Gå til innhold

Dere som har pusset opp... Ang. kjøkken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp kjøkkenet og vil gjerne ha tips :) Hvilket kjøkken har dere, hvor kjøpte dere det hen og er dere fornøyd? Hvilke løsninger er dere fornøyd med og misfornøyd med?

Anonymous poster hash: b676b...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig fornøyd med bare å ha skuffer istedetfor underskap. Og overskap helt opp til taket. Integrerte hvitevarer. Benkeplate av stein. Innredning fra IKEA.

Anonymous poster hash: 6547d...f9a

Skrevet

Vi kjøpte på norema. Er veldig fornøyd med det. Spesielt løsningene som de fant slik at det lille kjøkkenet ble fullt utnyttet!

Skrevet

Vi har også IKEA. God kvalitet til ok pris. Har kun skap under væsken ellers bare skuffer. Mye mer oversiktlig👍 Skap til taket eller blir det bare støv og rot oppå der😏 vi prioritere også å få kjølerom og kuttet ut kjøleskapet. Vi erto voksne og fire barn så det går mye mat og da kan vi storhandle. Har o så satt inn spisesofa og TV på kjøkkenet og nøtt mer ett allrom for vår del- veldig fornøyd!

Anonymous poster hash: 5ca75...32c

Skrevet

Vi har også IKEA. God kvalitet til ok pris. Har kun skap under væsken ellers bare skuffer. Mye mer oversiktlig👍 Skap til taket eller blir det bare støv og rot oppå der😏 vi prioritere også å få kjølerom og kuttet ut kjøleskapet. Vi erto voksne og fire barn så det går mye mat og da kan vi storhandle. Har o så satt inn spisesofa og TV på kjøkkenet og nøtt mer ett allrom for vår del- veldig fornøyd!

Den hersens ordlista😏😱

Skrevet

Har kvikk og er fornøyd, men hadde valgt IKEA om jeg skulle hatt nytt. Synes ikke kvaliteten forsvarer prisen på kvikk.

Elsker benkeplaten av stein, enkel å vaske.

Om du liker å lage mat, legg penger i skikkelig ovn og koketopp.

Skuffer er et must👍 og har du mye plass drit i å ha overskap (evt bare ha d på en del av kjøkkenet. )

Romdelere i skuffene er kjekt. Mitt forrige kjøkken var høyglans, det angra jeg på. Ble fingermerker alle veier.

Anonymous poster hash: 5ded6...cfe

Skrevet

Takk for tips :) Vi også har tenkt på skuffer i stedet for skap. Kult å lese at det funka bra for dere også, så da blir det det på oss også helt sikkert :) Vi tenkte også å ha skap hele veien på en vegg og ellers ikke skap i det hele tatt (har vitrineskap i tillegg). Dere som har kjøkken fra Ikea, ordnet dere de selv, eller fikk dere hjelp til oppmåling og installering?

Skrevet

Skuffer i stedet for skap

Takhøyt så slipper du seige topper på overskap du må vaske

Tenk hvordan du arbeider - dvs oppvaskmaskinen ved vasken osv.

Steinplate som benkeplate ved siden av komfyren er gull verdt. Skal dere kjøpe nye hvitevarer, hadde jeg vurdert "delt" ovn, slik at stekeovnen kommer høyere.

Ikke kjøp "øy" - sørg for å ha gode "gangveier" på kjøkkenet.

Jeg hadde valgt skyvedører på kjøkkenet om jeg hadde skullet gjøre noe. jeg er dritt lei av dør som går i kjøleskap osv osv . MEN å bygge etterpå gjør at du må rive en vegg og det er jeg ikke så interessert i.

Dører på kjøkken er veldig lurt da du slipper stekeos i resten av huset og du har et sted å heve gjærbakst.

Er du lav av vekst - vurder sånne "sokkelskuffer" - dvs at du har et trappetrinn.

Regner med at dere har kaffetrakter, kjøkkenmaskin osv osv. Sørg for å få kontakter inne i et høyskap med uttrekkbar plate. Da kan dere bare trekke ut denne når dere skal bruke og de slipper å stå på benken å rote og samle støv.

(Kjenner jeg er ordentlig klar for å bygge kjøkken, men vårt kjøkken er dessverre i så god kvalitet (forrige eier) at jeg ikke har samvittighet til å bytte det ut.)

Anonymous poster hash: 874e9...e33
Skrevet

Vi  valgte HTH og er veldig fornøyd. Kun skuffer under, alt er integrert og symmetrisk:)

Har stikkontakter inni høyskapet og uttrekkbare skuffer. Ellers vel mest fornøyd med skrå kjøkkenvifte så vi ikke stanger i den, og kaffemaskinen

Skrevet

Har ikea. Tegnet selv. Veldig fornøyd med kjøkkenet. Er et bittelite kjøkken, men det er åpent inn til spisestua, med en kjøkkenøy i mellom (uten barkrakker!). Spisestua er "kjøkkenbordet". Veldig fornøyd med det!! Max utnyttelse av plassen på kjøkkenet med skuffer og skap.

Dobbel stekeovn er kjempe lurt! God plass på arbeidsbenker. Praktisk i forhold til plassering - ved siden av kjøleskap og komfyr. Integrerte hvitevarer, men er skikkelig misfornøyd med kjøleskapet fra ikea. Blir ikke ordentlig kaldt!! Og det er for lite. Prioriter stort kjøleskap og gjerne et fryseskap ved siden av hvis du har plass.

Kullvifte er noe drit. Må være luft ut!

Ovn/micro i arbeidshøyde!

Stoooore dype skuffer <3

Stor og praktisk kildesorteringsskuff!

Skrevet

Norema fikk utnyttet hver krik og krok. Vi hadde tenkt å kjøpe på IKEA, men modulene passet ikke inn hos oss pga større takhøyde mm.

Fornøyd med skap opp til tak pga støv/fett får ikke lagt seg der og mer skapplass.

Stenbenkeplate er helt gull og ser flott ut. Fin å bake på.

kokende vannkran. Klart tevann, tar flekker, sterilisering, trekker fisken/sparer tid på matlaging.

Sokkelstlvsuger koblet til sentralstøvsuger. Feier bare smulene bort til hullet og så blir de sugd inn i hullet.

kjølehjørne. Får plass til mye mat.

Halvøy med barstoler. Lettvint å servere barna her og ser fancy ut og mer skapplass.

Stekeovn for seg i normalhøyde slik at jeg ikke må bøye meg ned for å ta ut noe varmt.

Mest skuffer, men også skap til høye ting som brusmaskin, miksmaster etc.

karusell til hjørneskap er et must.

kjøkkenet vårt er helt fantastisk faktisk. Mange som sier wow.

Skulle gjerne hatt 2 oppvaskmaskiner, men det ble det ikke, og vinkjøler. Dampovnen er lite brukt pga mye rengjøring etterpå.

Anonymous poster hash: c4159...412

Skrevet

Her var det mange fine tips :) tusen takk! Jeg er ganske lav, så ekstra trinn hadde vært supert, men jeg har aldri hørt om sokkelskuff? Høres bra ut, så jeg må sjekke ut hva det er :) Samme med stikkontakter inni skap og utrekkbar skuff/hylle. Jeg klarer ikke helt se det for meg, men det virker jo superpraktisk. Jeg vil veldig gjerne "gjemme" alle maskiner, så kjøkkenet ikke ser så rotete ut. Spesielt fordi vi skal ha åpen løsning, så det er litt viktig at deg er ryddig :)

Skrevet

Jeg er 165 cm høy, jeg senket sokkelen og sørget for at benkehøyden ble nesten 10 cm lavere. Utrolig behagelig! Det må du virkelig vurdere! :)

Anonymous poster hash: 4edc6...0e9

Skrevet

Ikea kjøkkenet er veldig lett og motere (som andre ting fra ikea) det å sette det inn selv krever at man har en viss kunskap om bygging. Jeg og mannen har pusset opp mye, men det å få montert kjøkkenet på veggen fikk vi hjelp til. Hadde nok klart det, men ville nok tatt lang tid. Spess hvitevarene synes jeg var litt kronglete å få inn.

Anonymous poster hash: 5ded6...cfe
Skrevet

Jeg er 165 cm høy, jeg senket sokkelen og sørget for at benkehøyden ble nesten 10 cm lavere. Utrolig behagelig! Det må du virkelig vurdere! :)

Anonymous poster hash: 4edc6...0e9

Ja, det skal jeg jaggu tenke på :) hvordan funker det for mannen/andre som bruker kjøkkenet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...