Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, er vel rundt 4 uker på vei! Ifm graviditet,så skal jo man holde seg unna div matvarer som feks Salmi, ferske oster og spekeskinke! Er det sånn at dette må kuttes ut asap? Eller er det når mor og barn begynner å dele blod/navlestrengen? Anonymous poster hash: d270c...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Asap. Samt katter og dårlig stekt kjøtt. Anonymous poster hash: 259fa...91f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Asap. Samt katter og dårlig stekt kjøtt. Anonymous poster hash: 259fa...91f hahaha, nå måtte jeg tenke meg om! Hvem spise katter lissom, hallooooo, hehe men ja, det vet jeg, ikke noe problem! Katter skal verken spises eller kosens med disse mnd, hehe takk for svar! Anonymous poster hash: d270c...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Asap. Samt katter og dårlig stekt kjøtt. Anonymous poster hash: 259fa...91f hahaha, nå måtte jeg tenke meg om! Hvem spise katter lissom, hallooooo, hehe men ja, det vet jeg, ikke noe problem! Katter skal verken spises eller kosens med disse mnd, hehe takk for svar!Anonymous poster hash: d270c...00f koses med Anonymous poster hash: d270c...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Syns enkelte blir SÅ hysteriske når det gjelder mat osv. Jeg spiser det ikke ofte men når jeg får lyst på spekemat osv så spiser jeg det. Verden tar helt av når det gjelder hva som er farlig og ikke farlig. Se hvordan vi levde før i form av lek og mat til nå...de barna som vokser opp i dag kommer til å bli pingler og hyper allergiske mot alt og alle fordi det er ikke lov å leke sånn og det er farlig å spise. Anonymous poster hash: 4d82b...e7f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Syns enkelte blir SÅ hysteriske når det gjelder mat osv. Jeg spiser det ikke ofte men når jeg får lyst på spekemat osv så spiser jeg det. Verden tar helt av når det gjelder hva som er farlig og ikke farlig. Se hvordan vi levde før i form av lek og mat til nå...de barna som vokser opp i dag kommer til å bli pingler og hyper allergiske mot alt og alle fordi det er ikke lov å leke sånn og det er farlig å spise. Anonymous poster hash: 4d82b...e7f Helt enig! De som er gravide i mange mnd uten å vite om det, spiser jo alt mulig rart. Da er det plutselig ikke så farlig allikevel får man beskjed om hos lege.. Anonymous poster hash: fcf59...806
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Syns enkelte blir SÅ hysteriske når det gjelder mat osv. Jeg spiser det ikke ofte men når jeg får lyst på spekemat osv så spiser jeg det. Verden tar helt av når det gjelder hva som er farlig og ikke farlig. Se hvordan vi levde før i form av lek og mat til nå...de barna som vokser opp i dag kommer til å bli pingler og hyper allergiske mot alt og alle fordi det er ikke lov å leke sånn og det er farlig å spise. Anonymous poster hash: 4d82b...e7f Du ser kanskje også at flere mistet spiren sin før og at flere unger ikke vokste opp. Flere døde i krybbedød osv. Hurra for opplysninger og fremgang. Anonymous poster hash: 31745...756
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Syns enkelte blir SÅ hysteriske når det gjelder mat osv. Jeg spiser det ikke ofte men når jeg får lyst på spekemat osv så spiser jeg det. Verden tar helt av når det gjelder hva som er farlig og ikke farlig. Se hvordan vi levde før i form av lek og mat til nå...de barna som vokser opp i dag kommer til å bli pingler og hyper allergiske mot alt og alle fordi det er ikke lov å leke sånn og det er farlig å spise. Anonymous poster hash: 4d82b...e7f Det er da helt i orden at du velger det for deg, og utsetter deg for en liten risiko. Sannsynligheten for at det skjer noe er heldigvis liten, uten at du trenger å kalle de som velger å forholde seg til anbefalinger til gravide hysteriske av den grunn. Anonymous poster hash: 4ef89...af1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Er det mulig å være så tanketomme som dere to over her... Det er jo ikke slik at ALL spekemat eller moden ost er farlig! Det er en mikroskopisk mulighet for å bli smittet av listeria eller toxoplasmose - stort sett går det veldig bra, og de aller fleste kunne sikkert spist dette gjennom hele svangerskapet uten problemer. Men det er fryktelig surt for den ene personen som blir syk og mister babyen som følge av dette! DERFOR er anbefalingen å holde seg unna - better safe than sorry. Og det har ingenting med hysteri å gjøre, kun sunn fornuft. Anonymous poster hash: 518ca...bec
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Gravid fem ganger og katter har jeg hatt alle gangene. Er måte på hysteri også! Anonymous poster hash: fe865...d7d
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Gravid fem ganger og katter har jeg hatt alle gangene. Er måte på hysteri også! Anonymous poster hash: fe865...d7d Legen din tok test for om du har hatt toxoplasmose da du var på første legetime Kanskje du allerede har hatt det? Om ikke tok du kanskje forhåndsregler for å ha katt når gravid uten å ha toxoplasmose? Har du 5 unger? Om ikke syns du kanskje ikke at det gjør noe å miste en eller to? Det er i alle fall ikke hysteri å gjøre det man kan for at ungene sine skal leve opp og bli så friske som mulig. Anonymous poster hash: 31745...756
Gjest vannballong Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 Koste med katten min hele tiden jeg. Er jo bare å vaske hendene før man spiser uansett.. saltpølse spiste jeg hver dag i 1.trimester fordi det var det eneste jeg fikk i meg pga kvalme. Holdt meg unna alkohol selvfølgelig og myke oster.
skjotta Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Gravid fem ganger og katter har jeg hatt alle gangene. Er måte på hysteri også! Anonymous poster hash: fe865...d7d Legen din tok test for om du har hatt toxoplasmose da du var på første legetime Kanskje du allerede har hatt det?Om ikke tok du kanskje forhåndsregler for å ha katt når gravid uten å ha toxoplasmose? Har du 5 unger? Om ikke syns du kanskje ikke at det gjør noe å miste en eller to? Det er i alle fall ikke hysteri å gjøre det man kan for at ungene sine skal leve opp og bli så friske som mulig. Anonymous poster hash: 31745...756 Gud bedre så dumt det blir når noen drar "har du ikke noe imot å miste et barn du da" kortet... akkurat som om det å ha katt mens man er gravid er ensbetydende med at man ikke er glad i barna sine.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Krydderost og den med manadrin er vel ok å spise? Taffelost også? Hva med skinke? Anonymous poster hash: c4673...a96
Gjest vannballong Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Ja det er greit med de ostene der.bare ikke brie,muggost osv.vanlig skinke kan du spise.den er jo kokt
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 Asap. Samt katter og dårlig stekt kjøtt. Anonymous poster hash: 259fa...91f hahaha, nå måtte jeg tenke meg om! Hvem spise katter lissom, hallooooo, hehe men ja, det vet jeg, ikke noe problem! Katter skal verken spises eller kosens med disse mnd, hehe takk for svar! Anonymous poster hash: d270c...00f Jeg kjenner mange som har kost med katt under graviditeten. Men du kan jo vaske deg på hendene etterpå. Det gjør jeg uansett graviditet eller ikke. I alle fall før jeg spiser. Og det kan være greit å bruke hansker når/hvis du tømmer kattedoen. Anonymous poster hash: d3d76...269
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #17 Skrevet 19. oktober 2014 Asap. Samt katter og dårlig stekt kjøtt. Anonymous poster hash: 259fa...91f hahaha, nå måtte jeg tenke meg om! Hvem spise katter lissom, hallooooo, hehe men ja, det vet jeg, ikke noe problem! Katter skal verken spises eller kosens med disse mnd, hehe takk for svar! Anonymous poster hash: d270c...00f Jeg kjenner mange som har kost med katt under graviditeten. Men du kan jo vaske deg på hendene etterpå. Det gjør jeg uansett graviditet eller ikke. I alle fall før jeg spiser. Og det kan være greit å bruke hansker når/hvis du tømmer kattedoen. Anonymous poster hash: d3d76...269 Det å ikke spise katt gjelder alle! Anonymous poster hash: d3d76...269
Gjest vannballong Skrevet 19. oktober 2014 #18 Skrevet 19. oktober 2014 Foressten for 6 år siden når min venninne var gravid fikk hun beskjed om å ikke spise reker og jordbær. Det kan man jo nå.. så skal vi se om 6 år fra nå hva man ikke må spise da..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #19 Skrevet 19. oktober 2014 Gravid fem ganger og katter har jeg hatt alle gangene. Er måte på hysteri også! Anonymous poster hash: fe865...d7d Legen din tok test for om du har hatt toxoplasmose da du var på første legetime Kanskje du allerede har hatt det?Om ikke tok du kanskje forhåndsregler for å ha katt når gravid uten å ha toxoplasmose? Har du 5 unger? Om ikke syns du kanskje ikke at det gjør noe å miste en eller to? Det er i alle fall ikke hysteri å gjøre det man kan for at ungene sine skal leve opp og bli så friske som mulig. Anonymous poster hash: 31745...756 Gud bedre så dumt det blir når noen drar "har du ikke noe imot å miste et barn du da" kortet... akkurat som om det å ha katt mens man er gravid er ensbetydende med at man ikke er glad i barna sine. Nei jeg skriver IKKE at det er ensbetydende at man ikke er glad i barna sine, men tar man ingen forhåndsregler er man kanskje ikke det. Jeg syns det er dummere at noen sier at de som tar vare på barna sine eller babyen i magen er hysteriske. Anonymous poster hash: 31745...756
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #20 Skrevet 19. oktober 2014 Det er også en forskjell på egne katter mener jeg, det er vel helst ukjente en skal være litt mer forsiktig med.. Og det går fint å kose med dem, det er avføringen en ikke skal få bort i seg. Ikke tømme kattedo f.eks.. Ellers enig i at det er lurt å følge anbefalinger.. Selvsagt går det som regel bra, dersom en lar være.. Men tviler på at vedkommende som ikke følger anbefalingene, velger å gjøre det 2.gang hvis det skulle gått gale 1.gang. Uansett, gjør som dere vil, men slutt å klage på andre Anonymous poster hash: f90cf...607
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #21 Skrevet 19. oktober 2014 Hi her! Jeg er overhodet ikke hysterisk men jeg følger retningslinjene som anbefales til gravide, hvorfor skulle jeg ta disse sjansene når de er til stede?! Som framtidig mor så gjør jo jeg det som er det beste til barnet og tar til meg det som er av kostholdsråd! Greit nok sjansen kanskje er minimal for at man blir smittet av div greier, men hvis jeg kan unngå det ved å holde meg borte fra div matvarer så gjør jo man selvfølgelig det mtp barnet i magen! Noe annet for meg er utenkelig! Anonymous poster hash: d270c...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #22 Skrevet 19. oktober 2014 Asap. Samt katter og dårlig stekt kjøtt. Anonymous poster hash: 259fa...91f hahaha, nå måtte jeg tenke meg om! Hvem spise katter lissom, hallooooo, hehe men ja, det vet jeg, ikke noe problem! Katter skal verken spises eller kosens med disse mnd, hehe takk for svar!Anonymous poster hash: d270c...00f Jeg kjenner mange som har kost med katt under graviditeten. Men du kan jo vaske deg på hendene etterpå. Det gjør jeg uansett graviditet eller ikke. I alle fall før jeg spiser. Og det kan være greit å bruke hansker når/hvis du tømmer kattedoen. Anonymous poster hash: d3d76...269 jeg kjenner ingen med katter så tror nok at det skal gå fint Anonymous poster hash: d270c...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #23 Skrevet 19. oktober 2014 Foressten for 6 år siden når min venninne var gravid fikk hun beskjed om å ikke spise reker og jordbær. Det kan man jo nå.. så skal vi se om 6 år fra nå hva man ikke må spise da..katter Anonymous poster hash: d270c...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #24 Skrevet 19. oktober 2014 Foressten for 6 år siden når min venninne var gravid fikk hun beskjed om å ikke spise reker og jordbær. Det kan man jo nå.. så skal vi se om 6 år fra nå hva man ikke må spise da.. Det var pga hypotesen om at det gav allergi hos barnet. Listeria og toxoplasmose er påvist at kan føre til fosterdød eller alvorlige fosterskader. Anonymous poster hash: f04e2...195
skjotta Skrevet 19. oktober 2014 #25 Skrevet 19. oktober 2014 Gravid fem ganger og katter har jeg hatt alle gangene. Er måte på hysteri også! Anonymous poster hash: fe865...d7d Legen din tok test for om du har hatt toxoplasmose da du var på første legetime Kanskje du allerede har hatt det?Om ikke tok du kanskje forhåndsregler for å ha katt når gravid uten å ha toxoplasmose? Har du 5 unger? Om ikke syns du kanskje ikke at det gjør noe å miste en eller to? Det er i alle fall ikke hysteri å gjøre det man kan for at ungene sine skal leve opp og bli så friske som mulig. Anonymous poster hash: 31745...756 Gud bedre så dumt det blir når noen drar "har du ikke noe imot å miste et barn du da" kortet... akkurat som om det å ha katt mens man er gravid er ensbetydende med at man ikke er glad i barna sine. Nei jeg skriver IKKE at det er ensbetydende at man ikke er glad i barna sine, men tar man ingen forhåndsregler er man kanskje ikke det. Jeg syns det er dummere at noen sier at de som tar vare på barna sine eller babyen i magen er hysteriske. Anonymous poster hash: 31745...756 Å ha katt betyr ikke at man ikke tar forhåndsregler og slettes ikke at man synes det er greit "å miste et barn eller to" som du så pent skriver. Den kommentaren er teit, barnslig og ufølsom. Der er mange bedre måter å få frem poenget ditt om forhåndsregler enn en kommentar som det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå