Gå til innhold

Noen som er lærere i VGS her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere, spesielt da dere som har de eldste elevene, som noen gang har opplevd å bli betatt av en elev?

Anonymous poster hash: b310f...e07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jeg er voksen, de er ungdommer. Fascinert, ja, men aldri betatt.

Anonymous poster hash: abe06...d4d

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Jeg er voksen, de er ungdommer. Fascinert, ja, men aldri betatt.

Hvordan skiller du mellom fascinert og betatt her?

Jeg har jobbet i skolen i 9 år nå og aldri hatt noen andre følelser ovenfor elever annet enn at jeg blir glad i dem som "mine" ungdommer. For meg har de alltid vært barn selv om de er store, og selv om jeg har sett at mange er pene og jeg kanskje kunne falt for dem dersom jeg var på deres alder, så har jeg aldri egentlig tenkt i den retningen en gang.

I år har jeg en avgangsklasse der det er et par elever som er noen år eldre enn resten. En av guttene er 20 år, og jeg oppdaget sist uke at jeg faktisk er litt småbetatt av ham. Altså synes han er utrolig vakker og veldig herlig som person, og merker at jeg kan bli litt distrahert av ham og hjertet gå litt fortere. Det føles utrolig ubehagelig og uprofesjonelt, og jeg tør på ingen måte å spørre mine kollegaer om dette er noe de også har opplevd noen gang.

For ordens skyld, jeg kommer aldri til å gjøre noe ut av dette! Jeg lurte bare på om jeg er alene om å oppleve dette?

HI

Skrevet

Jeg har jobbet i skolen i 9 år nå og aldri hatt noen andre følelser ovenfor elever annet enn at jeg blir glad i dem som "mine" ungdommer. For meg har de alltid vært barn selv om de er store, og selv om jeg har sett at mange er pene og jeg kanskje kunne falt for dem dersom jeg var på deres alder, så har jeg aldri egentlig tenkt i den retningen en gang.

I år har jeg en avgangsklasse der det er et par elever som er noen år eldre enn resten. En av guttene er 20 år, og jeg oppdaget sist uke at jeg faktisk er litt småbetatt av ham. Altså synes han er utrolig vakker og veldig herlig som person, og merker at jeg kan bli litt distrahert av ham og hjertet gå litt fortere. Det føles utrolig ubehagelig og uprofesjonelt, og jeg tør på ingen måte å spørre mine kollegaer om dette er noe de også har opplevd noen gang.

For ordens skyld, jeg kommer aldri til å gjøre noe ut av dette! Jeg lurte bare på om jeg er alene om å oppleve dette?

HI

Jeg er i praksis på vgs, og er ganske nær elevene i alder. Hvertfall de eldste! Jeg merker at elevene "flørter" med meg. Det handler ikke om å være innbilsk, men rett og slett er jeg bare rundt 5-7 år eldre enn dem og jeg tror de liker å "sette meg ut av spill". Jeg er nok litt for ung til å jobbe der enda, for jeg kan fort også tenke som deg HI. I ungdomsskolen derimot er de altfor unge og fortsatt barn i mine øyne! Jeg er enig i at det er uprofesjonelt men vi er bare mennesker. Hvor gammel er du HI? Jeg er 25!

Anonymous poster hash: 48f8b...bd2

Skrevet

HI

Jeg er i praksis på vgs, og er ganske nær elevene i alder. Hvertfall de eldste! Jeg merker at elevene "flørter" med meg. Det handler ikke om å være innbilsk, men rett og slett er jeg bare rundt 5-7 år eldre enn dem og jeg tror de liker å "sette meg ut av spill". Jeg er nok litt for ung til å jobbe der enda, for jeg kan fort også tenke som deg HI. I ungdomsskolen derimot er de altfor unge og fortsatt barn i mine øyne! Jeg er enig i at det er uprofesjonelt men vi er bare mennesker. Hvor gammel er du HI? Jeg er 25!

Anonymous poster hash: 48f8b...bd2

Jeg er 33 år, og det gjør jo ikke akkurat saken mindre pinlig synes jeg! Før jeg begynte i VGS, jobbet jeg et rar år i ungdomsskolen, og da var de i hvert fall barnerumper.

Nå har jeg litt ulike klasser, men i noen av yrkesfaglassene jeg har hatt opp gjennom har jeg opplevd det samme som deg. Spesielt i bygg og tip-klassene der det ofte er bare gutter kan de være litt flørtete og "prøve seg", men det har aldri affisert meg. Jeg bare spøker tilbake og setter dem pent og pyntelig på plass. '

Det å selv faktisk bli litt betatt av en elev kom som et sjokk på meg, og det føles veldig ubehagelig.

HI

Skrevet

Du beveger deg på tynn grunn..

Anonymous poster hash: a0c63...e11

Skrevet

Du beveger deg på tynn grunn..

Anonymous poster hash: a0c63...e11

Jeg har på ingen måte tenkt å gjøre noe med dette, men jeg lurte på om det var helt unormalt? Som nevnt har jeg jobbet 9 år i skolen og aldri opplevd dette tidligere, så det kom som et sjokk for min del også. Jeg er ikke forelsket heller, men merker at jeg nok er litt betatt ja.

HI

Skrevet

Det er nok helt normalt. Menn tar gjerne steget og blir sammen med 18-20-åringer når de selv er 40 +. De fleste er nok for smarte til å gjøre noe når man får følelser for noen som er såpass unge. Men normalt og bli betatt...oh yes, det tror jeg nok. 

Anonymous poster hash: 5a4d1...f95
Skrevet

Det er nok helt normalt. Menn tar gjerne steget og blir sammen med 18-20-åringer når de selv er 40 +. De fleste er nok for smarte til å gjøre noe når man får følelser for noen som er såpass unge. Men normalt og bli betatt...oh yes, det tror jeg nok. 

Anonymous poster hash: 5a4d1...f95

Tror du? Nå ble jeg litt lettet! Ja, selvsagt kommer jeg ikke til å gjøre noe ut av det. Det føles uprofesjonelt nok som det er, men følelsene er det vanskelig å råde over. Heldigvis kan man kontrollere handlingene sine.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...