Gå til innhold

Har dere også opplevd dette? Ang. gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det er så å si kun de som gir kjipe gaver som sier at det er tanken som teller? Noe a la at "ja, bestemor kjøpte truse i str XL til deg som veier 40 kilo, fordi de kostet 20 kroner, men det er tanken som teller"? Har aldri opplevd at de som gir både dyre gaver, billige gaver med mening og hjemmelagde gaver, sier slik.

Anonymous poster hash: 4def6...433
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir dyre, fine gaver og synes det er tanken som teller

Anonymous poster hash: aebd4...958

Skrevet

Jeg gir det jeg har råd til, og plukker jo selvsagt ut noe jeg tror mottakeren vil like. Da er det tanken som teller, selv om det ikke koster en formue. Eller?

Anonymous poster hash: a0757...04d
Skrevet

Jeg blir glad når jeg enten får noe jeg har ønsket meg (alt fra veldig billig til veldig dyrt) eller når jeg får noe helt nøytralt (flaske vin, blomsterbukett, sjokolade, håndkrem).  

Jeg blir ikke veldig glad (men takker likevel pent) når jeg får noe som jeg ALDRI ville kjøpt selv, fordi jeg rett og slett ikke liker det, og det heller ikke kan byttes, og da spiller prisen heller ingen rolle.  F.eks. pyntegjenstander, klær osv.  Jeg synes det er helt bortkastet at andre bruker penger på noe jeg egentlig bare har lyst til å gi til fretex.  

Når noen spør hva jeg ønsker meg så klarer jeg alltid å finne på noe i passende og varierende prisklasser, så jeg kan altså fint bli glad for ting som er kjempebillig.  

Anonymous poster hash: ebcad...07a
Skrevet

Jeg gir det jeg har råd til, og plukker jo selvsagt ut noe jeg tror mottakeren vil like. Da er det tanken som teller, selv om det ikke koster en formue. Eller?

Anonymous poster hash: a0757...04d

Jeg tenker mer på at det er folk som gir gaver helt uten tanke (som f eks to telys til 5 kr fra Nille, halvåpnet konfekteske eller utslite gamle klær) som poengterer at det er tanken som teller. Da er jeg fristet til å spørre: hva var tanken? Gi en så ekkel gave som mulig? Spare penger?

Skrevet

Jeg blir glad når jeg enten får noe jeg har ønsket meg (alt fra veldig billig til veldig dyrt) eller når jeg får noe helt nøytralt (flaske vin, blomsterbukett, sjokolade, håndkrem).  

Jeg blir ikke veldig glad (men takker likevel pent) når jeg får noe som jeg ALDRI ville kjøpt selv, fordi jeg rett og slett ikke liker det, og det heller ikke kan byttes, og da spiller prisen heller ingen rolle.  F.eks. pyntegjenstander, klær osv.  Jeg synes det er helt bortkastet at andre bruker penger på noe jeg egentlig bare har lyst til å gi til fretex.  

Når noen spør hva jeg ønsker meg så klarer jeg alltid å finne på noe i passende og varierende prisklasser, så jeg kan altså fint bli glad for ting som er kjempebillig.  

Jeg blir også glad for noe kjempebillig hvis det er en TANKE som ligger bak. Har imidlertid opplevd å få bestemortruser i str XL da jeg var 16 og brukte XXS, noe giveren visste, fordi trusene var på tilbud til 20 kroner. Har også opplevd å få utvaskede gamle klær i gave til ungene (klærne stinket mugg), kartong med slankepulver som er gått ut på dato (fortsatt da jeg brukte str XXS) og masse annet rart. Flere av dem poengterte at det er tanken som teller, selv om det kanskje ikke var helt i min smak. Da spør jeg igjen: hva er tanken med å gi slankepulver til en tenåring som er undervektig og sliter med selvbildet? Å få tenåringen til å utvikle spiseforstyrrelse?

Skrevet

Jeg blir også glad for noe kjempebillig hvis det er en TANKE som ligger bak. Har imidlertid opplevd å få bestemortruser i str XL da jeg var 16 og brukte XXS, noe giveren visste, fordi trusene var på tilbud til 20 kroner. Har også opplevd å få utvaskede gamle klær i gave til ungene (klærne stinket mugg), kartong med slankepulver som er gått ut på dato (fortsatt da jeg brukte str XXS) og masse annet rart. Flere av dem poengterte at det er tanken som teller, selv om det kanskje ikke var helt i min smak. Da spør jeg igjen: hva er tanken med å gi slankepulver til en tenåring som er undervektig og sliter med selvbildet? Å få tenåringen til å utvikle spiseforstyrrelse?

I all verden!!? Hva er det slags folk du får gaver fra da????

Anonymous poster hash: 643e8...71b

Skrevet

Det er tanken som teller ja. Men det er ikke alltid det ligger en god tanke bak :P

Mye kommer jo også ann på hvor mye penger kjøperen har og ikke minst hva personen selv forventer å få/ønsker seg.

Og kjøpe noe i xl til en på 40kg, ja da er det ikke tanken som teller spør du meg.

Det argumentet kan ikke alltid brukes.

Skrevet

I all verden!!? Hva er det slags folk du får gaver fra da????

Anonymous poster hash: 643e8...71b

Slektninger som tanter og diverse, venner av mine foreldre (fikk ikke lov å invitere egne venner i bursdager da jeg var tenåring, det ble "for bråkete").

Skrevet

Pappa kjøper dyre gaver og bommer alltid totalt. Han kjøpte feks. en dyr bilstereo til mormor. Hun har ikke bil, men kanskje hun en dag fikk seg bil. Morfor er 91 år. Det er tanken som teller....

Jeg har fått navigasjonssystem til båt (eier ikke båt og blir båtsyk), agilitykurs (sikkert morsomt for katten) og slike ting. Koster mye, men for mottager blir det helt ubrukelig.

Pappa er ram på gaver altså og det er tanken som teller :P

Anonymous poster hash: 6d05a...468
Skrevet

Vi gir vel gaver til middels pris tror jeg? (500 per snute.) Eneste grunnen til at det er satt en pris er at jeg og mannen er ganske uenige, så vi har måttet komme frem til et kompromiss. Han er litt gjerrig og ville egentlig gitt mindre. ;)

Men jeg bruker mye tid på å finne ut hva mottakeren vil bli glad for, lete meg frem til de beste prisene på de beste produktene, eller best mulig til den prisen da. Jeg mener tiden jeg bruker på å få mest mulig for pengene egentlig er like mye verdt som pengene vi bruker, så jeg synes absolutt det er tanken som teller, forutsatt at tanken er god.

Men ser man at tanken helt tydelig er å raske med seg noe billig i full fart så er det lov å bli litt skuffet synes jeg. :P

Anonymous poster hash: 9c8c6...e53
Skrevet

Ja det er slik vi opplever det iallfall :-D

Anonymous poster hash: 808ef...f6b

Skrevet

Jeg elsker å gi gaver og bruker mye tid på å finne den perfekte presang og pakke inn ordentlig og alt det der, men av og til treffer man jo ikke. Så jeg tenker at det er tanken som teller. Likevel blir jeg stadig overrasket over hvor lite folk tenker igjennom gavene de gir. Jeg synes det er mere regelen enn unntaket at folk gir gaver de ikke har tenkt noe særlig over. Og det er trist. "Det er tanken som teller" blir liksom en unnskyldning for å ikke bry seg noe særlig.

Anonymous poster hash: 793ab...9df

Skrevet

Det er tanken som teller er vel egentlig ikke gjeldende hvis man kjøper str xxl til en som er xs, for da kan man vel ikke ha lagt så mange tanker i gaven.

Anonymous poster hash: 9ea48...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...