Gå til innhold

Dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 6 søsken. 2 søstre bor ganske langt unna resten av oss. Den ene av de var hjemme i helgen. Ble kjempeskuffet da jeg så at alle som var hjemme (unntatt meg) hadde møttes og hadd det koselig, ingen hadde nevnt et ord til meg. Er ikke det litt dårlig gjort?

Anonymous poster hash: 0565f...f1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, men du vil få et bedre liv hvis du lar være å over-analysere alt som skjer rundt deg. Du plager kun deg selv med å bli sår for alt mulig.

Anonymous poster hash: a74e6...495

Skrevet

Vi er 6 søsken. 2 søstre bor ganske langt unna resten av oss. Den ene av de var hjemme i helgen. Ble kjempeskuffet da jeg så at alle som var hjemme (unntatt meg) hadde møttes og hadd det koselig, ingen hadde nevnt et ord til meg. Er ikke det litt dårlig gjort?

Jo, det er litt dårlig gjort. Har dere kranglet? Er du vanskelig på andre måter? Trodde de du var opptatt?

Opplver det stadig vekk, da ikke med søsken men med tanter, de inviterer søsken av meg/mannen i bursdager, men ikke oss.

Anonymous poster hash: c61c1...9db

Skrevet

Jo, det er litt dårlig gjort. Har dere kranglet? Er du vanskelig på andre måter? Trodde de du var opptatt?

Opplver det stadig vekk, da ikke med søsken men med tanter, de inviterer søsken av meg/mannen i bursdager, men ikke oss.

Anonymous poster hash: c61c1...9db

Vi har ikke kranglet nei og jeg er heller ikke vanskelig. Jeg har barnehelg, så mulig de trodde at jeg da var opptatt. Men hyggelig å kunne fått invitasjon uannsett om jeg hadde anledning eller ikke. Jeg hadde sikkert fått barnevakt, så jeg kunne ha vært med.

Skrevet

Jeg har 3 søsken, 2 av de bor langt unna. Når en av dem eller begge er her f.eks. en helg (bor da hos foreldrene mine), så vet jo vi to andre om det, og er hos foreldrene våre så mye som mulig for at vi også skal få være sammen med dem. Dette er det automatikk i, og ingen inviteres.

Kanskje de tenkte at du også kom hvis du hadde anledning, siden du visste at søsteren din skulle være der?

Anonymous poster hash: ea1fa...7cc
Skrevet

I min familie pleier heller ingen å inviteres.

Vi er 5 søsken som bor ganske spredt og når en er i nærheten vet vi jo om det og oppsøker dem, helt uten invitasjon. Jeg bor i samme by som mamma, så om broren min er på besøk hos henne en helg stikker jeg selvfølgelig bort til mamma jeg også for å møte han. Er ikke alltid han kommer til meg selv om han er hjemme en helg men vi møtes alltid likevel.

Samme om søsteren min er hos mamma en helg, jeg ringer selvfølgelig og hører når det passer at jeg kommer en tur også blir vi enige om vi skal spise middag sammen e.l.

Anonymous poster hash: 21b78...567
Skrevet

Jeg og en søster av meg bor langt unna resten av slekta.

Min bror kan fint komme opp hit ta med min søster på middag og ikke engang stoppe innom å si hei til meg.

Jeg bor 12 timer kjøring  unna han 5 minutter unna min søster. Stort sett får jeg høre i ettertid at han har vært her oppe.

Min tante og onkel gjør det samme de kommer opp å blir over hos min søster, men gidder ikke stoppe å si hei engang til meg selv om de må forbi huset mitt hver vei. De inviterte også hele slekta uten meg og mine barn til stordag her i sommer. Nå har min tante på toppen av det hele slettet meg på facebook så jaja

Jeg vet min bror syntes jeg er en taper, siden jeg er skilt alenemor og i tillegg syk så jeg kun jobber deltid (halvt ufør) så at han ikke vil ha kontakt hverken overrasker eller sårer. Har akseptert det for lenge siden.

Men at min tante og onkel som jeg hadde så mye kontakt med i hele barndommen og ungdomstiden plutselig har bestemt at jeg ikke er del av familien. Uten at noe har skjedd og uten at jeg aner hvorfor sårer en del. Men de får gjøre som de selv vil jeg orker ikke kaste bort tid og energi på det.

I din situasjon hadde jeg blitt såret om de ikke engang nevnte for deg at de planla å gjøre noe sammen slik.

Anonymous poster hash: 6ec77...05c
Skrevet

Dårlig gjort synes jeg. Spør de vel. Si at du kunne tenkt deg og hilst på de når de var her du også :)

Anonymous poster hash: 0c1d9...eb1

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det kommer an på om det er på eget initiativ at alle har møttes eller om de andre har blitt invitert og ikke du.  De kunne selvfølgelig godt å tatt en telefon til deg eller sendt en melding og sagt at de var samlet og spurt om du ville komme en tur.  Men om det er dårlig gjort eller ikke, kommer an på settingen rundt det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...