Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Vi tenkte det var en fin dag å ha bursdagsselskap for gutta i klassen til seksåringen vår. Vi inviterer til etter sfo-tid fredag 31.10., lager halloweenpyntet fest og sender dem ut i hagen mot slutten av selskapet for å lete etter godteposer i mørket med lommelykt. Eller er det nå sånn at alle har tradisjon for å gå rundt på knask og knep (eller hva det nå heter), slik at det blir dumt å ha selskap den dagen? Jeg tenkte det var en god ide, men vi er ikke helt innkjørt i denne tradisjonen ennå. Synspunkter? Anonymous poster hash: f8998...cb2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg hadde nok valgt en annen dag. det er mange som har planer og har lagd sine egene tradsjoner på denne dagen. Anonymous poster hash: 3745c...6d7
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Hadde valgt en annen dag. Her hadde nok barnet meldt avbud desverre. Anonymous poster hash: 3e736...1ca
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Vi har alltid andre planer den dagen siden barna være gleder seg i mnd vis til å gå på dørene i borettslaget. Så våre hadde ikke kommet. Jeg syns det er en dum dag å ha bursdagsselskap på siden ungen deres kan bli sittende nesten alene. Anonymous poster hash: 34023...c79
Stripete genser Skrevet 18. oktober 2014 #6 Skrevet 18. oktober 2014 Vi har alltid andre planer den dagen siden barna være gleder seg i mnd vis til å gå på dørene i borettslaget. Så våre hadde ikke kommet. Jeg syns det er en dum dag å ha bursdagsselskap på siden ungen deres kan bli sittende nesten alene. Anonymous poster hash: 34023...c79 ungene kommer ikke når de får innbydelse? Hva sier du når du ringer og takker nei?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #7 Skrevet 18. oktober 2014 Vi har alltid andre planer den dagen siden barna være gleder seg i mnd vis til å gå på dørene i borettslaget. Så våre hadde ikke kommet. Jeg syns det er en dum dag å ha bursdagsselskap på siden ungen deres kan bli sittende nesten alene. Anonymous poster hash: 34023...c79 ungene kommer ikke når de får innbydelse? Hva sier du når du ringer og takker nei? Var ikke jeg som sa det, men hadde vært ærlig selvsagt. "Mine barn kan ikke komme da det er Halloween og vi har andre planer." Anonymous poster hash: 310b7...d4a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 Vi har alltid andre planer den dagen siden barna være gleder seg i mnd vis til å gå på dørene i borettslaget. Så våre hadde ikke kommet. Jeg syns det er en dum dag å ha bursdagsselskap på siden ungen deres kan bli sittende nesten alene. Anonymous poster hash: 34023...c79 ungene kommer ikke når de får innbydelse? Hva sier du når du ringer og takker nei? Var ikke jeg som sa det, men hadde vært ærlig selvsagt. "Mine barn kan ikke komme da det er Halloween og vi har andre planer." Anonymous poster hash: 310b7...d4a Som over bare at jeg sender sms. Vi prioriterer bursdager, men ikke om noen hadde valgt å lagt de på Halloween, Julaften, Påsken, men vi er på ferie osv Anonymous poster hash: 34023...c79
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014 Hva med å ta det på dagen etter? Kan fortsatt ha halloweentema, men styrer unna en dag da mange har planer. Anonymous poster hash: 93506...269
Mamma-til-3-jenter Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014 Hadde ikke tatt det den dagen.....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg hadde valgt en annen dag. Mine hadde nok kommet, men det hadde vært med "tungt hjerte" fordi de da går glipp av Halloween og må velge. Mine er svamp at de ikke har begynt å gå ute, men 6 årsdag er det nok en del som allerede har avtaler om å gå med venner og da har de avtale allerede.... Anonymous poster hash: a45c5...6b9
Gjest Klondrian Skrevet 18. oktober 2014 #12 Skrevet 18. oktober 2014 Hva med å ta det på dagen etter? Kan fortsatt ha halloweentema, men styrer unna en dag da mange har planer. Anonymous poster hash: 93506...269 Enig i denne! Ungene her har i lang tid i forveien planlagt kostymer, hvem de skal gå sammen med og hvor de skal gå. Tror de hadde synes det ville vært leit hvis planene ble forandret pga en bursdag.
Liv & Røre Skrevet 18. oktober 2014 #13 Skrevet 18. oktober 2014 Vi hadde digget det, men så har vi ingen tradisjoner når det gjelder Halloween heller. Det kan ikke akkurat sammenlignes med julaften. Så mine barn hadde kommet.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #14 Skrevet 18. oktober 2014 Min hadde kommet. Her i området vi bor i, er det kanskje 4 stk som går. Er ikke tradisjon for det med angre ord Anonymous poster hash: 55f86...87a
Iselilja Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Mine barn ville elsket å utvide Halloween med en fest på lørdag (dagen etter)! Kan aldri bli for mye skrekk og gru🎃👻
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #16 Skrevet 18. oktober 2014 Mine har lagt planer for lenge siden, de har lagt planer selv om vi voksne nesten ikke er hjemme. Så her hadde ikke ungene reist i bursdagsfeiring. Meg og mannen kommer og drar på jobb, så hun eldste i huset er hjemme for å passe på de minste. De minste har lagt planer med sine venner her og der, høres ut som basen skal være her, men de har gjort avtale om å ta med storebron i nabohuset når de skal gå rundt. Han syns nemlig det er kjempe koselig å gå med småungene i gata, for da får han også mye snop. Mulig han klarer å dra med seg eldste her også, de er like gamle. Så å gå glipp av den dagen for en bursdag hadde ikke vørt populært. Vi prøvde oss på hallovenn for noen år siden, ungene har aldri vært så sure før. Så gleden var stor når naboguttene kom og spurte om de ville være med å gå når vi kom hjem. Ungene er ikke så opptatt sv skrekk og gru, snop og slike ting, men de syns det er så gøy å møte venner, være ute og møte andre som har kledd seg ut. Se hva folk har pyntet med og hva de gjør. Så her har halloween kommet mer og mer, og vi har gjort det til en kosedag. I år blir det som sagt litt uten oss voksne, men det er en voksen hjemme nesten hele tiden. Så den store feiringen blir det ikke helt da den ene kommer fra jobb og den andre skal på jobb. Men jeg tror ungene vil kose seg. Ta heller bursdagen dagen ettere. Kan fortsatt kle seg ut og ha halloween tema. Det syns nok ungene er ekstra stas, Anonymous poster hash: 21df7...9ea
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #17 Skrevet 18. oktober 2014 Vi tenkte det var en fin dag å ha bursdagsselskap for gutta i klassen til seksåringen vår. Vi inviterer til etter sfo-tid fredag 31.10., lager halloweenpyntet fest og sender dem ut i hagen mot slutten av selskapet for å lete etter godteposer i mørket med lommelykt. Eller er det nå sånn at alle har tradisjon for å gå rundt på knask og knep (eller hva det nå heter), slik at det blir dumt å ha selskap den dagen? Jeg tenkte det var en god ide, men vi er ikke helt innkjørt i denne tradisjonen ennå. Synspunkter? Anonymous poster hash: f8998...cb2 Her i nabolaget med veldig mange barn hadde nok det blitt en dum dag. Du kan jo likevel ha halloween-tema dagen før eller etter Anonymous poster hash: 1432e...e44
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. oktober 2014 #18 Skrevet 18. oktober 2014 Vi er opptatt den dagen hvert år,så det hadde ikke passet for oss
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #19 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg hadde satt stor pris på noen skapet en sånn tradisjon! Da ville jeg sluppet maset om å gå knask/knep osv. MEN det er vel sånn at de små vil kle seg ut? Hva med å alliere seg med foreldre og sfo, så de fikk blitt litt skumle før de kommer på festen? Anonymous poster hash: 274bf...02e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #20 Skrevet 18. oktober 2014 Hvis du skulle invitert på halloween burde du ha vært veldig mye tidligere ut! De fleste har planer/tradisjoner den dagen. Men du kan fortsatt ha halloween-tema Anonymous poster hash: 9bc12...775
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #21 Skrevet 18. oktober 2014 Tanken er god, men jeg tror nok mange allerede har planer for halloween. Mange steder begynner halloween å bli såpass innarbeidet at folk har fått tradisjoner eller i alle fall har lagt planer for årets halloween. Og som flere andre, synes jeg det er en god ide å kjøre det planlagte opplegget dagen etter halloween. Anonymous poster hash: 85c70...dfc
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #22 Skrevet 18. oktober 2014 HI her. Det var jo interessant :-) Bra jeg kom på å spørre her da, det har liksom ikke falt meg inn at det er en så fastsprikret tradisjon. Jeg ville jo selvsagt ikke invitert til barneselskap på julaften eller påskemorgen, men hadde altså ikke fått med meg at dette var så fastlagt for mange. Jeg kan jo høre litt med foreldrene i klassen, men ellers er det ikke noe problem for meg å velge lørdag eller søndag til feiring. Bortsett fra at jeg nå hadde blitt godvenn med tanken på å ha selskapet unnagjort allerede før helgen setter inn ;-D Tar gjerne imot flere meninger også altså. Anonymous poster hash: f8998...cb2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #23 Skrevet 18. oktober 2014 Bor ungene langt unna hverandre? Du kan jo høre litt med noen foreldre, og evt kombinere utkledningsbursdag med at de går knask eller knep sammen på slutten av festen? Selv om mange kanskje har lagt planer for å gå sammen, er det kanskje mange av disse som blir invitert sammen på bursdagen til gutten din også? Anonymous poster hash: 4051e...a5f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #24 Skrevet 18. oktober 2014 Nei de bor ikke så langt unna hverandre, men vi bor i sentrum av en by, så det renner ikke unger i gatene her ,så vi ser dem ikke. Kjenner dem bare siden i høst, så vet ikke hva de pleier å gjøre. Men jeg har lyst til å snakke litt med foreldrene. Hvis det er mange som ikke har planer, er det jo bare morsomt å komme hit. Kle seg ut kan de gjerne, det er gøy. Ellers blir det vel lørdag eller søndag. Anonymous poster hash: f8998...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå