Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Kanskje noen her kan hjelpe? Jeg har ikke så mye kontakt med min far som tidligere var narkoman. Han har fallt tilbake til samme miljø før når han har vært nykter så muligheten for igjenntagelse er der. Det jeg lurer på er: jeg er hans eneste barn, han eier ingenting av verdi og har mye gjeld. Hva om han dør? Er det jeg som overtar gjelda? Burde jeg skrive fra meg arv? Kan det gjøres evt etter død? Er det noen som har gode råd til meg?:/ Anonymous poster hash: 99430...881
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 Du kan takke nei til arven etter at han er død ja, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Anonymous poster hash: 03e05...16f
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 Er du helt sikker? Jeg har hatt flere senarioer på natten hvor jeg har sett for meg mannen nok en gang på kjøret og gått vekk i overdose.. der sitter jeg som eneste arving og får ett lass av gjeld fordi jeg ikke hadde fraskrevet meg den på forhånd. Jeg er LIVREDD dette skal skje.. og grunnen til at jeg hat nølt med og gjort det er fordi jeg er redd han skal bli lei seg og skuffet. Han har det jo ikke bra fra før liksom! Hi Anonymous poster hash: 99430...881
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Er du helt sikker? Jeg har hatt flere senarioer på natten hvor jeg har sett for meg mannen nok en gang på kjøret og gått vekk i overdose.. der sitter jeg som eneste arving og får ett lass av gjeld fordi jeg ikke hadde fraskrevet meg den på forhånd. Jeg er LIVREDD dette skal skje.. og grunnen til at jeg hat nølt med og gjort det er fordi jeg er redd han skal bli lei seg og skuffet. Han har det jo ikke bra fra før liksom! Hi Anonymous poster hash: 99430...881 Ja jeg er helt sikker. Mulig det var sånn før i tiden, men i Norge i dag kan ingen tvinges til å arve gjeld. (Men da får man selvsagt ikke eiendelene heller.) Anonymous poster hash: 03e05...16f
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 Det var godt å høre.. jeg tror det har vært slik en gang sjønner du, at man måtte fraskrive seg arv før døden.. men nå er det jo mulig jeg har drømt.. hehe.. takk for svar da:) hi Anonymous poster hash: 99430...881
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Man arver ikke gjeld, så du kan ta det med ro :-) Anonymous poster hash: b782c...729
runag Skrevet 17. oktober 2014 #7 Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Det er ikke noe problem, du må bare ikke overta arven på privat skifte, for da overtar du også gjelda. Dette trenger du ikke ta stilling til før han dør, da velger du hva slags skifte du ønsker. Dette er altså ikke noe du trenger å bekymre deg for nå. (Er forresten jurist.) Endret 17. oktober 2014 av runag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå