Gå til innhold

Kunstig høyt forbruk i forhold til inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner noen som har svært lav personlig inntekt, men som har boutgifter som overstiger hva vedkommende tjener i mnd. I tillegg har h*n veldig god råd til forbruk.

VIdere har vedkommende et A/S som står oppført med null i inntekt. Hvordan skal jeg tolke dette? Hvis dette skyldes svart inntekt er det svært grov skattesvindel i så fall...

Anonymous poster hash: 94d0f...a21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et A/S er det ikke noe problem til å få til å stå i 0.

Eller kan vel vedkommende vunnet i lotto, fått arv eller forskudd på arv også.

Anonymous poster hash: 98c62...cb8
Skrevet

Hvis du mistenker svart inntekt, eller aller helst har bevis for det, så melder du fra til politiet.

Ellers synes jeg du skal drite i å tolke andres økonomiske forhold i det hele tatt. Du har ikke noe med det... For alt du vet kan disse folka ha vunnet en stor lottopremie, eller ha en stor familiearv eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 98cda...067

Skrevet

Et A/S er det ikke noe problem til å få til å stå i 0.

Eller kan vel vedkommende vunnet i lotto, fått arv eller forskudd på arv også.

Anonymous poster hash: 98c62...cb8

Nei, jeg er helt sikker på at det ikke er lotto eller arv. 

Tatt fakta i betraktning tjener A/S'et penger i og med at hun ikke gjør det. Hvordan får man det oppført med null inntekt og beskatning? Kan det rett og slett være at selvangivelse ikke er levert?

Skrevet

Hvis du mistenker svart inntekt, eller aller helst har bevis for det, så melder du fra til politiet.

Ellers synes jeg du skal drite i å tolke andres økonomiske forhold i det hele tatt. Du har ikke noe med det... For alt du vet kan disse folka ha vunnet en stor lottopremie, eller ha en stor familiearv eller noe sånt.

I og med at du ikke vet hvilken relasjon jeg har til vedkommende, er det vanskelig for deg å vite hva jeg med sannsynlighet vet eller ikke, men takk for meningen din.

Skrevet

I og med at du ikke vet hvilken relasjon jeg har til vedkommende, er det vanskelig for deg å vite hva jeg med sannsynlighet vet eller ikke, men takk for meningen din.

Bare hyggelig du. Og uansett om det er din mor eller søster, mener jeg fremdeles at du ikke har noe med deres økonomistyring i utgangspunktet. Og hvis det er slik at vedkommende er en nær slektning og feks bekymrer deg, kan du jo bare spørre da.

Skrevet

Jeg eier et AS som hadde inntekt på 23 millioner kroner i fjor, men likevel har vi et regnskapsmessig underskudd som gjør at firmaet ikke betaler skatt. Betyr det også at jeg bare driver med svart arbeid? Eller tror du det betyr at vi har høy aktivitet, men også mye utgifter og store avskrivninger etter investeringer fra tidligere år? Og moralen er at det er ikke bestandig fasaden viser korrekt bilde.

Anonymous poster hash: 1c093...4de

Skrevet

Jeg eier et AS som hadde inntekt på 23 millioner kroner i fjor, men likevel har vi et regnskapsmessig underskudd som gjør at firmaet ikke betaler skatt. Betyr det også at jeg bare driver med svart arbeid? Eller tror du det betyr at vi har høy aktivitet, men også mye utgifter og store avskrivninger etter investeringer fra tidligere år? Og moralen er at det er ikke bestandig fasaden viser korrekt bilde.

Ok, har det noe å si at regnskapet ikke er offentliggjort på brønnøysund?

Skrevet

Regner med at det er skattemessig underskudd du mener.

Mange AS har 0 i skatt selv om de har regnskapsmessig overskudd.

Dette kan f.eks komme av at det er forskjell på regnskapsmessige og skattemessige avskrivninger, det kan være forskjell på innteksføringen regnskapsmessig og skattemessig mm.

Eller de kan ha underskudd til framføring fra tidligere år.

Anonymous poster hash: 5734e...387

Skrevet

Regner med at det er skattemessig underskudd du mener.

Mange AS har 0 i skatt selv om de har regnskapsmessig overskudd.

Dette kan f.eks komme av at det er forskjell på regnskapsmessige og skattemessige avskrivninger, det kan være forskjell på innteksføringen regnskapsmessig og skattemessig mm.

Eller de kan ha underskudd til framføring fra tidligere år.

Har det noe å si at det er et nytt selskap og at regnskap ikke er offentliggjort?

Skrevet

Får du ikke bidraget du mener du har krav på...?

Anonymous poster hash: e0b25...da0
Skrevet

Hvis regnskapet ikke er kunngjort som mottatt i brreg så er det ikke sendt inn. Hvis selskapet ble stiftet på slutten av 2013, så har ikke selskapet plikt til å sende inn eget årsregnskap for 2013, det kan sendes inn sammen med regnskapet for 2014.

Anonymous poster hash: 0d9a4...75f

Skrevet

Hvordan kan du vite at personen ikke har vunnet på lotto. Det er noe jeg ikke hadde fortalt til noen. Så hvordan skulle de da vite det.

Hvis du står så nær denne personen, så spør da?

Anonymous poster hash: ed4f0...7c1
Skrevet

Hvis regnskapet ikke er kunngjort som mottatt i brreg så er det ikke sendt inn. Hvis selskapet ble stiftet på slutten av 2013, så har ikke selskapet plikt til å sende inn eget årsregnskap for 2013, det kan sendes inn sammen med regnskapet for 2014.

Nei, firmaet er stiftet på begynnelsen av 2013.

Og, nei, jeg har en kjempefin pappa til barnet mitt som jeg bor sammen med :P

Skrevet

Nei, firmaet er stiftet på begynnelsen av 2013.

Og, nei, jeg har en kjempefin pappa til barnet mitt som jeg bor sammen med :P

Da er det vel ikke klart enda.

Har selskapet revisor?

Hvis ikke regnskapet sendes inn, vil det bli tvangsavviklet. Det skjer riktignok ikke før en gang ut i neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...