Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Pokker... Lille ungen min på seks mnd datt ned fra sofaen. Og ja, jeg er full av skyldfølelse. Det skulle aldri ha skjedd og jeg kjenner meg elendig! Han hylte til og gråt en stund, sjekka hodet hans og han er litt rød på et området, men kjennes ikke hoven ut, han spiste litt og sovna. Han var allerede på overtid. Noe jeg bør følge med på inatt? Huff... Anonymous poster hash: 6e74e...836
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg ville sjekket, ja. Annenhver time i natt. Anonymous poster hash: 79fa9...1ff
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg ville sjekket, ja. Annenhver time i natt. Anonymous poster hash: 79fa9...1ff Okei, jeg tenkte selv på hver tredje time, men skal jeg vekke han for å se om han er bevisst annenhver time? Anonymous poster hash: 6e74e...836
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Det gikk sikkert bra, men jeg ville fulgt med på han. Ei jeg kjenner samsov med babyen sin. Den falt ut av senga tre ganger. Den siste gangen turte hun ikke ta henne med til legevakten fordi hun var redd for hva de ville tenke. Men, det gikk bra. Anonymous poster hash: 94a71...707
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Det gikk sikkert bra, men jeg ville fulgt med på han. Ei jeg kjenner samsov med babyen sin. Den falt ut av senga tre ganger. Den siste gangen turte hun ikke ta henne med til legevakten fordi hun var redd for hva de ville tenke. Men, det gikk bra. Anonymous poster hash: 94a71...707 Jeg er ganske sikker på at det gikk bra, burde jeg ta han med til legevakt? Han datt typ 40/50 cm ned på et flossy teppe og laminat gulv. Han virker helt fin... Anonymous poster hash: 6e74e...836
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 Mi datt ned fra senga når hun var på den alderen, dro ikke på legevakta. Mest sannsynlig går det helt fint. Anonymous poster hash: 937a3...aab
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Min falt halvveis ned trappen da hun var 8 mndr. Var i skikkelig ammetåke (var det halvannet år etter fødsel), og var overbevist om at trappegrinden var lukket... Det var den ikke. Det gikk helt fint, ungen gråt en skvett, og jeg var full av skyldfølelse i månedsvis enda... Kjenner det stikker til når jeg tenker på det fremdeles. Jeg passet på barnet et døgn i ettertid, sjekket til det annenhver time, men vekket det ikke mens det sov. Jeg tok derimot å strøk henne her og der, for å få henne til å reagerer, eventuelt snu på seg. Dro ikke til legevakten, men tenker nå at om det hadde skjedd igjen, ville jeg faktisk gjort det... Jeg må ha vært så i ammetåka at jeg ikke tenkte helt klart. Men ikke fra et fall fra sofa. Det er nok ikke første gangen du vil oppleve det ;-) Min falt støtt og stadig, fordi hun ikke hadde helt kontroll på hvor kanten var. Hun lærte det på den harde måten, etter hun lærte å komme seg opp i sofaen på egenhånd. Var ikke mange gangene hun trengte å falle, og jeg hadde en myk, tykk babymatte langs hele sofakanten, så hun ikke skulle gå rett i gulvet. Den verste tiden dekket jeg også hele området med puter... Jeg har et villbeis av en unge :-P Anonymous poster hash: d7cc1...52f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Det gikk sikkert bra, men jeg ville fulgt med på han. Ei jeg kjenner samsov med babyen sin. Den falt ut av senga tre ganger. Den siste gangen turte hun ikke ta henne med til legevakten fordi hun var redd for hva de ville tenke. Men, det gikk bra. Anonymous poster hash: 94a71...707 Jeg er ganske sikker på at det gikk bra, burde jeg ta han med til legevakt? Han datt typ 40/50 cm ned på et flossy teppe og laminat gulv. Han virker helt fin... Anonymous poster hash: 6e74e...836 Tror egentlig ikke du trenger det hvis du bare følger med på han i natt. Du kan jo ringe til legevakten å spørre, det hadde jeg gjort. Føles tryggere å få litt råd fra de som har peiling. Anonymous poster hash: 94a71...707
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Min falt halvveis ned trappen da hun var 8 mndr. Var i skikkelig ammetåke (var det halvannet år etter fødsel), og var overbevist om at trappegrinden var lukket... Det var den ikke. Det gikk helt fint, ungen gråt en skvett, og jeg var full av skyldfølelse i månedsvis enda... Kjenner det stikker til når jeg tenker på det fremdeles. Jeg passet på barnet et døgn i ettertid, sjekket til det annenhver time, men vekket det ikke mens det sov. Jeg tok derimot å strøk henne her og der, for å få henne til å reagerer, eventuelt snu på seg. Dro ikke til legevakten, men tenker nå at om det hadde skjedd igjen, ville jeg faktisk gjort det... Jeg må ha vært så i ammetåka at jeg ikke tenkte helt klart. Men ikke fra et fall fra sofa. Det er nok ikke første gangen du vil oppleve det ;-) Min falt støtt og stadig, fordi hun ikke hadde helt kontroll på hvor kanten var. Hun lærte det på den harde måten, etter hun lærte å komme seg opp i sofaen på egenhånd. Var ikke mange gangene hun trengte å falle, og jeg hadde en myk, tykk babymatte langs hele sofakanten, så hun ikke skulle gå rett i gulvet. Den verste tiden dekket jeg også hele området med puter... Jeg har et villbeis av en unge :-P Anonymous poster hash: d7cc1...52f Tusen takk De tåler nok mer en vi trur de der små, men det gjør fryktelig vondt i hjertet når en vet at en burde ha torhindret det. Han ligger søtt og sover og jeg hører han grynter litt i ny og ned akkurat som normalt. Første gang han har slått seg og fått vondt på den måten så der ble vi begge en erfaring rikere gitt. På en måte håper jeg gutten er en sånn rolig, feig og forsiktig type. På en annen side er det noe med det du sier om å lære "the hard way". Men selvsagt, alt til sin tid. Nå har han jo null kontroll på den kroppen. Kroppen gjør jo vare som den vil. Merka jeg ble litt roligere inni meg etter å ha fått svar her. Takk alle Anonymous poster hash: 6e74e...836
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 De tåler mye! Jeg er helt sikker på at det gikk helt fint :-) Anonymous poster hash: bbed0...77b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Min første datt ned fra senga, gikk helt fint, men huff for en skyldfølelse jeg hadde ! Andremann datt ned trappa hjemme hos foreldrene mine (de var barnevakt) ,, da reiste jeg på legevakten, men han hadde ikke en skramme. Legen sa at han hadde vært utrolig heldig, huff så ekkelt det hele var Det høres ut som det har gått fint med babyen din. Følg med litt ekstra tror slike ulykker er ganske vanlig, heldigvis går det som regel bra. Anonymous poster hash: 141c9...1bf
Siamese Hellhound Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Tror nok dette er ganske vanlig (ikke at man kan bruke det som noen unnskyldning, akkurat, da, men), og det går helt sikkert bra. Sånne ting skjer så utrolig fort, og særlig når man er trøtt og kanskje litt uoppmerksom. Plutselig får de til noe de ikke har greid før. Vår trillet ned fra sofaen da han var tre mnd. Det var helt grusomt, vi ringte legevakta og følte oss som verdens verste foreldre. De sa at så lenge han skrek umiddelbart etter fallet, så var det lite sannsynlig at det var noen grunn til bekymring. Sikkert lurt å følge med litt ekstra i kveld, men tror du kan ta det ganske med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå