Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Har en her som blir 9 år om et par mnd. Tidligere har vi hatt klassebursdag, altså bare guttene, og etterpå vennebursdag. Er ikke alle i klassen hans som feirer sine bursdager, i alle fall har ikke han blitt invitert dit. Synes det er ganske styrete med to bursdager men har ikke plass til alle på en gang. I tillegg må mannen ta med hunden vår og reise bort mens bursdagene pågår. Jeg har selv tre revmatiske diagnoser og får fort vondt og sliter med utmattelse. Klassebursdagene er egentlig den feiringen som er verst. Et knippe propelle unger som ikke hører etter. Sitter nå og vurderer å kun invitere de barna som barnet leker med. Det vil da bli en blanding av gutter og jenter og kun et par av guttene fra klassen. Er det riktig å gjøre dette eller er det for tidlig? Anonymous poster hash: 67224...76f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Det vanlige her er å slutte med klassebursdag rundt 10 år, men det er noen som har sluttet før også. Jeg har en sønn som er litt rolig og sensitiv av seg og ikke trives i store barnegrupper, de første bursdagene han hadde på skolen trakk han seg unna de andre barna og mistrivdes i sitt eget selskap. Så da han fylte 9 år inviterte han bare de 4 bestekompisene i selskap. Anonymous poster hash: c395d...0de
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Da jeg selv gikk på barneskolen feiret vi jentene med jentene i klasse, og guttene med guttene opp til 10års dagen. Da hadde vi hele klassen siden det var stort å bli 10 år. Fra 11års dagen inviterte vi kun de som vi var med på fritiden. Dette er en god del år siden da, og jeg vet ikke hvordan det er i dag, men slik gjorde vi det i hvert fall, og det funket veldig bra for oss. Anonymous poster hash: d769c...fb5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har tenkt at vi skal slutte å invitere klassen når gutten min blir 9 år, og at han da kan invitere sine nærmeste venner. De er 18 gutter i klassen, så jeg må innrømme at jeg gleder meg litt til de blir 4-5 stykker i stedet.... Anonymous poster hash: 42d20...8c7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Her holder de på lenge. Som regel ut heler barneskolen. Vår hadde 9 årsdagen sin nå i høst og vi kommer ikke til å være de første som ikke inviterer alle jentene i klassen selv om de er mange og jeg har kronisk sykdom. De to timene får vi ta enda en stund. Anonymous poster hash: 2faad...4c9
sug lut Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Akkurat når du vil. Bursdager er altså - i motsetning til hva man later til å tro her inne - ikke lovregulert.
3døtre1sønn Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Her er d som regel også ut barneskolen, men folk må jo få lov å styre dette selv! Det som ER viktig når d gjelder barnebursdager er at ingen blir holdt utenfor, og DET er foreldrenes ansvar! Så enten ber man ALLE jentene/guttene i klassen, eller kun noen få (uakseptabelt å by alle utenom en eller to!!)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Ut barneskolen blir det her Anonymous poster hash: 19fc8...38b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Det er så rart hvordan tidene har forandret seg. Da jeg var barn var det ikke vanlig å invitere til klassebursdag da vi var små, det ble typ alle guttene/jentene eller noe slikt. Vi begynte med klassefest-bursdager først når vi begynte på ungdomsskolen. Da ble det kult å ha begge kjønn med, se film, spise pizza og 'leke' postmannen kommer og slikt. ☺️ Bare en refleksjon fra en som foreløpig kun har en nyfødt baby, og ikke har kommet i bursdagsdilemma enda. Anonymous poster hash: 95012...6ff
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Gutten min blir ni neste gang, og vi har fortsatt tenkt å invitere alle guttene i klassen eller hele klassen i alle fall en eller to runder til. Jeg bidrar gjerne til at policyen om at alle blir bedt består et par år til. Det er alltid noen det blir leit for når utvelgelsen begynner, og hvem vet - det kan like gjerne være mitt barn som stadig faller utenfor. Jeg tenker også at det er bra for klassemiljøet at alle/alle gutter/alle jenter inviteres. Ang. at det er slitsomt med bursdag med mange barn: Ja, det er det definitivt. Men det er en gang i året, pr. unge. Det klarer man. Anonymous poster hash: ed614...505
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå