonymous poster hash: 80a03...d30
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 du stimulerer han for lite da Anonymous poster hash: a26f4...094
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #17 Skrevet 19. oktober 2014 du stimulerer han for lite da Anonymous poster hash: a26f4...094 Så fint med sånne gode svar fra flotte folk Anonymous poster hash: 82b27...578
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #18 Skrevet 19. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30 Ha med seg en krabbende baby i timesvis ute i skogen? I dette nydelige høstværet? Anonymous poster hash: 71ff3...740 Bæremeis? Vogn? Jeg tuller faktisk ikke, jeg snakker av erfaring. Det er en grunn til at de er blide og fornøyde i barnehagen eller borte på besøk. Da er det jo aktivitet og noe nytt som skjer. Anonymous poster hash: 80a03...d30 Ja, greit, men i timesvis? Da hadde ryggen min vært kaputt iallefall. Anonymous poster hash: 71ff3...740
LittLykkelig Skrevet 19. oktober 2014 #19 Skrevet 19. oktober 2014 Min på 13 mnd er også sånn. Herlig at vi er flere! Han sutrer på tur også han, er generlt bare utilpass. Bortsett fra i bhg, der er han en drøm.. Tar det vel ekstra ut på meg da tipper jeg.. 😄 Tror forresten det handler litt om tenner, utforskertrang, frustrasjon fordi han klarer mindre enn han vil klare.. Nr 1 var ikke sånn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #20 Skrevet 19. oktober 2014 Min var også akkurat sånn. Kjedet seg nok hjemme ja, for han var alltid blid når vi var andre steder, alle skrøt sånn av det og trodde vi hadde det så enkelt med en så blid unge. Nesten så vi trodde han ikke likte oss. Det begynte å bli bedre da han startet i bhg da han var 2. Da fikk han oppleve mer, pluss at han var i stand til å kommunisere hva han hadde lyst til å gjøre når han kjedet seg. Angret egentlig veldig på at han ikke begynte i bhg tidligere, selv om det sikkert ikke er lov å si. Anonymous poster hash: 831e6...12c
November_84 Skrevet 20. oktober 2014 #21 Skrevet 20. oktober 2014 HI Du må gjerne sende meg pm om du vil dele erfaringer og tips 😉
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #22 Skrevet 20. oktober 2014 Han kjeder seg vell. Enten får dere finne på mer, eller så får du tåle at han sutrer. Er jo den eneste måten han kan kommunisere til mamma at han kjeder seg. Anonymous poster hash: 08d6e...e1f
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #23 Skrevet 20. oktober 2014 Som trebarnsmor er min erfaring at barna trenger at det skjer en del i den alderen. Det blir kjedelig å være mye bare sammen med mor eller far. Ta turen ut, til biblioteket, på besøk, inviter andre med barn på besøk, ... Det bor travelt, men barna trenger å stimuleres. Anonymous poster hash: fd25b...eea Samme her. Jeg pleide å være veldig bastant og mene at alle barn hadde godt av å være hjemme med mor og far så lenge som mulig, men det var før jeg fikk en gutt som kjeda seg i hjel hjemme med meg. Nå storkoser han seg i bhg. men det var noen lange måneder for oss begge mellom 10 og 18 mnd Anonymous poster hash: 903e6...056
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #24 Skrevet 20. oktober 2014 Høres ut som han er litt understimulert. Slå av tv ut i skogen noen timer, så skal du se han sover bedre også., Anonymous poster hash: 80a03...d30 Ha med seg en krabbende baby i timesvis ute i skogen? I dette nydelige høstværet? Anonymous poster hash: 71ff3...740 Bæremeis? Vogn? Jeg tuller faktisk ikke, jeg snakker av erfaring. Det er en grunn til at de er blide og fornøyde i barnehagen eller borte på besøk. Da er det jo aktivitet og noe nytt som skjer. Anonymous poster hash: 80a03...d30 Ja, greit, men i timesvis? Da hadde ryggen min vært kaputt iallefall. Anonymous poster hash: 71ff3...740 Det er en av grunnene til at folk sender ungen i bhg Du kan stimulere dem hele dagen sjøl eller la de være en plass og ha en hverdag som er tilpassa deres behov. Selv når de er så små får de i bhg venner de kan bryne seg på og aktiviteter og rutiner lagt opp for dem. Å skulle stå for alt dette helt alene hjemme er slitsomt. Anonymous poster hash: 903e6...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå