Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Mine stabarn det handler om. De er her annenhver helg og derfor såpass lite at jeg synes det skal gå ann å sette av bedre tid til dem når dem først er her. Han trener endel og dro ut i morges og kom ikke tilbake før etter frokost. Så jobber han i garasjen i flere timer, gjør ditt og gjør datt. Barna løper rundt og ser ikke ut til at det plager dem men de treffer jo nesten ikke faren sin. På ettermiddagen drar han bort en tur igjen, noe han måtte fikse med en nabo, og kommer hjem halv 8 og får med seg bare kveldsmat og leggetid. Hadde det vært en gang i bland men det er nesten hver gang dem er her! Ting han bare mååå gjøre. Sier jeg noe så blir han irritert og sier han ikke har spurt etter noen rådgivningstjeneste. Barna er mye med meg da og vi finner på ting men synes ærlig talt han burde trå til mere selv. Vet ikke hva jeg burde gjøre egentlig, å si noe til han funker jo ikke.. Noen gode forslag? Anonymous poster hash: 7848f...0b9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Legg egne planer. Dra bort. Tving mannen til å ta ansvar for sine egne unger en stund. Anonymous poster hash: 1f67d...908
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 De er jo der.... Klart han kan bli bedre, men allikevel... det finnes da dårligere fedre! Far til min sønn hadde samvær 2 timer dagen, 2 dager i uken når barnet var mindre. Han kom, satte seg i en stol med PC og satt i telefonen med venner HELE tiden til han dro igjen. Han snakket ikke med barnet og så ikke på det. De siste 4 årene har han ikke hatt kontakt med barnet i det hele tatt, han betaler ikke bidrag og han har eller aldri kjøpt noe annet til gutten. Anonymous poster hash: 75512...164
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Da drar du ut slik at han MÅ. Han kan vel ta med ungene dit han skal.. Anonymous poster hash: b3d5f...613
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Han bruker deg som barnevakt altså? Har dere barn sammen? Merkelig, gjør som de andre her foreslår; legg egne planer. Anonymous poster hash: 21f49...c6d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 De er jo der.... Klart han kan bli bedre, men allikevel... det finnes da dårligere fedre! Far til min sønn hadde samvær 2 timer dagen, 2 dager i uken når barnet var mindre. Han kom, satte seg i en stol med PC og satt i telefonen med venner HELE tiden til han dro igjen. Han snakket ikke med barnet og så ikke på det. De siste 4 årene har han ikke hatt kontakt med barnet i det hele tatt, han betaler ikke bidrag og han har eller aldri kjøpt noe annet til gutten. Anonymous poster hash: 75512...164 Altså, det er ikke slik at man skal være fornøyd med smuler fordi noen ikke har smuler engang. Den der eksen din var/er jo virkelig elendig som far, men mannen til HI har litt å gå på han også, for å si det mildt! HI, send dem avgårde på museum, forestilling, hva som helst. Han må nok sendes i riktig retning. Anonymous poster hash: 3d052...7c6
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Selvfølgelig vet jeg at det finnes mer uduglige fedre! Men, jeg bor sammen med han da, har et eget barn og kunne tenkt meg et til. Men blir skeptisk når jeg ser hvordan han er med sine. Så ja, jeg passer barna endel men dem er mye på egen hånd også. Er 6 og 8 år gamle. HI Anonymous poster hash: 7848f...0b9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 De er jo der.... Klart han kan bli bedre, men allikevel... det finnes da dårligere fedre! Far til min sønn hadde samvær 2 timer dagen, 2 dager i uken når barnet var mindre. Han kom, satte seg i en stol med PC og satt i telefonen med venner HELE tiden til han dro igjen. Han snakket ikke med barnet og så ikke på det. De siste 4 årene har han ikke hatt kontakt med barnet i det hele tatt, han betaler ikke bidrag og han har eller aldri kjøpt noe annet til gutten. Anonymous poster hash: 75512...164 Altså, det er ikke slik at man skal være fornøyd med smuler fordi noen ikke har smuler engang. Den der eksen din var/er jo virkelig elendig som far, men mannen til HI har litt å gå på han også, for å si det mildt! HI, send dem avgårde på museum, forestilling, hva som helst. Han må nok sendes i riktig retning. Anonymous poster hash: 3d052...7c6 Det skjer ytterst sjelden at han tar dem med på noe for barna sin del. Mer at de blir med fordi han må gjøre noe i byen ol. Han mener det er viktigere ting som må prioriteres først og barna har ikke vondt av å lke og styre på for seg selg i timesvis. HI Anonymous poster hash: 7848f...0b9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 De er jo der.... Klart han kan bli bedre, men allikevel... det finnes da dårligere fedre! Far til min sønn hadde samvær 2 timer dagen, 2 dager i uken når barnet var mindre. Han kom, satte seg i en stol med PC og satt i telefonen med venner HELE tiden til han dro igjen. Han snakket ikke med barnet og så ikke på det. De siste 4 årene har han ikke hatt kontakt med barnet i det hele tatt, han betaler ikke bidrag og han har eller aldri kjøpt noe annet til gutten. Anonymous poster hash: 75512...164 Altså, det er ikke slik at man skal være fornøyd med smuler fordi noen ikke har smuler engang.Den der eksen din var/er jo virkelig elendig som far, men mannen til HI har litt å gå på han også, for å si det mildt! HI, send dem avgårde på museum, forestilling, hva som helst. Han må nok sendes i riktig retning. Anonymous poster hash: 3d052...7c6 Det skjer ytterst sjelden at han tar dem med på noe for barna sin del. Mer at de blir med fordi han må gjøre noe i byen ol. Han mener det er viktigere ting som må prioriteres først og barna har ikke vondt av å lke og styre på for seg selg i timesvis.HI Anonymous poster hash: 7848f...0b9 Javel, men alt med måte, det må da gå an å ta ungene med på noe for ungenes del. Sett krav til ham som far, ofte blir det mer gøy enn man trodde når man først drar ut. Kjøp billetter og send dem avgårde! Han kommer nok ikke til å kjøpe billetter selv. Anonymous poster hash: 3d052...7c6
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 Du ser jo nå hvordan hans egenskaper som far er... Og de blir ikke bedre om dere får barn sammen. Når han ser de kun annenhver helg burde han ha tatt de med på ting.. Skogstur el annen aktivitet. En normal oppegående far ville gjort det når de har så liten tid sammen. Han har da for faen meg ett hav av tid på å ordne ærend ellers. Om du sier noe så blir han nok bare sur på deg... Du får faktisk sett han i aksjon som potensiell far til ditt barn før du blir gravid så tenk deg om. Ingen foreldre er perfekt og jeg drar ofte med min femåring på mine ærend av og til så klart, men gjør aktiviteter sammen som vi begge liker på vår fritid for den er gull verd:) Anonymous poster hash: a87b7...95e
Gjest Minnieropptatt Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Å reise bort er går utover barna hans, det er ikke riktig. Alle disse ærendene han må gjøre, kan han fint gjøre en annen dag. Kanskje dere må legge planer som involverer alle, neste gang barna hans kommer. Hvis han ikke endrer seg, må du nesten revurdere barneplanene fremover. Endret 18. oktober 2014 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Kjære HI. Du virker for å være både snill og ansvarsfull, og det er kjempeflott at du er opptatt av stebarna dine. MEN: det er hans barn det er snakk om, og da mener jeg at han skal og bør ta ansvaret for dem når de er på samvær! Siden han har dem bare 4-5 dager pr mnd burde han (om han er "normalt" skrudd sammen) være interessert i å tilbringe mest mulig tid sammen med dem disse få dagene! Det virker som han ikke er særlig interessert i dem og tar det som en selvfølge at du gjør det meste? Det er også i grunnen utrolig frekt å si at man ikke "trenger rådgivningstjeneste" om du kommenterer det. Det er vel nettopp det han gjør, forresten.... Er det sånn at hvis du ikke er sammen med dem, så er de alene siden han tydeligvis bare drar? Jeg har en 5-åring og en 8-åring, og de bør jo ikke være alene særlig lenge.. Vet ikke hvor gammelt ditt barn er, eller om det bor fast sammen med dere, men hvordan er han rundt dette barnet? Jeg hadde vært MEGET betenkt på å få et barn med denne mannen! Anonymous poster hash: 39485...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå