Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Noen som har eksepsjonelt god greie på eggløsning her? Jeg har time til inseminering i morra klokka ett, etter at jeg fikk positiv eggløsningstest i går kveld (og deretter satte ovitrelle når mannen min kom hjem i natt)  Har tatt min første pergokur og hadde endel ubehag/verk i eggstokkene de første dagene etter endt tablettkur. Siden har det vært rolig, men nå den siste timen har de begynt å knurre igjen. Regner med de er i ferd med å slippe eggene, og frykten er selvsagt at det er for tidlig i forhold til insemineringen... har googla meg halvt ihjel, og finner ut alt i fra det som står på eggløsningstest-pakken om at man er mest fruktbar de første to dagene etter positiv test, via at eggløsningen skal foregå 24-36 timer etter at man har satt ovitrelle, og til de som hevder at egget bare er mottagelig i 6-8 timer etter at det har forlatt eggstokken...  Så, er det noen som vet - både mer presist hvor lenge egget lever, og om det er sannsynlig at jeg kan gå med verk i eggstokkene i enda noen timer før egget reiser? (Og om smertene slutter i det øyeblikket egget drar, sånn at jeg i det minste vet at klokka ikke begynner å tikke før smertene gir seg?) Og reiser alle egg på en gang? -jeg har vondt i begge eggstokkene, mer i den ene enn den andre, så det kan vel være en viss fare for at det er flere egg... 😛  Anonymous poster hash: 884b4...7de
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har også tatt ovitrelle, og var bekymret for det samme. Var på scanning og så at folikkelen var veldig stor og klar til å slippes. Fikk beskjed om at ovitrelle timer eggløsningen, så man har uansett ikke eggløsningen før tiden til ovitrelle har gått ut. Den klinikken jeg brukte inseminerte etter 36 timer, da de hadde erfaring med at eggløsningen pleide å komme rundt da. Jeg merket selv at jeg fikk eggløsning 4-5 timer etter der igjen.  Ikke bekymre deg, du får nok eggløsning på rette tidspunkt. Lykke til!  Anonymous poster hash: 8e607...e8e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Takk for beroligende svar... er "bare" på tredje inseminering, men kjenner at det tærer på kroppen med både hormoner og styr og da er det virkelig demotiverende å sitte og se på klokka og forsøke å overbevise egget om å bli sittende bare noen timer til 😛  Men da stoler jeg på deg og velger å tro at DENNE gangen sitter den 😊 (og så blir det sikkert trillinger på grunn av pergoen, haha. Ville vært typisk min flaks 😀)  Anonymous poster hash: 884b4...7de
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Pjuh. Legen tok ultralyd og hevder at eggløsningen nettopp har vært og at timingen var perfekt, så da krysser jeg alle mulige fingre for at pergoen var sparket som skulle til :-)  (Og så svarer jeg meg selv av hensyn til alle sånne desperate googlere som saumfarer internett på jakt etter svar 😀)  Anonymous poster hash: 884b4...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå