Gå til innhold

Renselse etter fødsel, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er første gangs fødende og fødte for 15 dager siden. Hittil har blodet gått fra rødt til brunt og så til nesten litt farget utflod. Men isted når jeg skulle i dusjen så bare rant det masse masse ferskt blod nedover....jeg virker kanskje helt uviten nå, men har ikke sittet meg så mye inn i dette med renselsen osv. Ble veldig veldig svimmel og måtte bare forte meg å bli ferdig å legge meg ned i sengen etterpå...litt ekkelt. Er dette normalt? :-)

Anonymous poster hash: fea57...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er skorpa fra såret i livmora di som har falt av, derfor friskt blod. Har hatt det slik med begge mine barn ihvertfall. Det skal være normalt 😉 bare du ikke blør som en gris nå da?!? Du fikk vel kanskje litt sjokk, at det var derfor du ble uvel?

Anonymous poster hash: 81fab...aa6

Skrevet

Jeg tror det er skorpa fra såret i livmora di som har falt av, derfor friskt blod. Har hatt det slik med begge mine barn ihvertfall. Det skal være normalt 😉 bare du ikke blør som en gris nå da?!? Du fikk vel kanskje litt sjokk, at det var derfor du ble uvel?

Da er det helt sikkert det :D fikk litt sjokk ja, siden det kom en god del...men nå så er det akkuratt som at jeg har fått mensen...men det er helt sikkert det som du sier :D tusen takk for svar

Skrevet

Det tror jeg er helt normalt, og det er sikkert ikke lenge igjen du kommer til å blø. Om blødningen fortsetter i sterk intensitet og omfang så ville jeg fått en sjekk.

Ellers kan jeg huske at min renselse var ustabil. kom plutselig mye og så lite, og til slutt spottet jeg evig lenge. Varte i ca 4 uker.

Anonymous poster hash: dffbf...985
Skrevet

Dette fikk jeg beskjed om på sykehuset også :) At skorpa detter av og da kan det blø friskt og mye igjen, men det er ingenting å være redd for :) Helt normalt :)

Anonymous poster hash: ac5c9...9ac

Skrevet

Takk for svar dere. Da er det helt sikkert veldig normalt 😁 om det vedvarer og kommer masse får jeg heller ta en sjekk hos legen 😊 hi

Skrevet

Helt normalt. Har skjedd med alle mine tre barn... Gratulera så mykje med baby

Skrevet

Skjedde ikke med min første, men med min andre. Stod på kjøkkenet og lagde mat og plutselig stod jeg midt i en blodpøl, det var helt jææævlig.. Så ja, er mest sannsynlig bare sårskorpa som løsna :) Men begynner du å blø mye, mye mer burde du ringe inn bare for å høre... 

Anonymous poster hash: 9c9ff...c8d
Gjest vannballong
Skrevet

Jeg har blødd friskt blod 4 uker og de 2 siste nå er mer utflod.. litt rødt i doen av og til.

ikke mye blod osv men som vanlig mensen..

De første dagene jeg kom hjem fra sykehuset og på sykehuset hadde jeg også klumper som kom ut.. de sa at hvis det kom klumper på str. Med ett egg måtte jeg ringe de.

noen dager etter jeg kom hjem fikk jeg noe på størrelse med hode til ungen ut omtrent. Skulle tro det var tvillingen. Men ringte de ikke å det har jo gått fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...