Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Bf er en mann med psykopatiske trekk. Han er vanskelig å samarbeide med. Jeg vil derfor at all info og kommunikasjon gjøres på sms/mail. Og jeg er opptatt av at vi holder oss til avtalen som er inngått. Han mener at vi kan være fleksible mtp endringer i samvær f.eks (les:at jeg gjør som han vil). Dersom jeg ikke går med på hans innfall, så sier han at jeg bare tenker på meg selv og ikke bryr meg om barnet. Det at mannen var voldelig mot meg gjør ikke saken enklere. Han har nå ny dame og holder seg nok litt k skinnet. Men spydighetene han kommer med mot meg er vanskelig å ikke bli såret av. Han kan f.eks fortelle meg hvor heldig han nå er som er sammen med "deilige .......". Jeg ville ikke tatt i ham med ildtang en gang, men jeg kjenner meg så sliten og hjelpeløs etter hver samtale eller mailkorrespondanse. Noen som har erfaringer eller tips til hva jeg kan gjøre for å verne meg selv overfor denne mannen? Anonymous poster hash: 5111b...3f7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Fortell han i klart og tydelig at enhver kontakt mellom dere kun skal handle om praktiske ting ang barna. Ikke noe annet. Om han kommer med mer oppgulp om deg og kaller deg stygge ting sier du at hvis han kommer med noen en gang til anmelder du han for trakassering. Og så gjennomfører du anmeldelsen også. Lykke til! Anonymous poster hash: ce407...88c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Fortell han i klart og tydelig at enhver kontakt mellom dere kun skal handle om praktiske ting ang barna. Ikke noe annet. Om han kommer med mer oppgulp om deg og kaller deg stygge ting sier du at hvis han kommer med noen en gang til anmelder du han for trakassering. Og så gjennomfører du anmeldelsen også. Lykke til! Anonymous poster hash: ce407...88c Takk for svar. Han er allerede anmeldt for vold, men ville nok bare fnyst av trusler om flere anmeldelser. Iflg han er ikke jeg hel god og er den som trakasserer. Bare det er slitsomt når jeg vet hva jeg har opplevd fra den mannen. Men å være tydeligere på hva som skal kommuniseres er sikkert viktig. hi Anonymous poster hash: 5111b...3f7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Huff, som om jeg skulle skrevet innlegget selv!! Skummelt likt. Her har han fått beskjed om at det blir besøksforbud om han trakasserer/herjer med meg. Og da vil et godt samarbeid om barna bli svært vanskelig. Goklem, du er ikke alene Anonymous poster hash: de13f...87a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Det eneste du egentlig kan gjøre er at DU holder deg på et sakelig nivå, at din del av korrespondansen kun handler om det praktiske vedrørende barna/samvær osv, sat du holder deg til det dere har avtalt, at du ikke svarer på hans spydigheter osv. Det skal veldig mye til før uttalelser kan kalles for trakassering. Å anmelde noen fordi han er spydig eller fordi han kommer med kommentarer som er sårende osv vil nok ille lede noe sted. Du vil sannsynligvis oppleve at politiet vil henlegge en evt.anmeldelse, og BF får da bare ennå mer "vann på mølla". Ignorering fungerer stort sett mye bedre. De fleste går faktisk lei etterhvert dersom de ikke får noen respons på sine uttalelser. Men hvis du derimot viser at du blir såret osv vil det trigge han til å fortsette. Anonymous poster hash: 4a1b8...74e
3 i april Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Klart han har et problem når han ikke klarer seg uten alkohol en eneste helg. Spør han om at hande ment at det var helt greit om det hadde vært omvendt : Du måtte bare gå ut med venninner hver eneste helg, mens han pent måtte vær hjemme med barna alene.
3 i april Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Klart han har et problem når han ikke klarer seg uten alkohol en eneste helg. Spør han om at hande ment at det var helt greit om det hadde vært omvendt : Du måtte bare gå ut med venninner hver eneste helg, mens han pent måtte vær hjemme med barna alene. Beklager så mye, mitt innlegg havna under feil innlegg
Mia_73 Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Ikke tar telefonen da når han ringer. Skriv at han skal sende melding eller epost. Ikke responder til noe annet enn barnet. Han vil gå lei etterhvert når han ikke får respons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå