Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg får noen ganger helt plutselig dette. Det kommer uten forvarsel og gjør at jeg ikke lenger tør kjøre bil. Når det kommer ser jeg bare på en liten del av øyet og resten er som å se gjennom en rute med is på. (Klarer ikke forklare det bedre). Vært hos øyelege men de finner ikke noe problem med øynene i seg selv. Noen som har dette eller vet hva det kan være? Anonymous poster hash: d34df...081
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Kan det være migrene med aura? En eller annen type anfall? Vært hos lege? Anonymous poster hash: b0a9d...258
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Vært hos fastlege, øyelege og nevrolog men ingen finner feil. Jeg har migrene. Hatt i mange år, men dette er nytt. Kommer heller ikke samtidig med migrenen. De er uavhengige av hverandre. Hi Anonymous poster hash: f85da...4a1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Har også hatt dette og for min del gikk det over når jernverdiene mine ble bedre (ikke fine). Jeg fikk disse flimrene bare om jeg skrudde av lyste og da måtte jeg slå det på for at det skulle forsvinne (merkelig!). Har ikke hatt dette på et halvt år og nå når jeg tok blodprøve sist var jern nivåene mine fine. Dette er også det eneste som har endret seg for meg de siste årene. Har ikke hatt så høye verdier av jern i blodet på mange år. Kanskje du også har noen mangler? Anonymous poster hash: e8061...38a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Man kan ha aura uten påfølgende hodepine. Søk litt og se om du finner noe info om dette og om du føler det kan stemme... Anonymous poster hash: b0a9d...258
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 Jern er normalt. Og alle vitaminer slik de skal være. Dette kommer enten det er lyst eller mørkt, men mest når det er lyst. Øyelege mente det var pga mye skjermtitting, men jeg ser ikke tv og bruker data/tlf maks en time per dag. Anonymous poster hash: f85da...4a1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Og forresten, jeg hadde også migrene i mange år før jeg plutselig fikk med aura. Dette hadde jeg i ett par år, men nå har jeg ikke hatt aura på flere år. Det er en merkelig og uforutsigbar ting, den migrenen. Ville absolutt sjekket det ut. Anonymous poster hash: b0a9d...258
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Og forresten, jeg hadde også migrene i mange år før jeg plutselig fikk med aura. Dette hadde jeg i ett par år, men nå har jeg ikke hatt aura på flere år. Det er en merkelig og uforutsigbar ting, den migrenen. Ville absolutt sjekket det ut. Anonymous poster hash: b0a9d...258 Skjønner det ikke. Er nå 3 leger som har sjekket dette uten å finne noe avvik. Får ikke migrene etter dette ordet kan vare i alt fra noen min til to-tre dager Anonymous poster hash: f85da...4a1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har mye aura uten tilhørende hodepine. Har mye migrene også, med og uten aura. Migrene har jeg hatt i 15 år, men auraen er først kommet de 5 siste årene. Husker faktisk første gangen jeg fikk aura, det startet som stjerneskudd i sidesynet, og jeg husker jeg ble helt sjokkert. Satt på bussen, og trodde en lynrask bil føk forbi, men bilen ville i så fall ha krasjet med fjellveggen pga sving som stjerneskuddet ikke fulgte, så noen bil var det ikke... Siden har det forverret seg. Noen ganger har jeg kun en liten firkant på ene øyet å se ut av. Varer alt fra minutter til dager. Anonymous poster hash: 298d0...811
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har mye aura uten tilhørende hodepine. Har mye migrene også, med og uten aura. Migrene har jeg hatt i 15 år, men auraen er først kommet de 5 siste årene. Husker faktisk første gangen jeg fikk aura, det startet som stjerneskudd i sidesynet, og jeg husker jeg ble helt sjokkert. Satt på bussen, og trodde en lynrask bil føk forbi, men bilen ville i så fall ha krasjet med fjellveggen pga sving som stjerneskuddet ikke fulgte, så noen bil var det ikke... Siden har det forverret seg. Noen ganger har jeg kun en liten firkant på ene øyet å se ut av. Varer alt fra minutter til dager. Anonymous poster hash: 298d0...811 Jeg har bare en liten sirkel øverst til venstre på begge øynene. Som en tunnel. Resten er som å se ut av et vindu fullt av is Anonymous poster hash: f85da...4a1
Jeena Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg opplever også dette innimellom. Ble litt redd de første gangene, men hørte at det kunne være migrene med aura. Ingen hodepine, kun flimmer. Varer alltid ca. 25 minutter, hvor lenge varer det for deg?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Min aura utarter seg som lysflekk i øyet som blir større og større til jeg nesten ikke kan se, eller som sikksakk mønster som flimrer i øynene. Ser det er mange forskjellige variasjoner i auraer, og det er jo slett ikke alltid det kommer hodepine etterpå. Anonymous poster hash: b0a9d...258
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #13 Skrevet 18. oktober 2014 Kan du komme deg til en nevrolog som er spesialisert innen migrene tror du? Syns bare det høres veldig ut som det. Anonymous poster hash: b0a9d...258
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg opplever også dette innimellom. Ble litt redd de første gangene, men hørte at det kunne være migrene med aura. Ingen hodepine, kun flimmer. Varer alltid ca. 25 minutter, hvor lenge varer det for deg? Varer alt fra minutter til et par dager. Jeg har sjelden migrene da. Anonymous poster hash: f85da...4a1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Kan du komme deg til en nevrolog som er spesialisert innen migrene tror du? Syns bare det høres veldig ut som det. Anonymous poster hash: b0a9d...258 Jeg har allerede diagnosen migrene. Den har jeg hatt siden jeg var liten. Var innlagt på sykehus på nevrologisk i 3 dager uten at de fant noen årsak. Anonymous poster hash: f85da...4a1
hms33 Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 Kan være en låsning øverst i nakken.... Det var det hos meg. En Kiropraktor løser problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå