Gå til innhold

kjedelig stue...

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet, og elsker det nye huset jeg leier. Det er pent oppusset, men jeg hadde aldri trodd at pent var så kjedelig!

Det er grå vegger og lys gråhvitaktig laminat på gulvet. Litt mørkere grå brannmur. 

Jeg har et brunt spisebord med svarte skinnstoler til, og det trenger egentlig en oppussing. Men hvilken farge maler jeg det i? Jeg har hele tiden tenkt grått, men det blir kanskje litt kjedelig? Kan jo lage mye farger med tepper, gardiner og duker også, men jeg vet ikke helt.

Har dere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AAAh. Begynte å skrive fra mobilen, men det er bare tull. Nå har jeg fått på pc'en i regnværet og har benket meg med kaffekoppen.  Jeg tror jeg hadde malt det i to toner, aller helst hadde jeg bare malt bena og latt platen være trehvit, kun oljet eller lakkert. Pga slitasje er det ikke lett å få malingen til å sitte skikkelig på platen.

Det er jo ikke lett å vite hvordan stilen din er!

Jeg kunne fint ha funnet på å male alle fire bena i forskjellige valører av gult og hatt hvit plate, så hadde jeg hatt lyse trekk på stolene i glade farger (kjøpt hvite og farget evt så de kunne matche bordbena). Jeg ser for meg at rommet ditt kunne trengt litt farger og fart. 

Alternativt og en litt mindre permanent løsning er å male bena og trekke platen med en glad voksduk. Den kan du stifte fast og skifte ved behov.

Eller igjen, mal bena og kjøp ark med kork (feks fra søstrene grene) og lim/lakk på toppen. Da vil du få et lyst og varmt inntrykk. 

Sånn går det når du putter kreativ-penger på meg:-)

Skrevet

Det er igrunn bordplaten som må taes, det er så mange stygge skrap i den :P Om ikke det er så holdbart så er det uansett bedre enn slik det er nå. Men ark med kork? Det har jeg ikke vært borte i før?

Skrevet

Det er igrunn bordplaten som må taes, det er så mange stygge skrap i den :P Om ikke det er så holdbart så er det uansett bedre enn slik det er nå. Men ark med kork? Det har jeg ikke vært borte i før?

Ark med kork som i tynt høvlet. Evt får du jo kjøpt tynne korkfliser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...