Gå til innhold

Kampen for livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som reagerte litt når Lene sa hun ville takke nei om hun ble tilbudt en operasjon som ville gjøre henne skjev i ansiktet, fordi utseende var så viktig? Jeg vet hun gikk bort for ikke så lenge siden. Veldig trist. Og trist at legene kalte operasjonene hennes palliativ behandling, selv om det var fakta. Selv om jeg hadde vært glad i mitt utseende tror jeg at jeg på et slikt tidspunkt i livet der man er så syk, ville blåst i om jeg ble skjeiv i ansiktet osv av en operasjon! Et veldig trist program, med mange sterke mennesker. Føler med Reidar og barna hans. 

Anonymous poster hash: 18b2a...3b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og poenget ditt er?

Eier du ikke skam i livet?

Anonymous poster hash: 4f3c2...3fe

Skrevet

Tror flere er enig med HI i det

Anonymous poster hash: 4181c...fa8

Skrevet

Er det stygt av meg og si det? At hun var utseendefokusert til det siste? Ikke at det er noe feil med det kanskje, men for meg ville det vært galt å prioritere utseende fremfor en evt operasjon, hvis det kunne forlenget mitt liv. Han mannen hennes sa jo at han ikke ville bry seg om hun hadde fått en sånn operasjon, han kalte henne jo til og med ego?! Hun virket uansett som en sterk dame! Jeg er ikke uempatisk eller noe, veldig trist å lese at hun hadde sovnet inn. 

Anonymous poster hash: 18b2a...3b4
Skrevet

Jeg så ikke programmet, men hvilket liv ville det forlenget? Ville hun vært hundre prosent aktiv i så fall?

Jeg skjønner godt at hun satte spørsmålstegn ved verdien av en slik operasjon om det var livsforlengende men uten særlig livskvalitet.

Også helt greit at andre tenker annerledes.

Anonymous poster hash: 3db92...e76

Skrevet

Hun ønsket at de nærmeste skulle huske henne lik hun var tenker jeg. Dersom det var en palliativ operasjon, ville den kanskje forlenget livet hennes en kort tid. De visste kanskje ikke om den ble vellykket heller? At hun kunne få andre skader, som gjorde at hun ble en annen. En operasjon i hjernen er ikke uten risiko.

Men føler ikke at du tråkker på noen HI. Det er en tanke vi har lov å tenke, og hun har nok tenkt nøye igjennom dette, trist hun ikke lever lenger=(

Skrevet

Her tenker jeg at det er vanskelig å si noe før man har levd med sykdommen selv og kjent hva den har gjort med kroppen, smerter etc.

Skrevet

Tenker at uttalelsen var både feil og rett.

Feil fordi hun nok ble påvirket av arbeidsmiljøet sitt, der hun måtte være perfekt for å bli akseptert.

Riktig fordi hun jo hadde rett - operasjonene gjorde til slutt at hun mistet omtrent all livskvalitet.

Så hun gjorde etter hvert alt som var mulig for å overleve.

Det skriver mannen hennes også, at hun gjorde alt som var mulig. Men det gikk ikke likevel.

Anonymous poster hash: 2c030...b47
Skrevet

Kan man se disse på nett?

Anonymous poster hash: 79a19...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...