Gå til innhold

Hva skjer om man tar 8 ritalintabletter og ikke har adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir redd for en veninne som sier hun har tatt 8 av mannens ritalintabletter. Kan hun bli ruset av dette? Hun sa det bare på tull over chat på facebook, da hun har drukket litt. Men tenk om det er sant? Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 3af9f...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet for lite av det til å egentlig uttale meg, men du kan prøve å google? Har hørt at Ritalin for en person som ikke har ADHD er "det samme" som amfetamin..?

Anonymous poster hash: c4445...382

Skrevet

Google det?

Anonymous poster hash: 1b046...434

Skrevet

Blir redd for en veninne som sier hun har tatt 8 av mannens ritalintabletter. Kan hun bli ruset av dette? Hun sa det bare på tull over chat på facebook, da hun har drukket litt. Men tenk om det er sant? Hva gjør jeg?

Ja, da blir hun rusa!

Anonymous poster hash: e18ea...64d

Skrevet

Da får hun automatisk adhd, barnene hennes også og barneværnet kommer på døra!

Anonymous poster hash: ba203...e6b
Skrevet

Unnskyld flåsete innlegg over, men hva mener du med "8 tabletter"? 

Hun kan risikere å bli rusa, men vanskelig å si om hun er i risiko for å blir forgiftet eller hva du er bekymret for

Anonymous poster hash: ba203...e6b
Skrevet

Prøvde å google men ble ikke så klok. Redd for at hun skal havne på sykhus eller noe. Har hørt det er lignende som amfetamin? Bør jeg ringe noen?

Kan være bsre tull altså, men mannen har adhd medisinert på ritalin.

Skrevet

Hun blir vel "speeda" da tenker jeg. Og muligens forgiftet? Vet ikke hvor mange en kan ta før det er farlig. Men nå er det jo som oftest opptrapping på like medisiner, før man når den dosen man skal ta som "normalt", så et sjokk for systemet blir det vel uansett.

Anonymous poster hash: eab8f...01a
Skrevet

Ta kontakt med mannen, du. Det hadde jeg gjort. Ang overdose, så kommer det an på toleransen hennes for Ritalin. Hun kommer til å bli speeda, det er mye med 8 tabletter. Kanskje for mye, men det er vanskelig å si. Uansett ikke lurt å blande med alkohol. Hjertet kan stanse ved en overdosering fordi det blir "sjokka" av stoffet. Så hvis du er det minste usikker på om hun tuller, så ta kontakt med mannen hennes.

Skrevet

Huff blir redd jeg. Håper det bare er tull, men hun sa hun hadde tatt 8 tbl og at hun ikke hadde gjort det før, men hun håpet på å bli rusa for hun hadde hatt det så kjedelig for mannen sov.

Skrevet

Ring giftinformasjonen. De vet hvor mange tabletter det skal til før enn det er en overdose.

Skrevet

Huff blir redd jeg. Håper det bare er tull, men hun sa hun hadde tatt 8 tbl og at hun ikke hadde gjort det før, men hun håpet på å bli rusa for hun hadde hatt det så kjedelig for mannen sov.

"Håpet på å bli rusa...". Regner med at de har rusa seg før på noe da...? Det hadde liksom ikke falt meg inn i det heletatt å forsøke å få meg en eller annen form for rus bare fordi mannen min var kjedelig en kveld. Men det er vel lettere å tenke sånn hvis man har en annen livsstil enn min streite familiære livsstil uten andre gleder enn et glass nå og da. Herlighet. Får håpe de ikke har barn.

Skrevet

Tror ikke hun har ruset seg før, vi har kjent hverandre i lange tider, og snakker om alt. Tror ikke han misbruker heller. Virker som en ok type. Men hun har vært deppa en tid, og lurer på om hun vil ut av forholdet. Hun sa hun skulle legge seg nå, så det var sikkert bare fylletull. Regner med hun ikke hadde vært trøtt om hun hadde tatt så mange???

Er ikke depo, bare vanlige 10 mg tabletter.

Skrevet

Det er så avhengig av hvordan kroppen hennes reagerer. Noen reagerer sterkere på medisiner en andre.

Men den normale er og bli rusa men ikke sånn at man går helt i taket( igjen hvordan kroppen tar medisiner). Og hun blir nok ikke forgiftet sånn at hun må på sykehuset med mindre hun er allergisk for noe i tablettene.. Selv om jeg ikke synes at det er riktig og ta andres medisiner og bruke det som rusmiddel. For det er strengt tatt det som blir gjort når man bruker slike medisiner uten og ha en diagnose som tilsier at man skal bruke de.. 

Anonymous poster hash: ec768...aba
Skrevet

Felleskatalogen sier at under 300 mg gir ingen til lette toksisitetssymptomer.

Skrevet

Jeg blandet to ritalin med alkohol for maange år siden og ble totalt speeda i kjeften oh hodet. Satt altså stille i sofaen, men plapret noe helt sykt og tangegangen gikk på høygir.

Tipper hun ikke pleier ruse seg, for folk som ruser seg prioriterer ikke ei ritalinrus med mindre de ikke har noe bedre valg.

Skrevet

Hun blir speeda gitt som de andre over her envner. Jeg pleide å ruse meg på slike tabletter en gang, men aldri så mange på en gang. Hvertfall ikke som jeg kan huske.. Aner ikke om det er for mange, men du burde ta kontakt med mannen hennes for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: d975c...e35
Skrevet

Har hun barn? Isåfall er det vel på plass med en bekymringsmelding til bv.

Anonymous poster hash: f92c9...8f1
Skrevet

Jeg har adhd og bruker derfor ADHD lovlig. Jeg fikk masse bivirkninger av 5 mg når jeg begynte, som spasmer, null matlyst, kvalme, løsmage osv. Trappet opp rolig og det tok noen mnd før bivirkningene gikk over. Jeg var opp i 40 mg og da taklet ikke kroppen det, ble så svimmel. Måtte redusere til 15 mg og trappe opp til maks 30 mg og det er dosen jeg tar daglig nå. Har ennå noen bivirkninger forresten som jeg ikke blir kvitt. Som høyere blodtrykk, løsere mage, dårligere imunnforsvar (mye forskjøla), og spasmer (som jeg blir kvitt med magnesium).

Jeg vet om flere med ADHD som blir kjempe dårlig, dvs mere/verre bivirkninger enn meg, av ritalin og kan ikke bruke ritalin. Dvs ritalin er ikke en enkel medisin og ikke noe man burde ta uten grunn, blant annet for sjansen for så høyt blodtrykk at man faktisk kan dø! Jeg måtte ta EKG før første pille, og tok en til en stund etter for å se om det er forskjell på hjertet når jeg bruker ritalin.

Ergo IKKE bruk ritalin for morro skyld! Vet dere hvor mye 8 tabeletter er? Det er 80 mg! Anbefalte dagsdose for en voksen er 40-60 mg, men noen må ha mer. Uansett, ikke ta ritalin, eller andre medisiner som ikke er dine! Det kan være livsfarlig.

Dessuten jeg har jobbet med rusmisbrukere og de fortalte at de kjøpte ritalin hos personer med ADHD men de kunne ikke bare ta de og bli ruset, de måtte gjøre noe med pillene, hva legger jeg ikke ut om her. Så om noen blir speedet av ritalin (som ikke er amfetamin men i slekt med amfetemin og koffein. Ja amfetamin og koffein er i slekt) da er det ofte placeboeffekten.

Jeg hadde informert kjæresten hennes om dette og bryr han seg ikke så burde han ikke ha pillene liggende så hun kan få tak i de, så da hadde eg fortalt han hvor farlig det kan være for henne. Og bryr han seg ikke ennå så hadde jeg vurdert å tystet til legen hans. Er ikke lov å dele ut ritalin til andre og bryr personen med ADHD om det så skal de ikke få ritalin.

Anonymous poster hash: 7eeb7...337

Skrevet

Da blir man speeda. Man kan i verstefall bli veldig syk og i bestefall veldig speeda en dag eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...