*Miss Marple* Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er så enig med artikkelforfatteren her. http://www.vg.no/nyheter/meninger/foreldre-og-barn/kronikk-for-store-matpakker/a/23318701/ Det virker som det går prestisje i å sende med de største og mest velfylte matboksene. Det er ikke særlig hjelp i sunn mat hvis det blir altfor mye av den. Og ikke minst tvinger man barna til å ta mange, ofte unødvendige, valg. Jeg ser selv på mini at med en matboks med skive, yoghurt og litt frukt kan det bli litt frustrerende å velge. Kanskje to skiver med brunost og en gulrot i matpapir ikke var av det verste likevel?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Bare delvis enig. Jeg har tro på at de fleste foreldre er i stand til å justere matmengde etter hvor mye barnet spiser. Det jeg kanskje reagerer mest på det er at artikkelforfatter synes å mene det er ok at barn som har spist frokost hjemme skal sette seg ned og spise frokost nr to i barnehagen - da er det jo barnehagen som gjør at mengden mat barnet har til resten av dagen blir feil, fordi barnet får et ekstra måltid som er helt unødvendig for barnet. Dette faktum hoppes over i artikkelen, og så fokuseres det mer på at foreldrene tilsynelatende gjør feil... I tillegg spiser barn for mye brød, så det er flott at foreldre sender med middagsretter eller andre alternativ. Selv om man har flere sunne alternativ i matboksen så betyr ikke det nødvendigvis at mengden mat er for stor. Ernæringsmessig er det ingen tvil om at en matboks med sunt og mer variert innhold er langt mer riktig enn to skiver med brunost og en gulrot... Anonymous poster hash: 9dfdf...68e
piranha Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Enig med deg Her sendes det med matpakker som er overkommelige for barna å spise opp. Prøver heller å legge vekt på et variert og sunt kosthold hvor jeg baker selv, og sender med frukt hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå