Gå til innhold

Utkledningsbursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi ha det for sønnen som fyller fem? Opplever at ingen arrangerer utkledningsbursdag/fest lenger. Ikke en gang i bhg har de karneval. Kun pyjamasparty.

Ville du tenkt at det hadde vært morro om ditt barn ble bedt i utkledningsbursdag, eller ville det vært stress mtp. kostyme og slikt?

Anonymous poster hash: b4bc4...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lager et press med kostyme. Ikke sikkert alle har. Ikke sikkert alle har råd.

Vi slo på stortromma et år og lagde paintballbursdag. Det kostet oss ca 3500 kr. Da kjøpte vi også inn hvite dresser til alle og poengterte det i innbydelsen, slik at foreldrene ikke skulle være redde for klærne til barna. Bursdagen var en suksess og barna snakket om verdens kuleste bursdag i mange mnd etterpå.

Neste år så jeg hva jeg hadde startet. Et av barna inviterte til vannpistolbursdag, der alle måtte ha med pistol selv. Selvfølgelig betydde ikke dette vannpistol til 10 kr på Clas Ohlsson, men Nerf-gevær som kostet 300-500 kr! 

Mitt barn fikk det han ønsket seg, og som 7 av 9 hadde! Så... 200 i gave og 500 til gevær. Dyreste bursdagen han har vært i! Ganske irritert!

Ok, vi har råd til det, men jeg tenkte på flere av de andre barna som ikke har det like godt økonomisk. De kom med samme geværet..

Skulle jeg ha arrangert dette selskapet hadde jeg kjøpt inn pistoler. Man bør ikke legge byrden på gjesten!

Ikke helt det samme som ditt selskap, men regner med du forstår hva jeg mener. Noen foreldre kommer til å bruke mer penger på denne bursdagen, - pga barna. Barna prater sammen og ønsker seg ;)

Anonymous poster hash: c2cb2...c34
Skrevet

Prøv å få tak i noen brukte kostymer, sånn at dere har noen ekstra.

Skriv i innbydelsen at dere har kostymer å låne bort hvis noen ikke har. Da blir det ikke et problem for de med dårlig råd, eller hvis noen dukker opp i vanlige klær.

Skrevet

Jeg synes utkledningsbursdag er greit så lenge det ikke er et bestemt tema. Alle har et eller annet de kan kle seg ut i.

Dersom det er tema er det litt verre for da må man ha klær til akkurat det temaet og det har ikke alle.

Kjør på! Ikke vær så redd for å gjøre noe feil at du ender opp med å ikke kunne gjøre noe som helst.

Anonymous poster hash: 18184...462

Skrevet

Har alltid hatt det da barna var små. Som type sjørøver / pirat / prinsessefest, cowboyfest m.m. Alle kom som de var, og sjeldent folk hadde kjøpt drakter i dyre sommer. De fleste har vel litt remedier hjemme til  slike temabursdager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...