Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #1 Skrevet 18. oktober 2014 Kjenner jeg begynner og bli lei av bestevenninnen min sine kyniske holdninger Vi har vært bestevenner siden barneskolen, vi har hatt masse til felles bl.a. Fraværende fedre, irriterende lille brødre, vokste opp med dårlig økonomi. Vi har på en måte vært radarparet som var ute og drakk sammen og gjorde alt sammen. Hun har hatt et par seriøse lange forhold. Jeg har alltid kommet godt overens med disse og vært støttende. Jeg har som regel vært " Den single venninnen". Jeg har ett barn og har dermed ett forhold på 2år bak meg, men dette forholdet satt tydeligvis hun og eksen og lo av fordi vi var veldig ung og umoden. Hun har to barn, med to forskjellige menn og er ikke på god fot med noen av disse. Men det som plager meg er at hun til stadighet sammenligner mitt nåværende forhold med eksen sin, han var en skikkelig mann og gjorde alt for henne, men hun behandlet han dårlig, festet alltid når han var på båt, ringte han og lagde scener og var utro, han fant en haug med unnskyldninger på hvorfor hun gjorde som hun gjorde og holdt sammen med henne i 3 år på tross av denne oppførselen. Det endte med at hun ble gravid med han midt i bruddet av forholdet deres og han hadde da allerede forelsket seg i en kollega og har i ettertid prioritert henne fremfor sønnen deres og han har ikke brydd seg noe med hennes datter, som han var stefar til i tre år. Men saken her er jo at hun bare skylder på han for alt og mener han er en elendig fyr han er. Jaja.. over til poenget! Jeg og kjæresten min har nå vært samboere i 2,5år og er veldig lykkelig sammen, han og datteren min har ett supert forhold og vi venter ett barn til nå. Uansett hva det er snakk om så kommer bestevenninnen min med små stikk hele tiden. Jeg deler min glede og hun kommer med ting som: Tror du han kommer til å klare å ikke gjøre forskjell på din datter og deres nye sønn da? Han sier at han elsker datteren min som sin egen og han handler også etter dette, sier selv at han ikke kommer til å gjøre forskjell.. Et annet eksempel er en gang jeg fortalte henne at han var på hyttetur med en kompis og da får jeg tilbake: Reiser han fra deg hver helg eller? Poenget her er iallefall at jeg føler at hun prøver å jekke meg ned. Hun av alle personer vet alt jeg har vært gjennom og BØR unne meg å være lykkelig Kjenner jeg er usikker på hvor jeg har henne og det er en ekkel følelse. Er hun sjalu? Unner hun meg ikke å ha det bra? Eller er hun så ødelagt av sine egne erfaringer at hun ikke klarer å holde seg objektiv til mitt liv, og tenker at all dritt som har hendt henne, kommer til å skje meg også? Jeg håper virkelig at bestevenninnen min er såpass glad i meg at hun klarer å være glad på mine vegne tiltross for at hun ikke har det så bra for øyeblikket,( Hun er singel, leier leilighet, og ganske ødelagt emosjonelt) Mens vi har kjøpt oss hus, venter barn og er lykkelig. Hun har generelt ett kynisk syn på livet og menn/forhold generelt! Anonymous poster hash: a39f7...487
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Skrevet 18. oktober 2014 Høres jo ut som hun er sjalu. Tenk at hun har jo alltid "ligget foran deg" i forhold til lange forhold og stabilt liv. Du har vært den som ikke "klarte det helt". Så hun følte seg sikkert mer vellykket enn deg veldig lenge. Nå har det blitt slik at du "ligger foran". Du har et stabilt forhold, har en flott mann som også er god mot barnet ditt og dere skal kjøpe hus (og er gravid). Hun har gått fra å føle seg "best" til å plutselig ligge ganske langt bak deg. Min gjetting er at hun sliter veldig med å akseptere at rollene deres er byttet. Hun er sjalu. Kanskje hun også blir trist av å se hva du har for det minner henne på hva hun ikke fikk til. Jeg tenker hun kommer med disse stikkene for å selv føle seg litt bedre ved at hun da føler at hun ikke er sååååå langt bak deg. Jeg ville tatt en prat med henne om det. Alternativt ville jeg kanskje tatt en pause fra henne, så kanskje hun ville forstått det.... Men hun gjør det nok ikke for å være slem tror jeg. Tror heller hun er veldig fortvilet og trist over sitt eget liv. Anonymous poster hash: 4e5d2...c34
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #3 Skrevet 18. oktober 2014 Høres ut som om hun er sjalu i mine ører. Kanskje hun er redd for å miste deg siden du nå får alt på stell, mens hun har vært skyld i sin egen vanskelige situasjon? Hvis hun ikke ser noen vei ut av sin egen situasjon så er det enklere å prøve å få deg "ned" på hennes nivå igjen enn å ta fatt i egen situasjon.... Når hun spør slike idiotiske spørsmål (som ja, høres ut som om hun vil jekke deg ned, at du ikke skal være så lykkelig), da ville jeg blitt veldig direkte tilbake mot henne? "Reiser han fra deg hver helg, eller?" Da ville jeg svart noe a la: Nei, det gjør han ikke, det vet du også, så hvorfor spør du egentlig om det? Eller bare sagt til henne "Nå er du igjen bare negativ, jeg har det bra i forholdet, jeg vil sette pris på at du ikke kommer med disse spørsmålene som virker å ha til hensikt å gjøre meg usikker der det ikke er grunn til å være det. Hvordan har DU det egentlig?" Hvis hun fortsetter å gi deg slike stadige stikk så må du være tydelig med henne slik at hun forstår at du ikke godtar det. Og av og til så er det dessverre slik at barndomsvenner vokser fra hverandre, og da er det ikke alltid man skal tviholde på noe som ikke lenger er positivt. Høres ut som om din venninne ikke har det bra, og bevisst eller ubevisst tar det ut over deg. Hennes egen manglende lykke blir ekstra tydelig når du har det så bra... Hvis dette er en venninne som har vært der for deg tidligere, så ikke dropp henne uten videre. Snakk med henne, få henne til å åpne seg, vis at du repsekterer henne og liker henne, men sett også grenser for deg selv. Anonymous poster hash: 9f53e...b9c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #4 Skrevet 18. oktober 2014 Høres jo ut som hun er sjalu. Tenk at hun har jo alltid "ligget foran deg" i forhold til lange forhold og stabilt liv. Du har vært den som ikke "klarte det helt". Så hun følte seg sikkert mer vellykket enn deg veldig lenge. Nå har det blitt slik at du "ligger foran". Du har et stabilt forhold, har en flott mann som også er god mot barnet ditt og dere skal kjøpe hus (og er gravid). Hun har gått fra å føle seg "best" til å plutselig ligge ganske langt bak deg. Min gjetting er at hun sliter veldig med å akseptere at rollene deres er byttet. Hun er sjalu. Kanskje hun også blir trist av å se hva du har for det minner henne på hva hun ikke fikk til. Jeg tenker hun kommer med disse stikkene for å selv føle seg litt bedre ved at hun da føler at hun ikke er sååååå langt bak deg. Jeg ville tatt en prat med henne om det. Alternativt ville jeg kanskje tatt en pause fra henne, så kanskje hun ville forstått det.... Men hun gjør det nok ikke for å være slem tror jeg. Tror heller hun er veldig fortvilet og trist over sitt eget liv. Anonymous poster hash: 4e5d2...c34 Du tenker mye likt som meg, jeg forstår disse følelsene og har funnet meg i denne konstante negativiteten i 2,5 år nå, Når jeg ble sammen med kjæresten min så ble meg og venninnen min uvenner, pga hun mente jeg prioriterte han fremfor henne. Hun spør aldri om vi har det fint og hyller han.. merker at det begynner å bli slitsomt og at jeg ikke nevner mannen noe særlig til henne lengre. Hi Anonymous poster hash: a39f7...487
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #5 Skrevet 18. oktober 2014 Høres jo ut som hun er sjalu. Tenk at hun har jo alltid "ligget foran deg" i forhold til lange forhold og stabilt liv. Du har vært den som ikke "klarte det helt". Så hun følte seg sikkert mer vellykket enn deg veldig lenge. Nå har det blitt slik at du "ligger foran". Du har et stabilt forhold, har en flott mann som også er god mot barnet ditt og dere skal kjøpe hus (og er gravid). Hun har gått fra å føle seg "best" til å plutselig ligge ganske langt bak deg. Min gjetting er at hun sliter veldig med å akseptere at rollene deres er byttet. Hun er sjalu. Kanskje hun også blir trist av å se hva du har for det minner henne på hva hun ikke fikk til. Jeg tenker hun kommer med disse stikkene for å selv føle seg litt bedre ved at hun da føler at hun ikke er sååååå langt bak deg. Jeg ville tatt en prat med henne om det. Alternativt ville jeg kanskje tatt en pause fra henne, så kanskje hun ville forstått det.... Men hun gjør det nok ikke for å være slem tror jeg. Tror heller hun er veldig fortvilet og trist over sitt eget liv. Anonymous poster hash: 4e5d2...c34 Du tenker mye likt som meg, jeg forstår disse følelsene og har funnet meg i denne konstante negativiteten i 2,5 år nå, Når jeg ble sammen med kjæresten min så ble meg og venninnen min uvenner, pga hun mente jeg prioriterte han fremfor henne. Hun spør aldri om vi har det fint og hyller han.. merker at det begynner å bli slitsomt og at jeg ikke nevner mannen noe særlig til henne lengre. Hi Anonymous poster hash: a39f7...487 Jeg tror virkelig at dette er underbevisst oppførsel.. Men føler ikke at hun kommer til å ta det på noen fin måte om jeg tar dette opp med henne Hi Anonymous poster hash: a39f7...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå